kongoFOLKSAM!!!

Tompalino

Inte längre kraschkung ;)
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Bästkusten
Hoj
Ingen längre...
CJ900RR skrev:
det beror väl på att dina uppgifter inte har hunnits registrerats. Jag tror att du ska få köra ändå eftersom försäkringen finns. Men hur du gör med på-ställningen hos vv är ju lite klurigare.

De borde väl ha hunnit registreras sen i tisdags? Är tydligen helt omöjligt att ställa på med kort varsel om inte försäkringen finns i bilregistret... :(
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
CJ900RR skrev:
det beror väl på att dina uppgifter inte har hunnits registrerats. Jag tror att du ska få köra ändå eftersom försäkringen finns. Men hur du gör med på-ställningen hos vv är ju lite klurigare.

Jag ringde idag och ville slå på helförsäkringen. "Visst" sa "rickard",
-"men just nu är systemet upptaget med en stor uppdatering, och vi vet inte när den är klar, igår tog det hela dagen, jag slår på den så fort det går."

Under tiden säger vägeverket att jag inte har giltig försäkring. Skitbra.

CJ900RR - om din far kan komma runt det där, så man kan ställa på hojjen får du gärna höra av dig... Det är väl trots allt så att det är en kommunikationsfråga mellan Folksam & VV - folksam anser hojjen försäkrad, men VV "vet inte om det."
 
Last edited:

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
Jag försökte ställa på min idag också...

fick samma svar som andra här:

"Fordonet kan inte ställas på: FÖRSÄKRING SAKNAS I BILREGISTRET. KONTAKTA DITT FÖRSÄKRINGSBOLAG.(Felkod: 1515)"

Ändå teckna jag min försäkring hos Trygg-Hansa på MC mässan i göteborg i januari och då fråga gubbe på TH när jag ville att försäkringen skulle börja gälla. Med en gång sa jag eftersom jag vill ha den garageförsäkrad, inga problem blev svaret, ändå kan jag inte ställa på och TH har semester idag och kan inte hjälpa till.. men imorgon ska dom vara där då jävlar!! :mad:
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Ringde idag och sa att jag ville ställa på min hoj och Jenny på folksam sa med söt röst "visst, inga problem" och fick hennes nummer ifall polisen skulle bli nyfiken, därefter sällde jag på hojen via vv.se... helt utan problem. Vad bra det vore om företagen kunde vara konsekventa...
 

Nilles

Saknar vintern som f*n!!
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
R6 -00 Bana, KTM 350 EXC SIX DAYS
Skorpan skrev:
Såhär ligger det till:
Har man haft hojen påställd innan med förs. och ställer av så ligger den vilande och när du ställer på så går den automatiskt på.
I kongos fall gör det inte det då han har köpt en ny hoj och aldrig haft nån försäkring på den,han måste ringa in den själv första gången


Precis vad jag oxå råkat ut för!! Och killen som svarade på Folksam jouren sa att han inte har tillgång till systemen som skulle lösa det!!

Men är det någon som lyckats få hjälp med att aktivera en försäkring som inte varit aktiv nu i påsk? Och hur gjorde ni?? Vill ju ut å åka!!

/Johan
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Nilles skrev:
Precis vad jag oxå råkat ut för!! Och killen som svarade på Folksam jouren sa att han inte har tillgång till systemen som skulle lösa det!!

Men är det någon som lyckats få hjälp med att aktivera en försäkring som inte varit aktiv nu i påsk? Och hur gjorde ni?? Vill ju ut å åka!!

/Johan

Jag pratade precis med en donna på Folksam, som journumret kopplade mig till. Hon förklarade att systemet brukar ligga nere på långhelger, och det dom gör är att ta uppgifter och lägga in ändringarna verteftersom.
"Det någon måste göra är att åka till kontoret och kolla om systemet är upp". Med andra ord så kan man se sig om i arslet för att få det påställt i helgen, om inget ombud är hyggigt och åker på vinst och förlust o kolla om ändringen går att lägga in... vilket jag inte tror att killen jag pratade med kommer att bemöda sig om. Det blir fina dagar längre fram i vår istället...

Donnan tyckte för övrigt att jag kunde ut åka, eftersom jag ju hade försäkring, men jag förklarade att jag inte kan ställa på fordonet...


Dtreeman - du kan inte passa namn o nummer på den som hjälpte dig va?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top