Izah
Tant Rosa
En liten uppdatering (och tack till er som erbjudit telnr till sjukgymnaster och allmänt skänkt mig en tanke) .
Jag har gått hos en superduktig sjukgymnast, hon har jobbat med ljumsken/höften och det har lett till viss ökad rörlighet, men jag har fortfarande en del smärta kvar och måste ta det jävligt lugnt vad gäller träning.
Löpning är inte att tänka inom det närmaste halvåret (minst) MEN till efter sommaren kan jag få börja simma lite försiktigt om jag är lyhörd och lyssnar av kroppen.
Tills dess ska jag köra lätt cirkulationsträning (gummiband) och stretch för att inte musklerna ska stelna till för mycket.
En jävla tur att jag inte planerat in en fjällvandring för semestern i år, för det hade varit uteslutet. (jag frågade utifall att)
OCH jag har förhoppningsvis lärt mig läxan, enligt följande:
"Träna för all del...men se till att ha återhämtning mellan varven. OCH fatta att du måste lyssna av kroppens status, man kan inte bara träna med viljan...utan kroppen måste vara med på noterna om det vara vettigt."
Ja..ungefär så, och det kan verka självklart för många men tyvärr inte för mig.
Ha en trevlig träningsommar allihop!!
//Madelene
Vad skönt att du äntligen ser slutet på eländet!!
Själv så verkar det som om träning för min del är ett minne blott, välte hojen över foten för ca 10 dagar sedan. Gjorde ont som f***n, men nu har dessutom knät svullnat upp och foten är varm och röd....
Varför är det så att när man lägger in nästa växel när träningen känns bra, så går något åt skogen.....