Kompressor hjälp!(aisin amr 300)

Monster91

Supercharged Ten7 PRO
Gick med
22 Jul 2007
Ort
borås
Hoj
T3N7 Supercharger Edition
Alltså jag får inte på ett svänghjul då remskivan sitter där svängen ska sitta igentligen.
 

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
Var kan man få tag på en sån kompressor? Är lite sugen på ett kompressor-projekt..
 

Nissee

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
Söker ny
Vad är det för gänga på på vevpartiet ?

När jag höll på med kompressor så fuskade jag och svarvade en axel med vevpartiets gänga och 7 100delar minder svänghjulets inner. Borrade hål i kåpan och satt dit en stefa tätning. Inte den bästa lösningen men det funkar. Det finns diverse små kompessorer på e-bay dom är från japanska K cars. Annars om du inte är så noga så skrota en stor mutterdragare om du inte ska ha mer än 200cc motor.En massa mer göra men billigare. Lättast är om du vet part numret på kompressorn.
 

Monster91

Supercharged Ten7 PRO
Gick med
22 Jul 2007
Ort
borås
Hoj
T3N7 Supercharger Edition
jag kollade igenom hela ebay å sökte på massa olika kompressorer innan jag köpte denna som en polare i usa köpte åt mej. är rätt tort på soppas små kompressorer på ebay just nu iaf...

Och Jag var oxå innte på att skrota en typ 1" le 2" muttermaskin det skulle nog funkar lika bra bara att det är rätt mkt mer jobb. sen Kan man oxå ta en Hydralpump dock är den inte så tät men det går ju att tillverka egena skovvlar/skruvar om man vill.

Nu har jag köpt ett annat amerikansk system med inbyggd "cdi" i pickupen och denna pickupen var mkt bättre tillverkad. och så ger den 67% kraftigare gnista. så idag ska jag se om detta systemet funkar.
För det funkade med brytare.
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.


Nu har jag köpt ett annat amerikansk system med inbyggd "cdi" i pickupen och denna pickupen var mkt bättre tillverkad. och så ger den 67% kraftigare gnista. så idag ska jag se om detta systemet funkar.
För det funkade med brytare.

Har du haft brytarspets på fiddyn tidigare :3freak ?
 

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
Vad är det för gänga på på vevpartiet ?

När jag höll på med kompressor så fuskade jag och svarvade en axel med vevpartiets gänga och 7 100delar minder svänghjulets inner. Borrade hål i kåpan och satt dit en stefa tätning. Inte den bästa lösningen men det funkar. Det finns diverse små kompessorer på e-bay dom är från japanska K cars. Annars om du inte är så noga så skrota en stor mutterdragare om du inte ska ha mer än 200cc motor.En massa mer göra men billigare. Lättast är om du vet part numret på kompressorn.

Var kan man hitta info om olika kompressorer? Jag tycker det är svårt att hitta några vettiga sidor på nätet.. Tillverkarna verkar ju gömma sig. Hojen jag tänkt att mata är på 400cc..
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Var kan man hitta info om olika kompressorer? Jag tycker det är svårt att hitta några vettiga sidor på nätet.. Tillverkarna verkar ju gömma sig. Hojen jag tänkt att mata är på 400cc..

Tyvärr så är det nog så att kompressormata motorcyklar är inte så vanligt och tillverkarna blir nästan förvånade när man säger att man ska göra det. Du får nog räkna med att bryta lite okänd mark om du ska kompressormata din hoj. Fast det är ju det som gör det så roligt.....:tummenupp

/J
 

Monster91

Supercharged Ten7 PRO
Gick med
22 Jul 2007
Ort
borås
Hoj
T3N7 Supercharger Edition
Har du haft brytarspets på fiddyn tidigare :3freak ?

haha japp, var tvungen att testa å se om den skulle gå bra med brytare och de gjorde den, eftersom det "elektroniska" volov systemet jag använde inte funkade.

Så nu har jag provat starta med de nya tändsystemet och nu gick den som en klocka!!! idag blir de till och dunka på komprssorn å testa!
 
Last edited:

Nissee

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
Söker ny
Det finns några som du kan hitta på nätet
Whipple Industries
Lysholm
Vortech Engineering
ProCharger
Eaton
HKS Rotrex Supercharger
Roush Performance
Toyota Racing Development
Powerworks
PES Tuning
Paxton Automotive
Magna Charger
High Performance Systems
VF-Engineering

Svårast är nog att hitta dom små som passar.
1.2l är dom minsta jag hittar om man inte letar på ebay.
Ok dom som säljer små kompressorer dom vill inte ge ut serie numrena eller annan info på dom. För toyota tillverkar några små vet jag. Men toyota försäljare vill som ha serie nummer dom har ingen koll. Subaru har några små kompressorer med men dom vill även ha serie nummer så. Försäljare verkar inte vilja ge ut någon info. Så om någon snäll kan posta serie nummer så kan jag försöka fixa fram någon som säljer dom.
 

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
Tyvärr så är det nog så att kompressormata motorcyklar är inte så vanligt och tillverkarna blir nästan förvånade när man säger att man ska göra det. Du får nog räkna med att bryta lite okänd mark om du ska kompressormata din hoj. Fast det är ju det som gör det så roligt.....:tummenupp

/J

Eftersom turbo sällan fungerar bra till enstånkor så är ju alternativet en kompressor. Och visst är det roligt med att det är ovanligt! =)

Det finns några som du kan hitta på nätet
Whipple Industries
Lysholm
Vortech Engineering
ProCharger
Eaton
HKS Rotrex Supercharger
Roush Performance
Toyota Racing Development
Powerworks
PES Tuning
Paxton Automotive
Magna Charger
High Performance Systems
VF-Engineering

Svårast är nog att hitta dom små som passar.
1.2l är dom minsta jag hittar om man inte letar på ebay.
Ok dom som säljer små kompressorer dom vill inte ge ut serie numrena eller annan info på dom. För toyota tillverkar några små vet jag. Men toyota försäljare vill som ha serie nummer dom har ingen koll. Subaru har några små kompressorer med men dom vill även ha serie nummer så. Försäljare verkar inte vilja ge ut någon info. Så om någon snäll kan posta serie nummer så kan jag försöka fixa fram någon som säljer dom.

