Komma i form tråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Pipig i foten hela veckan, fan vet vad man lyckats med, men det blev en timme i endurohelvetet igår (Gröndal, Eskilstuna, stenigaste platsen på Tellus) - idag smyger vi ut i finare skogar och siktar på lite längre styrning.

Fortfarande massor med mycket mer ork på endurocykeln - håll ut ni som tränar fortfarande, det funkar. :D

Edit - 2,5 timmar gångtid till på Husarovan, geggbrytar-enduro från helvetet idag, tungt åt kroppen, trots det blir man knappt andfådd, jajäääääädrar. :yoparty

/J

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Tung vecka...har varit trångt med tid över för träning.
Onsdag - Stenplockning i endurospåret inför sextimmars lagenduron i Etuna, 7 km a' 3 timmar med böjd rygg.
Igår - rev gaffeln på Husan, skall dämparolja se ut som mjölk? :crash, vred på ett nytt bakdäck och delade på kedjan (skall den vara stel? :va ).

Nu på morgonen, äntligen på med löparskorna! :banana 5 km / precis under 25 minuter, med lite stretching inräknat - intervallkörde tempot i de tunga backarna, det tog skruv (svettas en smula nu då)!

Skall försöka ta den där femman så ofta som möjligt tidigt på morgonen - kan bli en sväng imorgon innan frukost - sedan är det meck på Husan inför söndagens tävling.

4 förare a' 6 timmar (man kör "stafett" där transpondern är budkavlen s.a.s) - så det blir inte värst hårt...om det inte börjar gå sönder förare/bågar dvs (så var det förra året, då körde jag ~3 timmar i tävlingstempo...DET var hårigt däremot).

/J

Dr.Bike

Guest
Ingen egentlig träning under Borneoperioden, men det har klättrats i lejdare så det står härliga till i 35-graders värme! Swettigt värre, och jag har iaf ökat ben och armstyrka en hel del.
Samt även tappat ett och annat kilo, så allt som allt har det ändå varit en bra period! :)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Och jag har fortsatt träningsförbud. :död

Väntar på en magnetröntgen som jag har fått tid till på fredag. Sen ska det bli intressant och se om dom hittar något.

Jag hoppas att dom gör det, så att jag kan få en diagnos OCH ett rehab program. Känns som att jag behöver en sjukgymnast som talar om vad jag får och vad jag inte får göra.

Men det känns mycket bättre nu än för några veckor sedan, så nog är det på väg åt rätt håll. Bara det att det tar sån jävla tid.

Och om jag råkar överanstränga mig alldeles så lite, känns det direkt. Vilket innebär att jag inte ser någon löpning på bra länge än. Fuck!!

Nåja...den som lever får se.

Tjipp!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Och jag har fortsatt träningsförbud. :död

Väntar på en magnetröntgen som jag har fått tid till på fredag. Sen ska det bli intressant och se om dom hittar något.

Jag hoppas att dom gör det, så att jag kan få en diagnos OCH ett rehab program. Känns som att jag behöver en sjukgymnast som talar om vad jag får och vad jag inte får göra.

Men det känns mycket bättre nu än för några veckor sedan, så nog är det på väg åt rätt håll. Bara det att det tar sån jävla tid.

Och om jag råkar överanstränga mig alldeles så lite, känns det direkt. Vilket innebär att jag inte ser någon löpning på bra länge än. Fuck!!

Nåja...den som lever får se.

Tjipp!

Trist Madde. :(

Här körs det på som vanligt, sextimmars lagenduro i söndags - fyra i laget, nio varv a' 1,6 mil - jag åkte på 37 resp 36 minuter (sex sekunder från att vara snabbast i laget... :gnissla: ) - med såpass med vila mellan varven chansade jag lite och tog precis allt jag hade i kroppen, och lite till.

Det är rätt skönt att ha lite koll på kroppen, och känna igen tecknen på att man är på väg att hitta väggen, lättare att hushålla då när man är på gränsen. :)

Team Nej Inget landade på en hedervärd 55:e plats av 84 startande i "motionsklassen" (som jag brukar säga, det finns fasen inga blåbär i enduroskogen...), det är 20 placeringar bättre än förra året..

Jag kör 5:an stup i ett, kom precis in från ett härligt varv i morgonsolen - strax under 25 minuter med lättare stretching av en stum vad. :)

Ha en bra dag gott folk!

/J

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Har något nytt att träna efter; Fälttäst 2000 m på 13 min 30 sek.....

Var i alla fall å köpte ett par nya löpskor på Löplabbet i lördags, ett par Reebook.

Herrejeflar vilka lätta sköna smidiga SAMT snygga skor det är!!

Så nu är det bara på med packningen och börja träna!

Madhonda

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Trist Madde.

Jag kör 5:an stup i ett, kom precis in från ett härligt varv i morgonsolen - strax under 25 minuter med lättare stretching av en stum vad.

Du kämpar på bra du. :tummenupp

Och jag får väl hänga med dig i tanken.... när du sticker ut på dina morgonrundor. Saknar mina som fan. :( Fi fan....luften är frisk...fåglarna kvittrar och kroppen får sin dos med endorfin. Själen ler och välbefinnandet sprider sig i kroppen.

Gode Gud låt mig bli "frisk" igen :död

Dr.Bike

Guest
Har något nytt att träna efter; Fälttäst 2000 m på 13 min 30 sek.....

Var i alla fall å köpte ett par nya löpskor på Löplabbet i lördags, ett par Reebook.

Herrejeflar vilka lätta sköna smidiga SAMT snygga skor det är!!

Så nu är det bara på med packningen och börja träna!

Fälttestet blir en baggis för dig!

Dr.Bike

Guest
Nja, inte om de tvingar en att ha på sig den där jefla hjälmen.....

:D

Ingen fara, den väger ju inget numera, iaf inte i jmf med gamla "Calle Mero".
Å wellpappkängorna m/90 från Arbesko är ju som ett par jumpadojjor.
Jag tror iaf att med all din styrketräning i vinter, så grejar du det lätt.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
:D

Ingen fara, den väger ju inget numera, iaf inte i jmf med gamla "Calle Mero".
Å wellpappkängorna m/90 från Arbesko är ju som ett par jumpadojjor.
Jag tror iaf att med all din styrketräning i vinter, så grejar du det lätt.

Det e ju snarare att hjälmen e fööör stoor så den halkar ned på näsan och gör det svårt att se..

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Var ju ett tag sen man skrev här.
Första målet som jag satte upp är nått, 68 kg.

Trivs faktiskt rätt bra nu men man ska inte bli för nöjd då lär man säkert falla tillbaka.
Så även om jag nu inte går ner till 65 så är jag nöjd med att mina nyinköpta jeans i storlek 30 som nu mera sitter löst =)

Last edited:

Madhonda

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Trivs faktiskt rätt bra nu men man ska inte bli för nöjd då lär man säkert falla tillbaka.

Så även om jag nu inte går ner till 65 så är jag nöjd med att mina nyinköpta jeans i storlek 30 som nu mera sitter löst =)

Bra kämpat tjejen!! :tummenupp

Att trivas är det viktiga, och att samtidigt kunna unna sig.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept