Kommer du till Bike Week Karlskoga 21-30/7

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
2313304 Depåtystnad finns väl aldrig något som heter på ett EM eller VM? Vi är där för att tävla och vill göra det på bästa sätt vilket kanske betyder att man vill kolla så hojen går efter allt mekande om det så råkar vara efter kl. 20:01! :)

Står ingenting i tilläggsreglerna till EM:et om något som heter depåtystnad. Så frågan är nog hur alla mesiga svenska team klarar av alla sydeuropeér som bl.a kommer kolla igenom sina växellådor som kommer bytas under hela helgen för att dom ska hitta nått sätt att komma runt den banan på! Att prova ut en växellåda och inte hinna få den ombyggd och testad innan kl 20:00 och sen upptäcka att den inte är riktigt rätt kl. 8:00 kan nog bli helt fel om man sen ska bygga om den, testa den på nytt och sen köra kl. 9:00.
Kanske blir en del sköna ordväxlingar. :D

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Jag kommer att åka allmänhetens på söndag för att sen ta licens senare i veckan. :tummenupp
Nu ska jag åka dit och spana lite eftersom dom har körning idag med,

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Axxexs skrev:
2313304 Depåtystnad finns väl aldrig något som heter på ett EM eller VM?

Vi bytte vevarna i Andreas hoj under natten fredag till lördag och var klara kl 5 på morgonen. Vi tänkte rulla ut den till pitlane för att provstarta den men Smrz mek trodde inte att Dorna skulle bli så nöjda över det... Vi chansade inte utan gjorde försöket 2 timmar senare istället. Den startade på 1 meter... :)
Så som jag upplevt det så är det betydligt värre med sena starter i en EM-depå än i VM-depån...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gustav O skrev:
2313091 Jag ska verkligen göra allt för att komma ner och se EM:et i varje fall.
Undrar hur de europeiska teamen ska klarar av Mikes depåtystnad kl 20:00 :D

I år ska vi INTE campa i depån, jag har tröttnat på att få tvåtaktstalibanerna som väckarklocka, det är inte enbart det ettriga moppeljudet som ställer till det kl 08.00 varje morgon som dom får för sig att spela revelj.

Det värsta är att dom väcker samtliga i hela depån samtidigt och skapar kaos vid toaletterna, nej en fridefull stuga vid en vacker sjö där man inte hör annat än fågelkvitter på morgonen får det bli.

*Knaster... sprak* lystring lystring samtlige forare, det err forbidden att starting mopederna mellen klocken tjeugo och åtte, det reuder depeutystnad.
Ni som tjoer depåmoppe pau banen pua natten kommer att bli avstengde och bestraffede...taeck.

Bifogat

• Luff.gif
    Luff.gif
    33.5 KB · Visningar: 55

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
GSXR1100R skrev:
2314230 I år ska vi INTE campa i depån, jag har tröttnat på att få tvåtaktstalibanerna som väckarklocka, det är inte enbart det ettriga moppeljudet som ställer till det kl 08.00 varje morgon som dom får för sig att spela revelj.

Det värsta är att dom väcker samtliga i hela depån samtidigt och skapar kaos vid toaletterna, nej en fridefull stuga vid en vacker sjö där man inte hör annat än fågelkvitter på morgonen får det bli.

*Knaster... sprak* lystring lystring samtlige forare, det err forbidden att starting mopederna mellen klocken tjeugo och åtte, det reuder depeutystnad.
Ni som tjoer depåmoppe pau banen pua natten kommer att bli avstengde och bestraffede...taeck.
Micke. Men det blir väll de till att stanna kvar någon kväll... kommer sakna ditt tjat annars...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Fixx skrev:
2314551 Micke. Men det blir väll de till att stanna kvar någon kväll... kommer sakna ditt tjat annars...
Det får vi se, är det bra väder så kanske vi kikar i någon kväll och tar en bira.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
GSXR1100R skrev:
2314849 Det får vi se, är det bra väder så kanske vi kikar i någon kväll och tar en bira.

Tsss... vara och varannan kväll skulle jag säga... :hihi

.

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Aprilia rsw 125, yamha yz250
själv har jag 0.7-1.0 mil till gelleråsen :tungan
Jag ska vara där varje dag för jag och jobba som funkis. :)

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
BlueDevil skrev:
2317434 själv har jag 0.7-1.0 km till gelleråsen :tungan
Jag ska vara där varje dag för jag och jobba som funkis. :)
Då vill vi gärna passa på att bjuda dig på kaffe i tält #63, funkisar skall man vårda ömt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
2318607 Då vill vi gärna passa på att bjuda dig på kaffe i tält #63, funkisar skall man vårda ömt.
Observera att tält #63 har fyra (4) hojar med #63. Det är helt enkelt startnumret att ha just nu.

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Avfärd beräknas från Skeeååne på lördag och ankomst Gellråsen sent lördag eller söndag. Körning så mycket ekonomin tillåter.

GSXR11000RRR och ett R har lovat hålla en fin depåplats. Kommer han att lyckas?

Vet ngn hur det är med bokning för licensträningen?
Har för mig att man fick vara ute i mycket god tid för att få köra, så fort sekretariatet öppnar på morgonen?

Som sagts innan, info på hemsidan är alldeles lysande..........

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fi faan. Jalle is back och här sitter man med en riktig rääser i garaget men ingen körtid. För jävligt. :(

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jalle skrev:
2319365 Avfärd beräknas från Skeeååne på lördag och ankomst Gellråsen sent lördag eller söndag. Körning så mycket ekonomin tillåter.

Du ska väl köra något race hoppas jag, eller har munkdieten satt sig hårt?!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
vilken dag i veckan är det mest köra och mest på folk på?

tänkte rea ut en kartong handskar och reser ju inte helt problemfritt just nu.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jalle skrev:
2319365 Avfärd beräknas från Skeeååne på lördag och ankomst Gellråsen sent lördag eller söndag. Körning så mycket ekonomin tillåter.

GSXR11000RRR och ett R har lovat hålla en fin depåplats. Kommer han att lyckas?

Vet ngn hur det är med bokning för licensträningen?
Har för mig att man fick vara ute i mycket god tid för att få köra, så fort sekretariatet öppnar på morgonen?

Som sagts innan, info på hemsidan är alldeles lysande..........
Man får informationen på emailen vid anmälan.

Det är 2 x 30 minuters körning på Torsdag som kostar 400 kr.

//EDIT! På Fredag är det vad som kallas "Free practice".. antar man inte behöver betala. Men det är endast ett pass och för nsb är det kl17.10 till 17.40.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...