Försäljare som inte vill ge ut nån info på deras prylar!? Vill de inte sälja eller? :confused:
 
Last edited:

Sundin

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Långt borta
Hoj
Ingen
Sorry för att jag skriver OT nu men jag vill bara säga:

Mycket kred till dig som gör dehär. Med tanke på att du bara är 15 år och ändå kan så pass mycket som du gör så tycker jag du är riktigt duktig, är inte så mycket äldre själv och jag kan absolut nada om överladdning.

Många lyckönskningar :yoparty
 

Nissee

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
Söker ny
Dom verkar inte vilja sälja sina prylar dom vill bara sälja sina färdiga paket som dom har i lager och vill inte bry sig om dom inte har sakerna hemma.
 

Monster91

Supercharged Ten7 PRO
Gick med
22 Jul 2007
Ort
borås
Hoj
T3N7 Supercharger Edition
Idag blev det ingen provkörning:huvet
Hann inte bygga klart batteri lådan, men imorn då hoppas jag på testrun:tummenupp
Dock sprack mitt jävla motorblock(hata lifan och kinies skit) jag kickade så fick jag en 5-6cm lång sprick i vänstra motorblocket:mad: aja får köpa ett nytt block...
Men jag skiter i att de är en sprick i hela motorblocket för nu vill jag provköra:D
Håller på att bygga en grej så man starar den med hjälp av en typ borrmaskin som man kopplar på direkt på veven så slipper fler block pajja:tungan
 

Monster91

Supercharged Ten7 PRO
Gick med
22 Jul 2007
Ort
borås
Hoj
T3N7 Supercharger Edition
Jag har provkört lite granna nu, men den får ingen soppa:S och jag har borrat upp högmunstycket så mkt att jag lika med kan ta ut det. det spelar ingen roll om man har de i lr om de är borta så att säga

Den känns rätt råstark på det pytte lilla gas man kan dra för att den inte ska kvävas med luft.

Dock så måste jag dreva om kompressorn då den pumpar på alldelses för mkt:p den laddar liksom 0,5bar redan på tomgång(1500varv) som är lite väl bra
Så jag har beställt ny remskiva nu.

Sen har jag fått ras en ggn oxå igår rättare sagt.. körde ner för en backe sen så började det ryka så in i bomben i vevhus ventilationen+ att det inte fanns någon som helst komp
Jag tänkte bara jahop då har kolven gått nu då... jag skruvade isär skiten och upptäckte att hela kolven var blå:gnissla banan tänkte jag den måste fått hur jävla för lite soppa som helst.. sen tog jag bort cyllen å då var kolven "ihop tryckt" fick knappt ut kolvbulten då kolven hade trycks ner över kolvbults hålen. hehe :tummenupp :yoparty

Så nu ska jag skaffa någon 500cc mc fögge... spjäll helst.
För med 1bars laddtryck kan man säga att motorn blir en ca 300cc motor, sen 2bar så blir det ca 600cc så då borde en fögge ifrån en 500-600cc mc bli bra.
Kan säga att jag ladda 2bar när jag körde ner för backen dock pumpade den typ bara luft eftersom den inte fick någon sopp.

Men men den är snart på fötterna igen.. köpa lite nya delar av www.ten7.se Btw dem har sjukt bra service alltså!:tummenupp
 

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
Jag har provkört lite granna nu, men den får ingen soppa:S och jag har borrat upp högmunstycket så mkt att jag lika med kan ta ut det. det spelar ingen roll om man har de i lr om de är borta så att säga

Den känns rätt råstark på det pytte lilla gas man kan dra för att den inte ska kvävas med luft.

Dock så måste jag dreva om kompressorn då den pumpar på alldelses för mkt:p den laddar liksom 0,5bar redan på tomgång(1500varv) som är lite väl bra
Så jag har beställt ny remskiva nu.

Sen har jag fått ras en ggn oxå igår rättare sagt.. körde ner för en backe sen så började det ryka så in i bomben i vevhus ventilationen+ att det inte fanns någon som helst komp
Jag tänkte bara jahop då har kolven gått nu då... jag skruvade isär skiten och upptäckte att hela kolven var blå:gnissla banan tänkte jag den måste fått hur jävla för lite soppa som helst.. sen tog jag bort cyllen å då var kolven "ihop tryckt" fick knappt ut kolvbulten då kolven hade trycks ner över kolvbults hålen. hehe :tummenupp :yoparty

Så nu ska jag skaffa någon 500cc mc fögge... spjäll helst.
För med 1bars laddtryck kan man säga att motorn blir en ca 300cc motor, sen 2bar så blir det ca 600cc så då borde en fögge ifrån en 500-600cc mc bli bra.
Kan säga att jag ladda 2bar när jag körde ner för backen dock pumpade den typ bara luft eftersom den inte fick någon sopp.

Men men den är snart på fötterna igen.. köpa lite nya delar av www.ten7.se Btw dem har sjukt bra service alltså!:tummenupp

VAd kostade kompressorn du använder!?
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top