Kommer å titta efter snuten ikväll...

Jacke

snaart 18
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
125cc
Körde en aning fort på fel ställe just... 90km/h förbi McDonalds och snuten stog i McDrive:p nu hoppas jag bara de inte såg min nummerplåt (som visserligen e ganska så skitig) och kan jag överklaga boten (ifall det kommer en på posten). De kan ju knappast ha skutit laser på mig eller sett plåten då de satt i bilen kom jag på nu i efterhand... Blir väl å köra strypt nån vecka nu då :(
/EDIT stavfle

BaGeL

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
mm
Jacke skrev:
Körde en aning fort på fel ställe just... 90km/h förbi McDonalds och snuten stog i McDrive:p nu hoppas jag bara de inte såg min nummerplåt (som visserligen e ganska så skitig) och kan jag överklaga boten (ifall det kommer en på posten). De kan ju knappast ha skutit laser på mig eller sett plåten då de satt i bilen kom jag på nu i efterhand... Blir väl å köra strypt nån vecka nu då :(
/EDIT stavfle
LoL, tror du att de han se din plåt ifall du körde över 90 km/h :p . Det e lugnt

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
Jacke skrev:
/EDIT stavfle

du kan va lugn... snutarna kan inte göra ett skit! :fakta

Jacke

snaart 18
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
125cc
jag är paranoid:D hade väl en aning adrenalin kvar i blodet :cool: tack för att ni sa precis va jag ville höra :tummenupp
edit: stavfel

Last edited:

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Jacke skrev:
Körde en aning fort på fel ställe just... 90km/h förbi McDonalds och snuten stog i McDrive:p ...

Det sista jag hörde var att stålmannen har slutat på trafikpolisen och övergått till skrivbordsarbete, så du kan nog andas ut. :tummenupp

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jacke skrev:
/EDIT stavfle
gör så här: Öppna en Lapin kulta o luta dej tebax i soffan o koppla av lite, det hjälper :öl

Knubblo

Lev nu, dö sen
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
GSX-1300BK (B-King)
90 i stan?

Hmm...festligt det här. Det verkar som om många av mc-förararna helt och hållet åsidosätter sin egen säkerhet men framförallt andras säkerhet när man kör mc. Att köra 90-100 km/h med bil på Sveavägen är dock ovanligare. Jag undrar vad det beror på?

Dock förstår jag inte tjusningen med "posör"-åkning i stan i höga hastigheter. Riskerna är för stora enligt mig. Tänk om man klipper en unge? Det får man leva med resten av sitt liv. Usch.

Det finns ju gott om vägar utanför Stockholm där trafiken är gles och där det inte finns folk på vägarna. Om man nu måste köra för fort kan man väl åka där? Riskerna är ju mindre även om dom inte är obefintliga.

Sedan har vi ju bankörningar och där kan man ju braka på ordentligt.

Poängen med inlägget är egentligen att fråga varför man som mc-förare generellt är beredd att ta betydligt högre risker än normalt?

Tjing!
/Knubblo

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Hann du få din beställning i MC-driven :confused:
Annars kanske du får en Big MC & Co plus böterna på posten :rolleyes:

Jacke

snaart 18
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
125cc
Nääe jag körde på vägen brevid MacDriven :p Detta var i utkanten av stan där McD ligger här och det var en bred väg med knappt nån trafik (10:30 på en torsdakväll) så... Brukar ta det jävligt lugn i områden där det finns risk för ungar och fotbollar och sånt :)

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
TILL ALLA ER SOM TROR SNUTEN INTE KAN GÖRA ETT SKIT:

Vill inte göra dig osäker Jacke, de händer säkert inget/får inga påföljder, men...

Polisen i Finland e inte som polisen i Sverige! :fakta Visst har vi (några) sjyssta snutar här oxå, men för att statuera med ett exempel kan jag säga att Ghostrider å GetawayInStocholm-grejerna ALDRIG skulle vara möjliga här, eftersom medverkande antagligen skulle vara döda, eller åtminstone gravt invalidiserade på grund av sprängda däck eller ofrivilli avkörning 5 minuter in i filmen... :fakta Detta då ifall någon försökte typ i Helsingfors eller någon annan större stad...

