Kommer jag kunna nöja mig med 25 kw?

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Det bästa i ditt läge skulle vara att ta Mellankortet i år för då gäller "gamla" reglerna och då får du automatiskt tungt efter 2 år.. Tar du nästa år men då blir det ändå "mellan" men på 37 kw, men du måste öven göra ny uppkörning för tung senare..

Tillbaka till frågan nöja sig med 25 kw.. I helvette heller.. Hojen går som en potta skit med strypningarna.. Väck med de å ha kuuuul!!

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Hoj
Kawasaki er-6n
Tror du kommer ha askul med begrensat oxå.
Kör på bara, inte vara negativ.
Lycka till :)

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Haha inte tänka så nu vafan, det är bara köra!! ;) Frågan är väll om du vill ha A så fort som möjligt eller hellre köra med 10kw mer (lagligt) i 2 år innan.

Ja, det är det jag inte vet. Om jag kommer kunna nöja mig med 35 eller om jag måste ha A... :tungan

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Hoj
Kawasaki er-6n
Hon får ta sitt kk även om hon bara kan ta begrensat nu, tror absolut hon kommer ha kul på två hjul.

Men du har väl inte kk för varken A eller B nu eller :tungan

mojja83

Guest
Det riktigt roliga är att köra ifrån folk som har mer hästar. :D

Mmm men det är inte så djävla ofta man får chansen. På bana håller asen knappt styrfart genom kurvorna men så fort det blir raksträcka ska det brassas satan.

på landsväg vågar iallafall inte jag köra om i dom kurviga partierna så det blir samma sak där. Knappt styrfart genom kurvorna för liter hojarna och sedan brassa satan på rakan.:gnissla:gnissla

Men har kommit på hur man tas med dem nu. I utgång från kurva när man ser att frisikt finns så är det bara att dra fullt med mopeden då literhojarna inte vågar så är man förbi sedan gäller det bara att blocka asen tills nästa kurviga parti så man kan skapa sig lite avstånd :)

Snacka om att man njuter då :kär:kär

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, det är det jag inte vet. Om jag kommer kunna nöja mig med 35 eller om jag måste ha A... :tungan

Vaffan? :D Håj som håj! Men, jag kan lätt säga att det jag tröttnade på med 250ninjan var att den tappade all effekt runt 120 km/h och sedan långsamt tuggade vidare uppåt i hastighet, och den var roligast nånstans 50-80, så riktigt små krokiga vägar där man får nytta av att de små lätta hojarna är väldigt lättsvängda är där man få hållas om man inte ska tråka sönder. En 25kw hoj kommer upp i runt 160 mätarfart, så man kan oftast hänga med, men då ligger man och tokvarvar och det är en rent allmänt en inte helt njutbar upplevelse.
Vill du bomba helvet är 25, eller för den delen 35 kw inget för dig. Vill du utmana dig själv tekniskt på helt omöjliga vägar funkar det utmärkt. På de riktigt krokiga vägarna kan jag inte köra likadant (varesig fort, eller hitta spår genom krökarna) lika lätt eller bra med min 1000cc hoj på 100kw

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Skruva bort all onödig vikt på hojen med som tex fotpinnar, sadel, kåpglas, kåpor, hugger, verktyg i cutsen om sådant finns så får du lika bra effekt/vikt-förhållande som R1:an! :D

...Klart du kommer ha skoj med en 25kw hoj i början!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hade lite fel.
När Bell fyller 21 så kan hon köra upp för A om hon har A-begränsad.
Eller så väntar hon i 2 år så blir det automatiskt A iaf.

Oavsett så tror jag det blir toppen men bäst är nog att hon tar A-beg redan nu

Har redan fixat en moppe att börja köra på :tungan

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
å fäller du upp skjutspinnarna så går den minst lika fort som en GXR1'a :yoparty (glöm inte fälla ner dom på uppkörningen så inte förättaren tror du är galen! ) :)

skämt åsido , ska du ta kortet ta det hellre förr än senare.... känns som att det blir mer å mer regler med jämna intervaller (läs dyrare kort)

Eclipse

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
CBR900RR
Jag tar mitt a begrensade i år för att slippa den extra uppkörningen. Rätt skönt att slippa betala avgifte och kanske kuggar man. Kan bli dyrt. Skönt att slippa oroa sig för. Visserligen kul med 10kw extra men tror inte att strypningen kommer sitta i länge ändå

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Vaffan? :D Håj som håj! Men, jag kan lätt säga att det jag tröttnade på med 250ninjan var att den tappade all effekt runt 120 km/h och sedan långsamt tuggade vidare uppåt i hastighet, och den var roligast nånstans 50-80, så riktigt små krokiga vägar där man får nytta av att de små lätta hojarna är väldigt lättsvängda är där man få hållas om man inte ska tråka sönder. En 25kw hoj kommer upp i runt 160 mätarfart, så man kan oftast hänga med, men då ligger man och tokvarvar och det är en rent allmänt en inte helt njutbar upplevelse.
Vill du bomba helvet är 25, eller för den delen 35 kw inget för dig. Vill du utmana dig själv tekniskt på helt omöjliga vägar funkar det utmärkt. På de riktigt krokiga vägarna kan jag inte köra likadant (varesig fort, eller hitta spår genom krökarna) lika lätt eller bra med min 1000cc hoj på 100kw

Tror inte jag kommer vara en sån som susar runt på motorvägen i 300km/h... Det förstår jag inte det roliga med! Men vi får se. Nu har min pojkvän tydligen ordnat så att jag kan börja öva haha... Det tog inte lång tid :rofl

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag har allt kört ifrån folk med 100hk mer (en bit) och då har jag inte brytt mig om att dra pluggen trots att jag har haft tungt kk i mer än ett år. :tummenupp

Btw... DR har 34kW original, perfekt för dom nya reglerna!

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Ta kortet i år, ta kortet i år eller ta kortet i år
Svårt beslut

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten