ktmjacke skrev:Vill man bli riktigt duktig på att slanga så får man nog räkna med att vurpa några ggr oxå.Gör som swedie med flera o skaffa en bushoj som du kan öva på istället.Själv började jag få till det riktigt bra först när jag lärde mig att stå upp o slanga,då upplever man det inte som att man är så högt upp som man verkligen är.Bättre balans oxå.Väldigt viktigt att va konsekvent med sadelplacering oxå,sitt alltid på samma ställe,en decimeter längre bak än gången innan kan betyda stora överraskningar.
Rigge skrev:Jag tror inte jag känner nån som sumpat en wheelie Kanske om jag funderar ett tag men inte just nu, fast skithojar är klart bättre att köra med... jämt!
BMW R90s skrev:Ytterligare en som ska öka på våra försäkringskostnader
ktmjacke skrev:Vill man bli riktigt duktig på att slanga så får man nog räkna med att vurpa några ggr oxå.Gör som swedie med flera o skaffa en bushoj som du kan öva på istället.Själv började jag få till det riktigt bra först när jag lärde mig att stå upp o slanga,då upplever man det inte som att man är så högt upp som man verkligen är.Bättre balans oxå.Väldigt viktigt att va konsekvent med sadelplacering oxå,sitt alltid på samma ställe,en decimeter längre bak än gången innan kan betyda stora överraskningar.
Silwer skrev:Du skojar, nog har väl alla slagit runt nångång när de kört på bakhjulet?
Men på din avatar ser det ju ut som att du har ett sånt där fegstag där bak,då går det ju inte att lägga en 6aclock ju.Rigge skrev:Öh nä.
Så du börjar helt seriöst inte tröttna lite grann på alla som reggar sig och ska köpa/köpt första hoj eller första sporthoj?benfre skrev:Genomtänkt inlägg eller ?
/Fredrik
BMW R90s skrev:Ytterligare en som ska öka på våra försäkringskostnader
Silwer skrev:Du skojar, nog har väl alla slagit runt nångång när de kört på bakhjulet?
Clifton skrev:Jag har bestämmt mig för att lära mig wheela den här sommaren. Nu när jag skaffat mig en r1:a
Men när jag testa nu första gången så kom jag upp pytte lite. O när man drar på så tycker jag att man drar till i styret så hjulet landar lite snett det är det som skrämmer mig lite att jag ska landa med hjulet snett.
Fan måste ha nån som ger mig lektioner i det här.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |