Kompressor matad Fiddy/minicross. Nya bilder i väntan på Film
Tjennare!
Var ett tag sen jag hade bygget här på sidan...
Men nu börjar det bli färdigt, är bara lackning kvar men såhär ser den ut nu!
Opps såg att trotteln inte satt i förgasaren, men skit samma, samt kablarna som hänger där bak är bara för att batterit inte sitter på...
Så nu är det bara filmen ni väntar på såklart men som sagt och som bilderna visar ligger det för mkt snö här :thumbdown:
Jag hade lite problem tidigare att den inte höll, men nu verkar den göra det
Efter kompsänkning till 6,5-1 och sänkt laddet lite verkar göra susen
Nu laddar jag bara 18-19psi ca 1,2bar alltså!
Testade han lite granna när det var runt nollgradig ute så fick jag stå med värme pistol för att få igång han(kör på metanol) så han gick lite lint, så får ta och besycka riktig när han startar ute utan att man behöver använda värme pistol^^
Ge kommentarer nu så det brinner i fingrarna
Obs, är endast 15år när jag påbörjade bygget och är nu precis 16 fyllda
--------------------------------------------------------------------------
Update 20/5 08
Får lägga in lite mer bilder i väntan på filmen!
Min hemma tillverkade remskiva i Aluminum, vad tycks =)?
Det var allt för denna gången=)
Kan även berätta att jag har fått den att gå hyffsat bra, smäller lite på mellan registret för den får för lite, får se om jag svarvar till en nål så den blir tunnare där mellan registret är eller nått senare..
Kör utan något som helst högfarts munstycke i den nu samt lågfart uppborrat till 1mm! och så har jag köpt en tunnare nål som sitter i toppläge!
kan inte säga exakt vad den drar men man kommer nog runt 400-600m på en halvliter! skall ta å slänga i 1liter å se hur långt man kommer så får jag exakt svar
Har pratat lite med Alex på Snakepit, och vi skall nog bänka i mitten av nästa vecka!
Då kommer den filmas när den bänkas och efter det så blir det en testrun film!
Tjennare!
Var ett tag sen jag hade bygget här på sidan...
Men nu börjar det bli färdigt, är bara lackning kvar men såhär ser den ut nu!
Opps såg att trotteln inte satt i förgasaren, men skit samma, samt kablarna som hänger där bak är bara för att batterit inte sitter på...
Så nu är det bara filmen ni väntar på såklart men som sagt och som bilderna visar ligger det för mkt snö här :thumbdown:
Jag hade lite problem tidigare att den inte höll, men nu verkar den göra det
Efter kompsänkning till 6,5-1 och sänkt laddet lite verkar göra susen
Nu laddar jag bara 18-19psi ca 1,2bar alltså!
Testade han lite granna när det var runt nollgradig ute så fick jag stå med värme pistol för att få igång han(kör på metanol) så han gick lite lint, så får ta och besycka riktig när han startar ute utan att man behöver använda värme pistol^^
Ge kommentarer nu så det brinner i fingrarna
Obs, är endast 15år när jag påbörjade bygget och är nu precis 16 fyllda
--------------------------------------------------------------------------
Update 20/5 08
Får lägga in lite mer bilder i väntan på filmen!
Min hemma tillverkade remskiva i Aluminum, vad tycks =)?
Det var allt för denna gången=)
Kan även berätta att jag har fått den att gå hyffsat bra, smäller lite på mellan registret för den får för lite, får se om jag svarvar till en nål så den blir tunnare där mellan registret är eller nått senare..
Kör utan något som helst högfarts munstycke i den nu samt lågfart uppborrat till 1mm! och så har jag köpt en tunnare nål som sitter i toppläge!
kan inte säga exakt vad den drar men man kommer nog runt 400-600m på en halvliter! skall ta å slänga i 1liter å se hur långt man kommer så får jag exakt svar
Har pratat lite med Alex på Snakepit, och vi skall nog bänka i mitten av nästa vecka!
Då kommer den filmas när den bänkas och efter det så blir det en testrun film!
Last edited: