Jag har provkört lite granna nu, men den får ingen soppa:S och jag har borrat upp högmunstycket så mkt att jag lika med kan ta ut det. det spelar ingen roll om man har de i lr om de är borta så att säga
Den känns rätt råstark på det pytte lilla gas man kan dra för att den inte ska kvävas med luft.
Dock så måste jag dreva om kompressorn då den pumpar på alldelses för mkt
den laddar liksom 0,5bar redan på tomgång(1500varv) som är lite väl bra
Så jag har beställt ny remskiva nu.
Sen har jag fått ras en ggn oxå igår rättare sagt.. körde ner för en backe sen så började det ryka så in i bomben i vevhus ventilationen+ att det inte fanns någon som helst komp
Jag tänkte bara jahop då har kolven gått nu då... jag skruvade isär skiten och upptäckte att hela kolven var blå
banan tänkte jag den måste fått hur jävla för lite soppa som helst.. sen tog jag bort cyllen å då var kolven "ihop tryckt" fick knappt ut kolvbulten då kolven hade trycks ner över kolvbults hålen. hehe
Så nu ska jag skaffa någon 500cc mc fögge... spjäll helst.
För med 1bars laddtryck kan man säga att motorn blir en ca 300cc motor, sen 2bar så blir det ca 600cc så då borde en fögge ifrån en 500-600cc mc bli bra.
Kan säga att jag ladda 2bar när jag körde ner för backen dock pumpade den typ bara luft eftersom den inte fick någon sopp.
Men men den är snart på fötterna igen.. köpa lite nya delar av
www.ten7.se Btw dem har sjukt bra service alltså!