Kommer jag kunna nöja mig med 25 kw?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Du stryper lufttillförseln till moroten, hur du än ser på det blir det inte ett fint register. Det blir förvisso ganska platt, men istället för den högvarviga karaktären en sportis fyra har (speciellt 600'or) får du en morot som mest känns död och andfådd genom hela registret, och det lönar sig lixom aldrig att varva ur heller, om man inte mot förmodan ligger på högsta växeln redan.
Jämför det med en stånka där du har 10ggr (obs: kvot tagen rakt ur arslet) så mycket vrid i de nedre delarna av registret så ser du nog ganska omgående varför de flesta tycker att en strypt sportis går som en påse nötter...

Vi pratar nog om två helt olika saker.

Jag pratar om körbarheten och du jämför mellan två olika motorer.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Vi pratar nog om två helt olika saker.

Jag pratar om körbarheten och du jämför mellan två olika motorer.

Japp det gör vi, åkgräsklippare är också "körbara", jag menade det självfallet inte bokstavligen. Men en strypt 600 är en hädelse mot motorns heliga ande (varvguden) :tungan

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag undrar hur många svar jag skulle få om jag ställde samma fråga:va
Över 100 svar när en tjej frågar om hon kommer att nöja sig med 25 KW.
Nej jag lär väl lägga in en kommentar i den här tråden känner jag.
Såhär är det Bells.... svaret på din fråga,
Räcker 25 KW?=JA!
Får du så många svar för att du är ung och söt?=JA!
Är det någon som egentligen bryr sig om du nöjer dig med 25 KW?= NEJ!
Skulle jag vilja se dig naken på en häst?=ABSOLUT!
Är detta MC-relaterat?=ABSOLUT INTE
Jag hoppas att du blev klokare av mina visa ord, vet att jag kan bli lite emotionell ibland men vad gör man inte för att få lite uppmärksamhet av en 20åring. Hemma kallar dom mig för DrPhil, Du kan kalla mig för sugardaddy!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Räcker 25 KW?=JA!
Jag hoppas att du blev klokare av mina visa ord, vet att jag kan bli lite emotionell ibland men vad gör man inte för att få lite uppmärksamhet av en 20åring. Hemma kallar dom mig för DrPhil, Du kan kalla mig för sugardaddy!

Visst får hon säkert lite fler svar, men det har varit några liknande trådar där killar ber om råd vad gäller hoj som blivit jämförbart långa...

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
så gjorde jag! jag har nu efter tre år fortfarande samma hoj.

insåg när jag skulle ta körkortet att det är bätttre och lättare att ta hojkort med en lättare hoj istället för att baxa runt på en 750. (provade och det gick inte, fanns ingen vettig hoj som var lättstyrd och väldigt låg så ER5 var perfekt för ändamålet).

2 år senare blev det obegränsat men jag har min ER5 kvar än idag...rätt ok är den. får bli en annan senare.:)

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Jag uppskattar de nya reglerna som kommer nästa år! Då har jag tänkt ta nästa kort (väntar ett år extra) och köpa mig en DRZ400, då kan jag köra ostrypt lagligt. Önskar att det fanns fler motarder med lite mindre effekt, eller åtminstone motarder som går att registrera på sin fulla effekt. En fullt ostrypt Husaberg 650 klarar nog varken buller- eller avgaskrav :hihi Dessutom skulle försäkringen bli dyr med det vikt/effekt-förhållandet.

Tja, min 525 EXC är reggad som 12 kw, skulle vilja påstå att den räcker och blir över gott och väl ;)
En kw mindre och den skulle gått som lätt mc (om det inte vore för slagvolymen) :tummenupp

//via Tapatalk

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Räcker 25 KW?=JA!

Nja, hade din teori stämt så hade min "jag är ny"'-tråd varit betydligt mindre sorglig :crash (Fick typ 5 hej). Jag är inte singel, alltså är jag totalt ointressant. Det är min teori!

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
så gjorde jag! jag har nu efter tre år fortfarande samma hoj.

insåg när jag skulle ta körkortet att det är bätttre och lättare att ta hojkort med en lättare hoj istället för att baxa runt på en 750. (provade och det gick inte, fanns ingen vettig hoj som var lättstyrd och väldigt låg så ER5 var perfekt för ändamålet).

2 år senare blev det obegränsat men jag har min ER5 kvar än idag...rätt ok är den. får bli en annan senare.:)

Det blir ju begränsat först hur jag än gör så :) Säkert betydligt lättare, ja! :) Kul med en tjej som svarar också!!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Detta är en ganska kul tråd att följa :D

Kommer 25kW räcka?

Jovisst. En stund.

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Tja, min 525 EXC är reggad som 12 kw, skulle vilja påstå att den räcker och blir över gott och väl ;)
En kw mindre och den skulle gått som lätt mc (om det inte vore för slagvolymen) :tummenupp

//via Tapatalk

Jo det har jag full koll på, grejen är den att din KTM förmodligen inte ens hade strypningar när den rullade ut från återförsäljaren. Tänkte att försäkring skulle gälla även när man behöver den och hojen måste lösas in, det gör den ju inte för dig nu :7peta

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Jo det har jag full koll på, grejen är den att din KTM förmodligen inte ens hade strypningar när den rullade ut från återförsäljaren. Tänkte att försäkring skulle gälla även när man behöver den och hojen måste lösas in, det gör den ju inte för dig nu :7peta

Stämmer att den såldes så.
Dock har jag A obegränsat, och polarens 660 som är registrerad med originaleffekt kostar lika mycket i försäkring som min.
Då är vi lika gamla på året, och har lika gamla A-kort på dagen (han tog på förmiddagen, jag på eftermiddagen), och bor i ungefär samma område i samma stad.
Så jag är inte så orolig över effekten på papper vs försäkringsbolag, hade dom gått efter registrerad effekt och inte max borde min försäkring vara betydligt billigare :)

//via Tapatalk

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
Jag tror dom flesta FB inte bryr sig om reggad effekt. min hoj är reggad 25kw så jag frågade FB om jag var tvungen att regga om den då den nu är full effekt men dom sa nej. Dom går efter org effekten. Besiktningen har inte sagt nåt heller. Jag tror inte nån kommer bänka hojen om jag skulle skrota den heller så det är nog safe.

För övrigt så kan jag tänka mig att sälja om nån e sugen på en z750 25kw...

Eclipse

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
CBR900RR
Jag tror dom flesta FB inte bryr sig om reggad effekt. min hoj är reggad 25kw så jag frågade FB om jag var tvungen att regga om den då den nu är full effekt men dom sa nej. Dom går efter org effekten. Besiktningen har inte sagt nåt heller. Jag tror inte nån kommer bänka hojen om jag skulle skrota den heller så det är nog safe.

För övrigt så kan jag tänka mig att sälja om nån e sugen på en z750 25kw...

Till rätt pris så;) pm:a mig vad du vill ha för den

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...