Aww. Tråkig första gång.
Det var kul att köra iaf! Ligger och kollar motogp nu för att hålla motivationen uppe! Det ska gå detta!
Aww. Tråkig första gång.
Nu har jag kört tvåhjuligt för första gången i mitt liv. Slutade med en stukad fot och ett uppskrapat ben... Imorgon försöker vi igen // Ledsen tjej
Det var kul att köra iaf! Ligger och kollar motogp nu för att hålla motivationen uppe! Det ska gå detta!
Min Zx6:a funkade fint när den var strypt och jag hade inga bekymmer med gången på den.
jag tror nog att 25kw räcker ganska långt
Ta det lugnt, första gången brukar ändå inte bli nå bra
Det är just vad det är! Man får "straffrabatt" destu fler brott man har begått.Om du kör en strypt hoj där du plockat strypningen så åker du dit för både försäkringsbedrägeri (och blir oftast utan försäkring från vad jag hört) och så åker du dit för olovlig körning. Det är juh inte direkt så att om du begår fler brott så slipper du undan dom mindre, lagboken är inget ta 3 betala för 2 system
Sen är väl frågan hur det tillämpas i verkligheten, t.ex. är väl alla Husqvarnor typade till 6kw (perfekt förstahoj? *hint hint*), men det är väl ingen som i verkligheten ligger på den effekten
Ni som kör utan strypning i fast reggad på 25kw. Hur gör ni den dagen ni möjligtvis krockar med en Bil?
förmodligen dör vi... annars gick det för långsamt
Det är just vad det är! Man får "straffrabatt" destu fler brott man har begått.
Du är inte så kräsen va?
Jag kan spenderara 2 timmar på att synka förgasare så jag är väldigt kräsen
Många har dock skrivit att deras hojar går konstigt och strulat men när jag provade min med brickor i så gick den rent och hade ett fint register.
Självklart var den mycket svagare än innan och varvade inte lika mycket men motorgången funkade toppen
Alternativt när man fyller 21?
Det ändrar dom till 24 den 19 januari 2013
Det gäller väl däremot inte för de som redan har A med begränsning? Det är inte en retroaktiv ändring vad jag har förstått.
Att du har A begränsad gör väl ingen skillnad där? Det är ju bara den "allmänna" gränsen så att säga, så det är klart folk kunnat köra upp för obegränsat direkt där. 2 år eller vänta tills man är 24 för att köra upp om man tar begränsat idag och vill ha obegränsat efter nya reglerna.
Bells, är rätt övertygad om att du kan ha roligt med 25kw, finns ju t ex massor av 250cc hojar idag som är gjorda för det och skulle passa perfekt. Tråkigt att slå sig så hårt redan första gången men nu är det ju avklarat, finns inget att vara rädd för längre!
Att du har A begränsad gör väl ingen skillnad där? Det är ju bara den "allmänna" gränsen så att säga, så det är klart folk kunnat köra upp för obegränsat direkt där. 2 år eller vänta tills man är 24 för att köra upp om man tar begränsat idag och vill ha obegränsat efter nya reglerna.
Bells, är rätt övertygad om att du kan ha roligt med 25kw, finns ju t ex massor av 250cc hojar idag som är gjorda för det och skulle passa perfekt. Tråkigt att slå sig så hårt redan första gången men nu är det ju avklarat, finns inget att vara rädd för längre!
A (beg) och A2 är ju två olika körkortsklasser med olika regler, och vad jag har läst ska inte de som har A (beg) bli retroaktivt påverkade av ändringen till A2. Då borde det ju också gälla regeln för när A (beg) blir A, tycker iaf jag. Och jag har inte läst något som specifikt säger att de ändrat på det.
A (beg) och A2 är ju två olika körkortsklasser med olika regler, och vad jag har läst ska inte de som har A (beg) bli retroaktivt påverkade av ändringen till A2. Då borde det ju också gälla regeln för när A (beg) blir A, tycker iaf jag. Och jag har inte läst något som specifikt säger att de ändrat på det.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|