kompressor?

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
KalleNorton skrev:
Du har ju bara varit här sen i november, så du har väl inte upplevt nån annan stämning än den som råder just nu?

jag är inte så mycket i 125a forumet.. o om man gämför denna trå med alla andra så har denna spårat ur totalt...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RF_Racing skrev:
jag är inte så mycket i 125a forumet.. o om man gämför denna trå med alla andra så har denna spårat ur totalt...

men det finns nog mycket du skulle kunna lära dig här i 125 delen i stället för i turbo forumet.

Ställer du realistiska frågor (inte dumma) så finns det med 99% säkerhet någon här som kan det(125 delen).

Bara ett tips inget påhopp:tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
RF_Racing skrev:
jag är inte så mycket i 125a forumet.. o om man gämför denna trå med alla andra så har denna spårat ur totalt...


Denna tråden är ju lika konstig som den du har startat i mekforumet,vi ger dig fakta och du gnäller.


Men lycka till.
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
Långa farbron skrev:
Denna tråden är ju lika konstig som den du har startat i mekforumet,vi ger dig fakta och du gnäller.


Men lycka till.

nej jag har inte fått några fakta.. ni har sagt "nej det går inte"...

Mr Helmut skrev:
men det finns nog mycket du skulle kunna lära dig här i 125 delen i stället för i turbo forumet.

Ställer du realistiska frågor (inte dumma) så finns det med 99% säkerhet någon här som kan det(125 delen).

Bara ett tips inget påhopp:tummenupp

eftersom det inte var nån som trodde på mig när jag förklarade hur ett 4t avgassystem funkar utan folk sa typ "tyst innan du skämmer ut dig" o typ idiot förklarade mig så har jag lite svårt för 125ans forum...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RF_Racing skrev:
nej jag har inte fått några fakta.. ni har sagt "nej det går inte"...

dom möljer ju ner dig med bra svar på alla 10 trådar du startat

Vill du ha fakta och litar inte på dom sök på google själv, köp böcker!

Ska du trimma 2 takt så kan jag hjälpa dig med en bok som beskriver i detalj! Har den på datorn och som bok, kan skicka den som jag har på datorn om du vill.

Så kan du läsa den och ställa mer frågor sen.

Eller om du är intresserad av mer turbo så söker du lite så har andersbrink flera fina tips om böcker du kan läsa.

De är inte som mamma här som du kan fråga hur mycket som helst , folk tröttnar.

Dra iväg ett pm så kan vi ordna med boken om du vill.

2 stroke performance and tunning
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
RF_Racing skrev:
nej jag har inte fått några fakta.. ni har sagt "nej det går inte"...



eftersom det inte var nån som trodde på mig när jag förklarade hur ett 4t avgassystem funkar utan folk sa typ "tyst innan du skämmer ut dig" o typ idiot förklarade mig så har jag lite svårt för 125ans forum...

Du har fått hur mycket fakta som helst men det går inte fram,eller så skiter du i att läsa.
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
Mr Helmut skrev:
dom möljer ju ner dig med bra svar på alla 10 trådar du startat

Vill du ha fakta och litar inte på dom sök på google själv, köp böcker!

Ska du trimma 2 takt så kan jag hjälpa dig med en bok som beskriver i detalj! Har den på datorn och som bok, kan skicka den som jag har på datorn om du vill.

Så kan du läsa den och ställa mer frågor sen.

Eller om du är intresserad av mer turbo så söker du lite så har andersbrink flera fina tips om böcker du kan läsa.

De är inte som mamma här som du kan fråga hur mycket som helst , folk tröttnar.

Dra iväg ett pm så kan vi ordna med boken om du vill.