Dessutom e Jakobstad (staden där detta fall nu inträffat) jävlit liten, tror typ 20-30000 invånare... med andra ord är det här inte svårt att använda sig av uteslutningsförmåga från polisens sida... Får dom färg, har lite koll på modeller osv. kan dom lätt kolla i databanker å på så sätt minska antalet möjliga gärningsmän relativt lätt å med stor precision (hände en kompis till mig) :fakta :crash

Men, som sagt, va lugn, vill bara varna svenskar påväg till Finland lite :D :squid

Jacke

snaart 18
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
125cc
Det är en liten stad vi bor i här :fakta kanske samma person som jag tänker på gix? Bor/har bott på vänster sida av fäbodavägen om man far mot kaffistugo hållet? Hursomhelst slänger jag in strypningen imorgon så det enda de kan klaga på är ljudet :crash

Last edited:

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Jag åkte just 140 på en 70 väg (husfri landsväg).. fin sådan.. mötte visst två polisbilar efter varandra..

men dom va snälla idag så jag slapp prata med dom...

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Jonne_boy skrev:
Jag åkte just 140 på en 70 väg (husfri landsväg).. fin sådan.. mötte visst två polisbilar efter varandra..

men dom va snälla idag så jag slapp prata med dom...

de e väl självklart att dom inte stanna dej, om det står 2 70-skyltar på varsin sida av vägen betyder det 70 + 70 = 140.. du kan va helt lugn :tummenupp

Samma gäller jacke.. 50 + 50 = 100... inget o oroa sej över :squid

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Gix skrev:
TILL ALLA ER SOM TROR SNUTEN INTE KAN GÖRA ETT SKIT:

Vill inte göra dig osäker Jacke, de händer säkert inget/får inga påföljder, men...

Polisen i Finland e inte som polisen i Sverige! :fakta Visst har vi (några) sjyssta snutar här oxå, men för att statuera med ett exempel kan jag säga att Ghostrider å GetawayInStocholm-grejerna ALDRIG skulle vara möjliga här, eftersom medverkande antagligen skulle vara döda, eller åtminstone gravt invalidiserade på grund av sprängda däck eller ofrivilli avkörning 5 minuter in i filmen... :fakta Detta då ifall någon försökte typ i Helsingfors eller någon annan större stad...

Dessutom e Jakobstad (staden där detta fall nu inträffat) jävlit liten, tror typ 20-30000 invånare... med andra ord är det här inte svårt att använda sig av uteslutningsförmåga från polisens sida... Får dom färg, har lite koll på modeller osv. kan dom lätt kolla i databanker å på så sätt minska antalet möjliga gärningsmän relativt lätt å med stor precision (hände en kompis till mig) :fakta :crash

Men, som sagt, va lugn, vill bara varna svenskar påväg till Finland lite :D :squid
Grejen ä rväl att det inte alls i samma utsträckning finns så mkt hojar där, (visst finns det bågar i Finland men jämföret med Sverige så är antalet lågt) detta sagt av finländare boendes i Finland, varför skulle det INTE gå o köra ifrån polisen där när det går överallt annars? Getawayprylar har gjorts även i Finland, vill minnas att mr X körde på kapp med finlandsfärjan för ett antal år sedan (STHLM- H-FORS via Haparanda!

Jacke

snaart 18
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
125cc
kommer ihåg ett reportage från tv nångång. Något land hittade på ett elastiskt nät för att fånga fortkörare... Finnarna hade också nått nytt. En bil med harpun monterad på framsidan som kunde spruta tårgas :( sådana är de här i landet :skrämd

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Jacke skrev:
Det är en liten stad vi bor i här :fakta kanske samma person som jag tänker på gix? Bor/har bott på vänster sida av fäbodavägen om man far mot kaffistugo hållet? Hursomhelst slänger jag in strypningen imorgon så det enda de kan klaga på är ljudet :crash

Samma person... :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...