Millihaff
Sporthojsnörd
sandstream skrev:2048598I morse drog jag i väg och köpte en ny slang.
Hem och testa och det funkade inte ett dugg bättre.
Ner till kompisens verkstad, kopplar in mutterpickan och testar på en bil som står där.
VIPS så funkar pickan hur bra som helst
(På verkstaden hade de en tank på 300-400 liter och ett arbetstryck på ca 7.5 bar.)
Eftersom pickan funkar och slangen är bytt måste det väl vara tanken på 24 liter som är för liten?
Det kanske är så enkelt att man får ha en större kompressor hemma och den jag har nu får åka med på bandagarna och pumpa däck.
Har själv en kompressor med samma prestanda som din (köpt billigt på coop märket heter homework eller nåt sånt), med spiralslang så klarar min muttermaskin (dock ingen från biltema utan nån "proffs" variant) att lossa hjulmuttrarna på bilen som var fastdragna med ett längre skaft på fälgnyckeln ca:50 cm långt. Visst man får låta kompressorn återhämta sig mellan muttrarna men det går. Vet ju inte exakt vilken kompressortyp du har. Men om det är en med en regulator för att kunna sänka trycket vid behov och med två manometrar, det är inte så att regulatorn inte är "uppskruvad " så att du får ut fullt tryck ut i slangen?
Last edited: