På 90/100/110/120 vägar kan 25kW kännas lite.
På kurviga 70 vägar kan 25kW räcka långt.
Får se om det finns någon tid för mig, det är ju trots allt mitt i säsongen... Men hoppas kan man ju!
Det går. jag gjorde det. Men det är nog smidigare om man tar en intensivkurs så man slipper kriga med alla andra om körtider.
Vet inte vad ni har kört för sura 25kwattare, men min gixxer skjuter på rejält på alla växlar så för mig räcker det gott och väl. Dessutom blir det ännu roligare när man väl får åka obeg.
Vet inte vad ni har kört för sura 25kwattare, men min gixxer skjuter på rejält på alla växlar så för mig räcker det gott och väl. Dessutom blir det ännu roligare när man väl får åka obeg.
En hoj som var gjord hela vägen för just 25 kw. En 250 ninja...
Det är okej tills man kommer upp i lite hastighet, det blir orkeslöst och effekten räcker inte riktigt till för att trycka sig igenom kurvor och sånt där... Men då är man iofs över skyltad hastighet.
Då förstår jag.
Men dom "nyare" 600orna går inte så dåligt strypt som folk tror, 90/110/120 vägar är minst lika roliga som kurviga 70-vägar.
Ni som kör utan strypning i fast reggad på 25kw. Hur gör ni den dagen ni möjligtvis krockar med en Bil?
Vad skulle de göra menar du? Försäkringen ska täcka dina och den andres skador så vida du inte begår ett brott som är straffbart med mer än 2 års fängelse har jag för mig att det står i mina försäkringspapper. MEN DET KAN VARA FEL UPPFATTAT AV MIG!
För bedrägeri är straffet fängelse i högst två år. För grovt bedrägeri är straffet fängelse i lägst sex månader och högst sex år.
Eller så reggar du den som 25 kw och sen kör fulleffekt, inte direkt att dom beslagtar den för bänkning om du inte blir tagen när du gör något olagligt. Men det ska du väll inte göra?
och straffet för försäkringsbedrägeri (som dte ju är att försäkra en 100kw hoj som 25kw) är 6mån till 6 år väl?
hur tänkte du nu
edit: från polisens hemsida
Fast frågan är ju om det är försäkringsbedrägeri när hojen på pappret har 25Kw men i verkligheten har mer, eller om det räknas som olovlig körning, alternativt något skumt trafikbrott med hänsyn till att fordonet frångår hur det ska se ut.
Vad händer om du brakar in i en annan bil och har arne-vingen typ 2fast2furious och bilen är helfordonsgodkänd?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|