App app app, inte sitta å surfa på jobbet! Sverige skulle gå under om alla gjorde som dig... Men också mycket tack för allt beröm du öser över skribenterna i tråden!
Ja, då var tre RSS-veckor avklarade. Den här gången tyvärr inte så många intressanta föreläsningar inbokade, jag har nog varit på de flesta de två tidigare gångerna jag varit där.
Desto mer fick jag b.la. träna att gå med gåbordet. Tidigare har jag inte lagt sån energi på gåträning eftersom det inte är något jag kan använda i praktiken, jag knallar ju inte ner på stan liksom... Däremot är det smidigt att kunna stå upp när brallor och kallingar ska upp eller av. Förr sköttes sånt liggande i sängen med taklyft till och från rullen, omständligt och tidskrävande.
Förut när jag gåtränat på hemmaplan har jag gått kanske femton meter i taget, mest beroende på att lokalerna är så mycket mindre. Nu propagerade min sjukgymnast för att jag skulle sänka gåbordet och också hålla det närmare intill mig vilket gjorde att gåställningen blev mer upprätt och naturlig.
Sporthallen på RSS är 25-30 meter lång plus lite omvägar fram och tillbaka, det innebar att jag plötslihgt gått 60-70 meter utan paus. Nu tog det visserligen en kvart-tjugo minuter men tanken är att gåträna mer, istället för nötandet på den astråkiga träningscykeln, och då kunna synka ihop hjärna - ben lite bättre. Senare kan jag kanske börja gå en sväng utomhus, det ligger t.ex. en lunchrestaurang där jag bor, några hundra meter bort. Kanske, kanske...
Kan du gå till forsen kan du lika gärna gå till klubben och torrbryta på dina hojar. Hade varit sjukt coolt. Töntigt med hejarop och uppmaningar till hårdare träning. Men är det möjligt så kör så mycket du orkar!
Fredagskaffe på klubben?