Jag kan förstå frustrationen när du inte har handledare. När jag själv tog kortet fick jag strax före uppkörningen en konflikt med min trafikskola (läraren betedde sig som en idiot och när jag påpekade detta avbokades alla lektioner) så jag behövde akut fixa fram en privat handledare för att finslipa på låg- och högfartsbanan inför uppkörningen. Hade redan kört en hel del i trafiken. Fick till slut tag på en kompis kompis som ställde upp så jag kunde öva lite ytterligare högfartsbana, men behövde öva mer på lågfartsbanan och då löste jag det så att en annan kompis med MC-kort (men som inte haft det i fem år och därför inte kunde vara handledare) körde bort hojen till en avlägsen yta där jag i lugn och ro sen kunde öva på lågfartsbanan.
Det var förstås inte helt lagligt och inget jag vill uppmuntra till. Det du framför allt bör tänka på är försäkringen. Man kan inte räkna med ersättning om man kör olovligt på det sättet och det var därför som jag verkligen inte ville öva högfartsbana eller ute i trafiken utan en riktig handledare eftersom det där trots allt finns en risk för att man både skadar sig själv och hojen allvarligt. Att öva krypkörning på lågfartsbanan bedömde jag däremot som en risk jag var villig att ta den gången, då konsekvenserna knappast blir värre än att man kan ta kostnaden utan att blanda in försäkringen, ifall man skulle råka välta.
Fast jag undrar ändå vad du har för plan för körkortet på det stora hela? Kör du på en körskola annars eller har du en handledare som du kört med i trafiken, men som nu inte kan ställa upp? Du har väl inte tänkt förbereda dig för att ge dig ut i trafiken enbart genom att själv snurra runt på en parkeringsplats?