kongoFOLKSAM!!!

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
UrbanTiger skrev:
Hemma... man man får vara riktigt snäll först. Annars blir det inget :gnissla

Helt gratis är det aldrig. Tjejer kostar pengar, så är det. Det är också därför män tjänar mer o bör tjäna mer pengar än kvinns. :tungan

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kongo skrev:
Tar tillbaka allt! :banana :banana
Av någon ostig anledning så svarade en jättetrevlig tjej nu och sa att de inte kunde göra det därifrån , men hon skulle kolla om hon fick tag i någon som kunde göra det hemifrån, och det fixade hon!

Hinner tyvärr inte ut idag , men imorgon ska det gasas sa jag!! :D :banana Kongo----> :pannkyss <----SISTA handledaren på Folksam
Om hon var norrlänning så e hon go henne pratade jag med igår!
Skit trevlig tjej!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Lindén skrev:
Om hon var norrlänning så e hon go henne pratade jag med igår!
Skit trevlig tjej!

Typ alla man pratar med på försäkringsbolag, oavsett vilket, kommer norrifrån, alla call-center verkar finnas norr om dalälven.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Pejo skrev:
Typ alla man pratar med på försäkringsbolag, oavsett vilket, kommer norrifrån, alla call-center verkar finnas norr om dalälven.
aha... men hon lät söt med :tuttar
Det hade jag ingen aning om! Där ser man!!!
När jag ringde sthlm kom jag dock till sthlm :D :rofl

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
vad hette den trevliga och hjälpsamma tjejen då?
hade hon någe direktnummer...
kan vara bra att veta om ifall att man måste prata lite med dom någon dag =)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Det heter inte ******det korrekta namnet på det kvinnliga könet är vagina.Dessutom brukar det ogillas när man använder det som en svordom. :) fy fan va jag är korrekt o bäst :hihi

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Bra att det löste sig. Nästa gång det strular så kan du kontakta mig. Farsan jobbar åt folksam och han sa precis nu, innan jag läste slutet på tråden, att han hade kunnat fixa det åt dig...

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
CJ900RR skrev:
Bra att det löste sig. Nästa gång det strular så kan du kontakta mig. Farsan jobbar åt folksam och han sa precis nu, innan jag läste slutet på tråden, att han hade kunnat fixa det åt dig...

Men du - kan du fråga din far en liten sak då?

Om man hojjen står avställd, med garageförsäkring, och sen ställer man på den, så får man ju automatiskt halvförsäkring. Kan man då ringa efter helgen, säg 2 3 dagar senare, och få försäkringen ändrad till helförsäkring, och isåfall, retroaktivt från dag ett, eller bara från tidpunkten för telefonsamtalet?

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Går det alltså inte att teckna en ny försäkring hos Folksam förrän på tisdag? :confused:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Pejo skrev:
Men du - kan du fråga din far en liten sak då?

Om man hojjen står avställd, med garageförsäkring, och sen ställer man på den, så får man ju automatiskt halvförsäkring. Kan man då ringa efter helgen, säg 2 3 dagar senare, och få försäkringen ändrad till helförsäkring, och isåfall, retroaktivt från dag ett, eller bara från tidpunkten för telefonsamtalet?

Nej retroaktivt går aldrig. Men däremot så skulle du kunna ringa min far i samband med att du ställer på den eller någon annan på folksam så skulle han kunna fixa det åt dig...

JoUh skrev:
Går det alltså inte att teckna en ny försäkring hos Folksam förrän på tisdag?

Jo det är ju som Pertan sa, pm:a mig så fixar jag kontakten med farsan...

Tompalino

Inte längre kraschkung ;)
Gick med
25 Oct 2003
Hoj
Ingen längre...
Har också strul med Folksam. Tecknade en ny försäkring där i tisdags (hel/helår). Glad i hågen när man såg väderrapporterna tänkte jag ju att nu var det dagr för premiär. Gick in på vägverkets hemsida och försökte ställa på hojen. Får då det fina meddelandet:

"Fordonet kan inte ställas på: FÖRSÄKRING SAKNAS I BILREGISTRET. KONTAKTA DITT FÖRSÄKRINGSBOLAG.(Felkod: 1515)"

...jättekul... :död Där försvann en hel helg av härligt hojåkande. :squid
Man får väl stanna hemma o kolla på tv istället. :huvet

Är så j***a förbannad just nu att jag nog inte hör hemma på en hoj i alla fall. Här har man gått hela veckan o längtat till helgen då man får ta ut hojen och så skiter sig allting totalt! :huvet

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Tompalino skrev:
Har också strul med Folksam. Tecknade en ny försäkring där i tisdags (hel/helår). Glad i hågen när man såg väderrapporterna tänkte jag ju att nu var det dagr för premiär. Gick in på vägverkets hemsida och försökte ställa på hojen. Får då det fina meddelandet:

"Fordonet kan inte ställas på: FÖRSÄKRING SAKNAS I BILREGISTRET. KONTAKTA DITT FÖRSÄKRINGSBOLAG.(Felkod: 1515)"

...jättekul... :död Där försvann en hel helg av härligt hojåkande. :squid
Man får väl stanna hemma o kolla på tv istället. :huvet

Är så j***a förbannad just nu att jag nog inte hör hemma på en hoj i alla fall. Här har man gått hela veckan o längtat till helgen då man får ta ut hojen och så skiter sig allting totalt! :huvet

det beror väl på att dina uppgifter inte har hunnits registrerats. Jag tror att du ska få köra ändå eftersom försäkringen finns. Men hur du gör med på-ställningen hos vv är ju lite klurigare.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln