kompressor?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
RF_Racing skrev:
Var har jag skrivit att jag kan allt om motorer o pulser etc?

Återigen(!), bara för att man får ett sånt intryck av dig betyder inte att det skrivit det med direkta ord. Det är sättet du skriver det på. Och sättet du förkastar det andra säger samt att du är/var allmänt otrevlig.
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
tvålen skrev:
Återigen(!), bara för att man får ett sånt intryck av dig betyder inte att det skrivit det med direkta ord. Det är sättet du skriver det på. Och sättet du förkastar det andra säger samt att du är/var allmänt otrevlig.

om du läser tråden så ser du att det var provocerat...
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
RF_Racing lugna ner dig lite, Folket verkar tycka du är lite långsökt i dina frågor elr nått.

Sen skriv gärna utan alla punkterna hit och dit så man förstår bättre.

//Mod
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
RF_Racing skrev:
:hihi jo... men folk missuppfattade mig o viseversa...



Folk hade inte missuppfattat dig om du hade skrivit normalt.

Jo men, folk missuppfattade mig och vice versa. <-Ska ej sitta ihop.


Skaffa dig en sporthoj, ingen minimoto och körkort. Så skulle du säkerligen bli mer respekterad här.

I stuntforumet presenterade du dig med en DB7:a. Det hör ju inte riktigt hemma bland ett sporthojsforum, eller hur?

Sen alla dessa trådar med alla konstiga frågor, känns inte riktigt seriöst för mig. Men det är ju min mening och jag dömmer inte, för jag vet eller känner dig inte.

Kanske därför folk missuppfattar dig och tar dig inte seriöst. Bike är nog ändå ett bättre forum för dig, för där accepterar dom faktiskt mopedkillar.

Sen att du säger att nivån på 125cc delen har sjunkt, så är det faktiskt på hela sporthoj.com vintertid. Men som Kallenorton sa: Du har ju inte varit medlem längre än november. Så du kan ju knappt har märkt något.

Och ja, även om det står december 2005 på min profil. Så är jag faktiskt en gammal ganska välkänd profil som nyreggat mig efter ett halvår utan sporthoj då intresset sviktade.

Var bara tvungen och skriva av mig, RF håll dig till fiddy.se och bike istället.
Eller gör som jag sa och bli mer respekterad och mindre missuppfattad.

My 2 cents.
 

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Crossare
Ten-0 skrev:
Folk hade inte missuppfattat dig om du hade skrivit normalt.

Jo men, folk missuppfattade mig och vice versa. <-Ska ej sitta ihop.


Skaffa dig en sporthoj, ingen minimoto och körkort. Så skulle du säkerligen bli mer respekterad här.

I stuntforumet presenterade du dig med en DB7:a. Det hör ju inte riktigt hemma bland ett sporthojsforum, eller hur?

Sen alla dessa trådar med alla konstiga frågor, känns inte riktigt seriöst för mig. Men det är ju min mening och jag dömmer inte, för jag vet eller känner dig inte.

Kanske därför folk missuppfattar dig och tar dig inte seriöst. Bike är nog ändå ett bättre forum för dig, för där accepterar dom faktiskt mopedkillar.

Sen att du säger att nivån på 125cc delen har sjunkt, så är det faktiskt på hela sporthoj.com vintertid. Men som Kallenorton sa: Du har ju inte varit medlem längre än november. Så du kan ju knappt har märkt något.

Och ja, även om det står december 2005 på min profil. Så är jag faktiskt en gammal ganska välkänd profil som nyreggat mig efter ett halvår utan sporthoj då intresset sviktade.

Var bara tvungen och skriva av mig, RF håll dig till fiddy.se och bike istället.
Eller gör som jag sa och bli mer respekterad och mindre missuppfattad.

My 2 cents.

jag presenterade mig med den hojen dör att det är den jag stuntar med.. jag har ägt en 250rs + att mito o nu ska jag skaffa ny hoj.. har just nu cross...
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Ten-0 skrev:
Folk hade inte missuppfattat dig om du hade skrivit normalt.

Jo men, folk missuppfattade mig och vice versa. <-Ska ej sitta ihop.


Skaffa dig en sporthoj, ingen minimoto och körkort. Så skulle du säkerligen bli mer respekterad här.

I stuntforumet presenterade du dig med en DB7:a. Det hör ju inte riktigt hemma bland ett sporthojsforum, eller hur?

Sen alla dessa trådar med alla konstiga frågor, känns inte riktigt seriöst för mig. Men det är ju min mening och jag dömmer inte, för jag vet eller känner dig inte.

Kanske därför folk missuppfattar dig och tar dig inte seriöst. Bike är nog ändå ett bättre forum för dig, för där accepterar dom faktiskt mopedkillar.

Sen att du säger att nivån på 125cc delen har sjunkt, så är det faktiskt på hela sporthoj.com vintertid. Men som Kallenorton sa: Du har ju inte varit medlem längre än november. Så du kan ju knappt har märkt något.

Och ja, även om det står december 2005 på min profil. Så är jag faktiskt en gammal ganska välkänd profil som nyreggat mig efter ett halvår utan sporthoj då intresset sviktade.

Var bara tvungen och skriva av mig, RF håll dig till fiddy.se och bike istället.
Eller gör som jag sa och bli mer respekterad och mindre missuppfattad.

My 2 cents.
Bra sagt!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RF_Racing skrev:
Var har jag skrivit att jag kan allt om motorer o pulser etc?

jag kan inte mycket själv men har svårt att tro att en -89a kan ALLT, det kan väll ingen:rolleyes: visst Hellberg kunde mer än jag kunde tänka mig:D

Ta de lite lugnare....
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
tvålen skrev:
Det är intrycket man fått av dig, det var det jag skrev.


Då e vi två!
Har fått exakt samma intryck som du.

Ten-0 skrev:
Folk hade inte missuppfattat dig om du hade skrivit normalt.

Jo men, folk missuppfattade mig och vice versa. <-Ska ej sitta ihop.


Skaffa dig en sporthoj, ingen minimoto och körkort. Så skulle du säkerligen bli mer respekterad här.

I stuntforumet presenterade du dig med en DB7:a. Det hör ju inte riktigt hemma bland ett sporthojsforum, eller hur?

Sen alla dessa trådar med alla konstiga frågor, känns inte riktigt seriöst för mig. Men det är ju min mening och jag dömmer inte, för jag vet eller känner dig inte.

Kanske därför folk missuppfattar dig och tar dig inte seriöst. Bike är nog ändå ett bättre forum för dig, för där accepterar dom faktiskt mopedkillar.

Sen att du säger att nivån på 125cc delen har sjunkt, så är det faktiskt på hela sporthoj.com vintertid. Men som Kallenorton sa: Du har ju inte varit medlem längre än november. Så du kan ju knappt har märkt något.

Och ja, även om det står december 2005 på min profil. Så är jag faktiskt en gammal ganska välkänd profil som nyreggat mig efter ett halvår utan sporthoj då intresset sviktade.

Var bara tvungen och skriva av mig, RF håll dig till fiddy.se och bike istället.
Eller gör som jag sa och bli mer respekterad och mindre missuppfattad.

My 2 cents.


WORD! :fakta
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
[QOUTE=Magz] Ironin är det inget fel på, jag älskar den Det är inte svårt att se vilka av inläggen som är skrivna med glimten i ögat.

Tänkte mest på att han inte fått något ordentligt svar på frågan än. [/QOUTE]



Det tycker jag han fick ganska snart på första sidan.

Men om han inte fick det så: Det går att fixa en fungerande kompressor till din motor, men det är inte lönt det eftersom det antagligen kommer ta en jävla tid, vara på tok för advancerat och säkert svindyrt.


Edit: Har ni redan skrivit 4 sidor utan att jag mörkt det. Jag börjar nog bli lite senil :tomten
 
Last edited:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Farmarn skrev:
Man kan väl kompressormata förgasaren på nåt sätt?.


Det har jag inte en aning om men du förgyllde min kväll en aning med detta trådlyftet :rofl

Hur har det gått nu då, har Rf_Racing dragit till Bike och snackat mopeder, hållt sig till Fiddy.se eller är han en Outlaw och har stannat kvar?
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Svanen skrev:
Det har jag inte en aning om men du förgyllde min kväll en aning med detta trådlyftet :rofl

Hur har det gått nu då, har Rf_Racing dragit till Bike och snackat mopeder, hållt sig till Fiddy.se eller är han en Outlaw och har stannat kvar?

Såklart han har stannat kvar! :lol

En grej som man verkligen kan se, är att oavsett vad för tråd han skapar eller börjar prata i så spårar den alltid ur.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
tvålen skrev:
Såklart han har stannat kvar! :lol

En grej som man verkligen kan se, är att oavsett vad för tråd han skapar eller börjar prata i så spårar den alltid ur.


Jag tror inte det. Efter en av hans smått roliga trådar så tror jag han är ganska rökt.


Smått jättekul
 

In Flames

trikeo
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
trike
HALLÅ!!!!!!

har kanske inte läst varenda svar men min fråga är???? Går det här forumet ut på att tracka ner på folk eller??? har ni inget viktigare o skriva till personen ifråga än bara en massa skämt så kan ni väl låta bli. Tror ni att alfred nobel köpte dynamiten?? o hur många svordomar låg inte bakom bilens uppväxt?? sen kan man ju disskutera om killen fixar det ifall han skriver sådana här frågor. men vem vet om några år kanske det är han som löser frågan med färdmedel/ växthuseffekten, bensin, olja, diesel m.m

Jag säger så här att det går säkert att få på en kompressor på hojen. och om du lyckas så blir det ju störtballt. plus att du skaffar dig grymt mycket erfarenhet. men tänk på att det tar tid... lycka till
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
In Flames skrev:
HALLÅ!!!!!!

har kanske inte läst varenda svar men min fråga är???? Går det här forumet ut på att tracka ner på folk eller??? har ni inget viktigare o skriva till personen ifråga än bara en massa skämt så kan ni väl låta bli. Tror ni att alfred nobel köpte dynamiten?? o hur många svordomar låg inte bakom bilens uppväxt?? sen kan man ju disskutera om killen fixar det ifall han skriver sådana här frågor. men vem vet om några år kanske det är han som löser frågan med färdmedel/ växthuseffekten, bensin, olja, diesel m.m

Jag säger så här att det går säkert att få på en kompressor på hojen. och om du lyckas så blir det ju störtballt. plus att du skaffar dig grymt mycket erfarenhet. men tänk på att det tar tid... lycka till

Orka lyfta en tråd som redan är sönder diskuterad. Detta handlar liksom inte om att uppfinna något. Han hade ställt en råga om kompressor på hans lilla minimoto I Teknikforumet och fått många svar om att det inte går pga för litet tryck i avgaserna osv. En massa olika faktorer.

Sen att killen har kass meningbyggnad och har en taskig/konstig attityd gör inte saken bättre, bättre som i att förklara att det inte går. Han kunde ju inte förstå att det inte gick men samtidigt gav han ett intryck där han kunde sååå mycket om diverse olika saker och läst massor om ämnet.

Varenda tråd som han skapar eller börjar skriva i spårar ur. Det är nåt med han som bara inte funkar.

Vad mer kan jag säga, förutom att jag tror jag inte är ensam om att tycka såhär om han.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
tvålen skrev:
Orka lyfta en tråd som redan är sönder diskuterad. Detta handlar liksom inte om att uppfinna något. Han hade ställt en råga om kompressor på hans lilla minimoto I Teknikforumet och fått många svar om att det inte går pga för litet tryck i avgaserna osv. En massa olika faktorer.

Sen att killen har kass meningbyggnad och har en taskig/konstig attityd gör inte saken bättre, bättre som i att förklara att det inte går. Han kunde ju inte förstå att det inte gick men samtidigt gav han ett intryck där han kunde sååå mycket om diverse olika saker och läst massor om ämnet.

Varenda tråd som han skapar eller börjar skriva i spårar ur. Det är nåt med han som bara inte funkar.

Vad mer kan jag säga, förutom att jag tror jag inte är ensam om att tycka såhär om han.
amen brother
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top