Kompis togs av snuten precis!

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Yamaha R6:a
Det är som sagt polisen som "omhändertar" kortet i väntan på beslut från länsstyrelsen, har alltså inget med att polisen är schysst eller ej. Det lär bli böter också och de bestäms av polis/åklagare, kortindragningen som sagt bestämmer alltså hel och hållet länsstyrelsen.

MVH

hajtand

Medlem
Gick med
20 Dec 2005
Hoj
R606
Fyfan va tråkigt!

Sitta hela sommaren med indraget lämp... För det är ju ingen "LÄMPlig" förare enligt länsstyrelsen. Var det dessutom just VÄGkontroll så är det nog kört.

Blev själv stannad 2dgr efter jag fick min nya r6a. Körde över heldraget vid en helt galen omkörning av felsida av refug nästan dubbla tillåten hast. Dessutom utan skylt och blinkers bak för jag hade tat bort den fula grejen på r6an (årm 06) som sitter där.

Problemet var att det var en bla civilare jag körde om. Såg en jävla massa blått sken i ögonvrån och tutande (var halv 1 på natten) men fortsatte dra på för att fundera över situationen, om att smita. Ny hoj nytt körkort, mörktonat visir så min rationella del av hjärnan sa NEJ! Fick endast 2200kr i böter med massa kryss på baksidan lappen, men oj vilken snyft historia jag drog då. Snacka om att sjunka lågt den gången. Allt ifrån jag var hungrig efter en hård arbetsdag å ville imponera på mina kompisar när vi ändå var på väg till Mcdonald å allt vad det hette. Men poliserna var snälla. Spec polisdamen som såg en ångerfull liten pojkaktig kille med sin nya leksak:D

Kommentaren från henne: Det var för att du stannade och är trevlig vi är schyssta mot dig nu. Så nu i efterhand var det nog tur att min hoj karriär började så. kanske tur för din kompis också!

Last edited:

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Nej man ska inte fly från polisen när man kör inne i stan. Jag har småsyskon som kanske går på ett övergångsställe, och jag vill verkligen inte att det kommer en dåre på motard och kör över de.

Drysen är du verkligen 18 år gammal? Vilken jevla fjant du är...

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
blev av med mitt kort idag jag med. wheelie framför en civilare :tungan

kanske någon av dom första än så länge iår att bli utan ?

Jerka84

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Honda CBR 954rr / ShovelChopper
om man nu skulle lämna hojen och kuta för glatta livet,

vad gör man sen?

"polaren lånade". räcker det?

eller ska man anmäla stulet? känns ju inte så kul.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Plocka upp telefon medans du springer o anmäl den stulen.
Det blir tok bra. :tummenupp

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
blev av med mitt kort idag jag med. wheelie framför en civilare :tungan

kanske någon av dom första än så länge iår att bli utan ?
Jag wheelade om en civilare på insidan i torsdags... Dock visade jag inte körkortet och vi diskuterade lite... Det hela slutade med att jag fick ombesiktning pga nummerplåt satt fel och blinkersen lös med sin frånvaro. Så bot på 3500 dock rabatt 1000kr så 2500:- blev jag skyldig. Dom glömde att jag körde tung hoj på mellankortet med, men de var så uppe i varv så de gick väll förbi i farten antar jag...

Tommy.exe

Guest
Jag wheelade om en civilare på insidan i torsdags... Dock visade jag inte körkortet och vi diskuterade lite... Det hela slutade med att jag fick ombesiktning pga nummerplåt satt fel och blinkersen lös med sin frånvaro. Så bot på 3500 dock rabatt 1000kr så 2500:- blev jag skyldig. Dom glömde att jag körde tung hoj på mellankortet med, men de var så uppe i varv så de gick väll förbi i farten antar jag...

Kan man få böter OCH ombes? :va

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Trött.... Gör man fel så kostar det, enkelt och funktionellt.. Orrsak=verkan det är så livet funkar..

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

wow...du glömde hjärnan i mammas mage, men du va väl så jävla uppe i varv över att få se lite mus så du glömde den..

AAHAHAHAH, faan va rolig jag e, ja kissar på mig!! :D :D :D :näsblod

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
jävla idiot som stannade....ja va fan, uppmuntrar ALLA o dra från snuten! skyll dig själv!

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Kan man få böter OCH ombes? :va

Svar ja... om nåt på hojen inte är som det skall så vill dom ju gärna veta att du fixar till felet också :tummenupp

...o till alla svintuffa outlaws :fatta!

Last edited:

Tommy.exe

Guest
Svar ja... om nåt på hojen inte är som det skall så vill dom ju gärna veta att du fixar till felet också :tummenupp

...o till alla svintuffa outlaws :fatta!

Jo, fast dom gångerna jag har blivit stoppad så har dom sagt:

"Antingen skriver ja böter på det här eller så får du ombes".

Föjt av ett elakt flin och : "Du bestämmer själv".

:va

Har aldrig blivit stannad med hoj iofs *ta i trä*... men känns som de borde va samma regler med bil.....

Kanske stött på några reko cops då... coolt.. :)

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Aja - bara bita i de sura äpplet o ta straffet - nästa gång är han väl troligtvis lite förståndigare :rolleyes: :pannkyss

JayZin

If I Only Had Wings On My Gixxer.......
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
GSX-R 1000
Det som händer är att din vän troligen får körkortet indraget 1-2 månader beroende på tidigare förseelser, en bot på ca 4000 lax bör dimpa ner i lådan från åklagaren och lämplighetsintyget kan bli indraget 1 år.

Se till att han inte kör olovligt någon mer gång för då blir det grov olovlig körning på direkten och för varje sådan följer automatiskt 6 månader indraget körkort och böter och ja det är länsstyrelsen som handlägger ärendet.

Oavsett hur mycket du än slickar röv på de där gurksnutarna så är det enda de kan göra är att inte anteckna för mycket förseelser när du väl blivit stoppad, därefter följer Länsstyrelsen en mall för vilka åtgärder som gäller för det brott man gjort sig skyldig till.

En sak är dock positivt för din vän, ju fler grovt olovliga han samlar på sig, desto mindre väger varje enskild förseelse i en eventuell rättegång då de brukar bunta ihop dem.:D

Så ut å kör som faaan nu när allt endå gått åt skogen:tuttar

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Jo, fast dom gångerna jag har blivit stoppad så har dom sagt:

"Antingen skriver ja böter på det här eller så får du ombes".

Föjt av ett elakt flin och : "Du bestämmer själv".

:va

Då har du blivit stoppad av en "snäll" polis :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...