Möte Pro Superbike
Fredag 17 september kl 1930 till 2115.
Anteckningar av Joakim Wiedesheim och Petter Jansson
Ämne för diskussion:
Hur ska Superbikeklassen se ut nästa år? Ska vi köra Pro Superbike ihop med STCC? Vad behövs i så fall för att få fler förare att deltaga?
Kanske OT, men varför kör man med Aspen?1. Släng bort Aspen! Vanlig bensin!
Kanske OT, men varför kör man med Aspen?
Alkylatsoppa alltså? Bra tanke iofs, men tyvärr nog bara bakom skrivbordet jaInte alls ot, rena rama dumheterna, för att klassen skulle vara en miljövänlig klass, för att kunna locka fler sponsorer med detta.
Och problem har det medfört både för oss som kör/de och för arrangören!
Men nu tolkade jag det som att det var ett krav att köra på Aspen?Möjligt att krama ur mer effekt. Och i dagsläget är det i princip omöjligt/svrt att förbjuda då det centrala bränslereglementet tillåter racesoppa upp till en viss spec. Blir nog meckigt att införa särregler om att enbart BF98/V-power skulle vara godkänt.
Möjligt att krama ur mer effekt. Och i dagsläget är det i princip omöjligt/svrt att förbjuda då det centrala bränslereglementet tillåter racesoppa upp till en viss spec. Blir nog meckigt att införa särregler om att enbart BF98/V-power skulle vara godkänt.
Alkylatsoppa alltså? Bra tanke iofs, men tyvärr nog bara bakom skrivbordet ja
Men nu tolkade jag det som att det var ett krav att köra på Aspen?
Man införde enhetssoppa från Aspen. Skulle man släppa det och återgå till de vanliga reglerna är racesoppa av valfritt märke tillåtet och det är knappast billigare.
http://www.stcc.se/23/ finns bränslereglementet. 14,50+moms/L är det dyrt?
Personligen tycker jag att satsningen på miljövänligt Aspen är bra. Det är så små pengar, skiljer typ 200 kr på en helgbudget på 20 000 kr. Miljön är en av de svåraste bitarna politiskt med motorsport så kan vi ta av våra motståndare lite av ammunitionen så är det bra.
Jag tror hur som helst att STCC kommer att behålla Aspen.
Tackar för infon Petter
Du kan helt klart mer om det här än jag men jag tror tyvärr att du har fel. Lite beroende på hur den nya Superbike-klass som ska köras i SO kommer att se ut är nog chansen stor att fler väljer den före Pro Superbike pga historik och SO:s förmåga att arrangera bra racehelger.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|