Kompis togs av snuten precis!

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Nej man ska inte fly från polisen när man kör inne i stan. Jag har småsyskon som kanske går på ett övergångsställe, och jag vill verkligen inte att det kommer en dåre på motard och kör över de.

Drysen är du verkligen 18 år gammal? Vilken jevla fjant du är...

Varför har du dina småsyskon ränner omkring på gatorna där man ska tävla med polisen? Det är ju livsfarligt.

Skärp dig nu och ta ansvar för din familj :mad:

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Yamaha R6:a
Att köra en mc utan just mc körkort men med innehav av B körkort skall endast rendera en VARNING!!

Att köra bil utan just bil körkort men med innehav av mc körkort renderar i körkortsindragning!!

Med andra ord så anser Länsstyrelsen att det för omgivningen är farligare om man kör bil utan körkort än mc utan körkort!!

/Fürstenhoff.

Det prövas av länsstyrelsen från fall till fall... så det är inte rakt av samma svar.

MVH

Last edited:

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Det är deras rekomendationer i dessa fall!! :pannkyss

Dock påverkas detta om föraren samtidigt har gjort sig skyldig till andra trafikbrott eller har tidigare trafiksynder!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Japp... känns som du har rätt. Hade nog inte kallats myndighet om det varit lätt att tolka och förstå sig på dom. :)

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Jag övningskör själv utan A-behörighet, har B-behörighet sedan 6år tillbaka, är helt ostraffad förutom några P-böter. Ser till att alltid kör "überlagligt" om man bortser avsaknande av A-behörighet :D . Jag har läst mig till att det enbart medför böter/varning om man annars kör lagligt. Jag ser till att informera om jag blir stoppad innan min uppkörning.

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Jag övningskör själv utan A-behörighet, har B-behörighet sedan 6år tillbaka, är helt ostraffad förutom några P-böter. Ser till att alltid kör "überlagligt" om man bortser avsaknande av A-behörighet :D . Jag har läst mig till att det enbart medför böter/varning om man annars kör lagligt. Jag ser till att informera om jag blir stoppad innan min uppkörning.

Ja, du har precis blivit medlem såg jag... så jag skall inte lägga mig i om du är allvarlig eller bara vill provocera.

Du slipper inte bara undan med en varning alltid... som vi diskuterade är det upp till länsstyrelsen men visst kan du ha tur, dock tror jag att du mister din rätt att övningsköra=uppkörning likaså... men det är bara som jag gissar. Kanske inte skitsamma i ditt fall om du tänkt köra upp en dag.

Själv ser jag ingen anledning till att äventyra mina andra behörigheter som du... men det kanske är lång kö nu under lågsäsongen innan allt dragit igång?

Själv kuggade jag min första uppkörning mitt i högsäsongen, samma dag började jag ringa runt till alla i Skåne, fick ett återbud en vecka senare.

Vill man så kan man och då går det vägen...

Eller varför inte köra bana, helt lagligt hur fort du vill utan kort?

MVH

Last edited:

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Ja, du har precis blivit medlem såg jag... så jag skall inte lägga mig i om du är allvarlig eller bara vill provocera.

Du slipper inte bara undan med en varning alltid... som vi diskuterade är det upp till länsstyrelsen men visst kan du ha tur, dock tror jag att du mister din rätt att övningsköra=uppkörning likaså... men det är bara som jag gissar. Kanske inte skitsamma i ditt fall om du tänkt köra upp en dag.

Själv ser jag ingen anledning till att äventyra mina andra behörigheter som du... men det kanske är lång kö nu under lågsäsongen innan allt dragit igång?

Själv kuggade jag min första uppkörning mitt i högsäsongen, samma dag började jag ringa runt till alla i Skåne, fick ett återbud en vecka senare.

Vill man så kan man och då går det vägen...

Eller varför inte köra bana, helt lagligt hur fort du vill utan kort?

MVH

Jag är absolut inte ute att provocera och är villig att ta konsekvenseran om det skulle komma till det. Jag brukar övningsköra lagligt då och då när min vän har tid, brukar även skicka iväg en annan vän med bil till närmaste ställe där man kan köra konbana precis inna jag åker (ca. 1,5km), då för att slippa onödiga rutinkontroller. Tredje alternativet är att jag kör helt själv, blir dock enbart ca. 20% av min totala körning.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
För enkelhetens skull,ring körkortsavdelningen på länsstyrelsen i ditt län och fråga vilken praxis dom tillämpar i ditt län med de förutsättningar som gäller dig(eller kompisen)det är deras jobb att svara på dylika frågor från allmänheten när dom inte sitter och drar in kort eller utfärdar lämp och liknande.

Henrik

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell

Jävlar vad koolt! Du är riktigt superhäftig. Önskar att jag var lika häftig som du!
Jävla pajas.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Frågan är väl mer vad det blir för konsekvenser för äragen. Beroende på vad som blev sagt till pappa blå kan det bli eftergifter för båda. Vet en kille som fick sitt kk återkallat för han lånat ut sin mc.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
¨mycket spekulationer,olovlig körning vid ej vårdslöshet 90 dagsböter.
en plump i protokollet om han inte har prövotid på b kort då det automatiskt blir föremål för en utredning om dess lämplighet gjord av länsstyrlsen efter avkunnad dom.vid ej prövotid så händer det rätt ofta att länsstyrelsen missar redan utdelat lämplighetsintyg.någon spärrtid kan aldrig polisen dela ut utan det är alltid länsstyrelsen som beslutar om det.
hur du räknar böter:
lägsta belopp 30 kr och vid ex.18000 före skatt blir dagsböterna ca 160 krx90 st.vid första ggr förbrytare kan 30 dagsböter delas ut och en sk. erimran"varning".denna gäller då i en period upp till 2 år och innebär i detta fall att vid annat brott tillkommer då 60 dagsböter på nuvarande inkomst inte den då brottet begicks.tänk på att du ska dömmas efter omständigheterna när brottet begicks för det brukar ta 1.5 år innan de hör av sig.btw.om du får "varning" och sedan blir stoppad,påminn de inte om den för det ligger i fordonsmappen underkatogori och inte i personakten.

innan nyår var det dock som fursten säger med bara varning om giltigt b glömde jag säga.

sedan förstår jag inte vad man försöker uppnå genom att berätta att man kör utan körkort,wow eller fan vad coolt eller vad?
det finns säkert ett gäng personer på just sådana här forum som gör det med jämna mellanrum och många som kanske inte åker 30 mil till banan med racehojen för att titta om sakerna man byggt om fungerar men jag förstår inte poängen med att nämna det för alla bara.men ser gärna ett sakligt inlägg som kan motivera varför du dels gör det och dels nämner det för i mina ögon är det bara korkat tyvärr för din del.

Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Läge att skaffa dig ett liv då?!

Ska det vara så svårt att disskutera sakligt utan att få den typen av idiotiska inlägg?!

Läge att skaffa mig ett liv? Vad baserar du det på?

Nej, jag har inga som helst svårigheter med att diSSkutera sakligt. Men vad tycker du att din jävla bullshit tillför tråden?

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Läge att skaffa mig ett liv? Vad baserar du det på?

Nej, jag har inga som helst svårigheter med att diSSkutera sakligt. Men vad tycker du att din jävla bullshit tillför tråden?

Jag antar att dina inlägg har tillfört en hel del till tråden?!
Om du inte försökt vara så jävla fiffig i ditt första inlägg utan skrivit/frågat sakligt så hade vi sluppit en hel del "bullshit", eller hur?!

Just det, tack för att du framhäver mina stavfel på ett så fantasifullt sätt...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...