Jag övningskör själv utan A-behörighet, har B-behörighet sedan 6år tillbaka, är helt ostraffad förutom några P-böter. Ser till att alltid kör "überlagligt" om man bortser avsaknande av A-behörighet
. Jag har läst mig till att det enbart medför böter/varning om man annars kör lagligt. Jag ser till att informera om jag blir stoppad innan min uppkörning.
Ja, du har precis blivit medlem såg jag... så jag skall inte lägga mig i om du är allvarlig eller bara vill provocera.
Du slipper inte bara undan med en varning alltid... som vi diskuterade är det upp till länsstyrelsen men visst kan du ha tur, dock tror jag att du mister din rätt att övningsköra=uppkörning likaså... men det är bara som jag gissar. Kanske inte skitsamma i ditt fall om du tänkt köra upp en dag.
Själv ser jag ingen anledning till att äventyra mina andra behörigheter som du... men det kanske är lång kö nu under lågsäsongen innan allt dragit igång?
Själv kuggade jag min första uppkörning mitt i högsäsongen, samma dag började jag ringa runt till alla i Skåne, fick ett återbud en vecka senare.
Vill man så kan man och då går det vägen...
Eller varför inte köra bana, helt lagligt hur fort du vill utan kort?
MVH