Komma i form tråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
En liten uppdatering (och tack till er som erbjudit telnr till sjukgymnaster och allmänt skänkt mig en tanke) :).

Jag har gått hos en superduktig sjukgymnast, hon har jobbat med ljumsken/höften och det har lett till viss ökad rörlighet, men jag har fortfarande en del smärta kvar och måste ta det jävligt lugnt vad gäller träning.

Löpning är inte att tänka inom det närmaste halvåret (minst) :( MEN till efter sommaren kan jag få börja simma lite försiktigt om jag är lyhörd och lyssnar av kroppen.

Tills dess ska jag köra lätt cirkulationsträning (gummiband) och stretch för att inte musklerna ska stelna till för mycket.

En jävla tur att jag inte planerat in en fjällvandring för semestern i år, för det hade varit uteslutet. (jag frågade utifall att) :rolleyes:

OCH jag har förhoppningsvis lärt mig läxan, enligt följande:

"Träna för all del...men se till att ha återhämtning mellan varven. OCH fatta att du måste lyssna av kroppens status, man kan inte bara träna med viljan...utan kroppen måste vara med på noterna om det vara vettigt."

Ja..ungefär så, och det kan verka självklart för många men tyvärr inte för mig. :brinnerup

Ha en trevlig träningsommar allihop!!

//Madelene

Vad skönt att du äntligen ser slutet på eländet!!

Själv så verkar det som om träning för min del är ett minne blott, välte hojen över foten för ca 10 dagar sedan. Gjorde ont som f***n, men nu har dessutom knät svullnat upp och foten är varm och röd....

Varför är det så att när man lägger in nästa växel när träningen känns bra, så går något åt skogen.....

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Vad skönt att du äntligen ser slutet på eländet!!

Själv så verkar det som om träning för min del är ett minne blott, välte hojen över foten för ca 10 dagar sedan. Gjorde ont som f***n, men nu har dessutom knät svullnat upp och foten är varm och röd....

Varför är det så att när man lägger in nästa växel när träningen känns bra, så går något åt skogen.....

Jo...bara det att slutet är åt helvete för långt bort!! :gnissla

Trist som fan när det går åt helvete. Och att man just då, känner sig top of the line.

Bäst att du kollar upp om det kan ha blivit någon spricka eller nåt. Om det fortfarande är svullet.

SEN kan man ju undra hur du bar dig åt för att välta hojen över foten. :klant :tungan

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jo...bara det att slutet är åt helvete för långt bort!! :gnissla

Trist som fan när det går åt helvete. Och att man just då, känner sig top of the line.

Bäst att du kollar upp om det kan ha blivit någon spricka eller nåt. Om det fortfarande är svullet.

SEN kan man ju undra hur du bar dig åt för att välta hojen över foten. :klant :tungan

Inflammation i senan:gnissla:gnissla
Tja, vad kan man säga, rullgrus,nedförbacke,dåligt utfällt stöd = hojen välte. Det bjuder jag på, 1a gången detta har hänt mig på 27 säsonger......

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
En liten uppdatering (och tack till er som erbjudit telnr till sjukgymnaster och allmänt skänkt mig en tanke) :).

Jag har gått hos en superduktig sjukgymnast, hon har jobbat med ljumsken/höften och det har lett till viss ökad rörlighet, men jag har fortfarande en del smärta kvar och måste ta det jävligt lugnt vad gäller träning.

Löpning är inte att tänka inom det närmaste halvåret (minst) :( MEN till efter sommaren kan jag få börja simma lite försiktigt om jag är lyhörd och lyssnar av kroppen.

Tills dess ska jag köra lätt cirkulationsträning (gummiband) och stretch för att inte musklerna ska stelna till för mycket.

En jävla tur att jag inte planerat in en fjällvandring för semestern i år, för det hade varit uteslutet. (jag frågade utifall att) :rolleyes:

OCH jag har förhoppningsvis lärt mig läxan, enligt följande:

"Träna för all del...men se till att ha återhämtning mellan varven. OCH fatta att du måste lyssna av kroppens status, man kan inte bara träna med viljan...utan kroppen måste vara med på noterna om det vara vettigt."

Ja..ungefär så, och det kan verka självklart för många men tyvärr inte för mig. :brinnerup

Ha en trevlig träningsommar allihop!!

//Madelene

:tummenupp så skönt att de är bättre :) och de är bara träna på med de övningar som sjukgymnasten ger dej de tar tid men du blir bättre :)
:krama
// Kakan

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
nån som kan rekomendera ett gym (styrketräning, fria vikter och maskiner gärna) i järfälla.. gärna nära stäket?