2 stroke performance and tunning

tack men jag vill inte veta mer om 2t... jag vill bara veta om det går att driva en sådan slip jag har visat på bild av avgaserna från en minimoto o om den då orkar driva en kompressor som bygger upp något tryck... :(
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RF_Racing skrev:
tack men jag vill inte veta mer om 2t... jag vill bara veta om det går att driva en sådan slip jag har visat på bild av avgaserna från en minimoto o om den då orkar driva en kompressor som bygger upp något tryck... :(

Jag skulle bara vilja säga NEJ

En minimoto dör om du sätter handen löst på avgasröret, skulle vilja ge dig iden att om du vill ha mer hästar trimma som man ska göra i stället.

när du kört liters maskin i några år och tröttnat på effekten då kanske det kan vara värt att ordna turbo eller kompressor om det funkar.
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
Mr Helmut skrev:
Jag skulle bara vilja säga NEJ

En minimoto dör om du sätter handen löst på avgasröret, skulle vilja ge dig iden att om du vill ha mer hästar trimma som man ska göra i stället.

när du kört liters maskin i några år och tröttnat på effekten då kanske det kan vara värt att ordna turbo eller kompressor om det funkar.

jo.. men det är inte effekten utan att det funkar som är viktigt.. men menar du att avgaserna har för lågt tryck för att kunna driva slipmaskinen?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RF_Racing skrev:
jo.. men det är inte effekten utan att det funkar som är viktigt.. men menar du att avgaserna har för lågt tryck för att kunna driva slipmaskinen?

ja det har dom, läs din andra tråd och inse allt pratar emot att det ska funka
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RF_Racing skrev:
ja så mycket fattar jag med.. men inte varför...

för det är en lite cykel med liten volym som inte spottar ut så mycket avgaser, en fyrtakt om du tittar på en cross så yr det i sanden bakom som fan den använder sig av mer luft och har ofta mycket större volym, funkar ju på helt annat sätt också.

kör med det du har , är du inte glad på effekten så trimma enligt konstens alla regler, men glöm det du håller på med för du kommer inte få det funka.
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
Mr Helmut skrev:
för det är en lite cykel med liten volym som inte spottar ut så mycket avgaser, en fyrtakt om du tittar på en cross så yr det i sanden bakom som fan den använder sig av mer luft och har ofta mycket större volym, funkar ju på helt annat sätt också.

kör med det du har , är du inte glad på effekten så trimma enligt konstens alla regler, men glöm det du håller på med för du kommer inte få det funka.

om nån hade sagt det från början.. :kocko

ja har redan trimmat bokstavligen sönder in kinacross 4t.. det enda jag tyckte var lite roligt var en laddad minimoto :(
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RF_Racing skrev:
om nån hade sagt det från början.. :kocko

ja har redan trimmat bokstavligen sönder in kinacross 4t.. det enda jag tyckte var lite roligt var en laddad minimoto :(

så det var en 4 takt du hade

jag har en med 26mm förgasare m.m. om du vill ha tips

Max portad
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
RF_Racing skrev:
om nån hade sagt det från början.. :kocko

ja har redan trimmat bokstavligen sönder in kinacross 4t.. det enda jag tyckte var lite roligt var en laddad minimoto :(

Men du som kunde allt om pulser och vet exakt hur en 2taktare/4taktare fungerar borde väl kunnat listat ut det från början. Jag menar, du har ju som du själv sagt läst på forum under ett halvår nu och i princip alla förutom du har haft fel i allt.

Jag kan ju ha "fel" men du har onekligen gett det intrycket.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Den här tråden har verkligen spårat ur! Han som började var ganska seriös och verkligen undrarde och efter det åt hellvete. Det är så det ska va! :yoparty :hihi
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
tvålen skrev:
Men du som kunde allt om pulser och vet exakt hur en 2taktare/4taktare fungerar borde väl kunnat listat ut det från början. Jag menar, du har ju som du själv sagt läst på forum under ett halvår nu och i princip alla förutom du har haft fel i allt.

Jag kan ju ha "fel" men du har onekligen gett det intrycket.

jag har inte sagt att jag kan allt om motorer... o jag vet inte var du fått de ifrån...
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
RF_Racing skrev:
jag har inte sagt att jag kan allt om motorer... o jag vet inte var du fått de ifrån...

Det är intrycket man fått av dig, det var det jag skrev.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top