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Hoj
Ducati Monster 696
Fick nog efter känslan av att skinnstället sku spricka över rumpen. Har ju ändå ökat nästan 4 kg sen jag köpte stället............... Det var tajt från början så. :|
6 km cykling t o r skogen och 5 km ..eh.. lugn jogg!
Lättsockrade risifrutti och bananer och morötter.
Får se hur länge jag pallar.. :D Brukar inte hålla så länge haha.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Lite lugnt här ett tag, bristning i vadmuskeln...piss. :( Varit lite off ett par veckor, men tänkte smyga lite runt spåret imorgon, och ta tag i förnyandet av gymkort.

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Fick nog efter känslan av att skinnstället sku spricka över rumpen. Har ju ändå ökat nästan 4 kg sen jag köpte stället............... Det var tajt från början så. :|
6 km cykling t o r skogen och 5 km ..eh.. lugn jogg!
Lättsockrade risifrutti och bananer och morötter.
Får se hur länge jag pallar.. :D Brukar inte hålla så länge haha.

:tummenupp det är bara att bita ihop!:)

precious79

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
En puma
Jag är en träningsgalen tjej som kör 5-7 pass i veckan.
Jag har dock ingen koll på det här med pulsklocka, borde man skaffa en, vad för sort i så fall och till vilken nytta?

Jag kör tre spinningpass i veckan, ett powerwalk, tre styrka, kombination med konditionsträning.

Tacksam för svar =)

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Hoj
Honda cbr 929 -01
vad har ni för musik i öronen när ni tränar? Börjar känna som om det blir samma gamla vanliga nu.. :/ lite musik tips?
letar efter musik som typ, Andrew W.K. eller Turmion Kätilöt.
Electro eller hård rock spelar inte så stor roll..utan mer viktigt att man kommer upp i bra pump med bra takt.

help please!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
...inte musik nu, tar raska långpromenader, vadmuskeln som jäklas tål inga löpturer. :( Så jag manglar ljudböcker istället. :) Klart trevligt!

/J

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Här var det lugnt värre... :hihi Löpträningen har återupptagits, går bra - tar det lite varligt än.

Har hittat ett nytt spår hemma, gamla elljusslingor, 1,5, 2,5, 5 och 10 km i vad som numera kan beskrivas som rena terrängspår.
Galet kul!

Det är lite som att springa i en lättare enduroslinga, berghällar, rötter och annat mysigt som halkiga gamla broar, spångar och allmänt igenvuxet. :yoparty

Spåret ansluter ungefär mitt på den normala slingan, tog 5:an igår för att se vad det var för något, plus den vanliga rundan - så det blev en mil, straxt över timmen totalt - där "terrängfemman" var groteskt kuperad, trodde någon drev med mig...den kändes som 10 km när man kommit runt den. :hihi

Lite stel efter denna rundan, blir vila resten av dagen...på't igen imorgon (då blir det nog lite pip och bara terrängfemman)!

/J

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Har alla semester och bygger på kroppsfettet? :hihi

Morgontur i spåret, femman strax under 30 i kylan, det var så utandningsluften frös....vad fan, inte redan!
Skönt var det iaf, härligt väder för en tur med solen som sällskap.

/J

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag fortsätter...första turen med klockan på i det helt galna terrängspåret, 5 km på 32,40 - det fanns ork kvar, måste lära mig slingan så man vet var man kan släppa på lite mer - men nog biter det sju resor värre än en vanlig slinga. :skrämd

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Umm...nu får ni snyta er gott folk! :fakta :rolleyes: :mattias

Provad lite vad man orkar idag i den sjuka terrängfemman, 29,51 - och det var bra nära max...sjukt mycket tuffare den är än de normala motionsspåren. :näsblod

/J

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Har tydligen skadat ett ligament i min fot när jag tappade hojen på den. Ska ringa å beställa tid hos ortoped, hoppas de kan fixa till något!!

Känns så där att belasta foten - men jag saknar min träning fruktansvärt.....

Undrar hur det har gått för alla andra i denna tråd, hur många har lagt av, hur många håller på?

Jag vet en som har lagt av i alla fall - vad var det jag sa ? Moahahaha

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Undrar hur det har gått för alla andra i denna tråd, hur många har lagt av, hur många håller på?

Jag har precis börjat smyga igång igen. :)

Men att "träna" vette fan om jag kan kalla det. :rolleyes:

Hur som helst, jag var till simhallen i morse för första ggn. sen i april, och "joggade" i vattnet ca: 15-20 min och simmade 4 längder bröstsim. Jag tror att det kändes OK i höften/ljumsken.

Måste lyssna av ordentligt nu. Men som sagt...jag tror att det var OK.

Planen är att ta det så jävla lugnt att inte kroppen får en minnespanikchock och tror att jag är på gång som förut.

Lite lagom rehab så att kroppen lixom ser att det inte är någon fara. Att jag inte ÄR någon träningstok längre som bara ångar på.

Håll tummarna.

//M

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar