5-2 kanske inte är en sån dum idé ändå. 5 månader svullande och 2 dagar soppa eller hur är det?
Jag är ny här på forumet och fixade mitt mc-kort i torsdags förra veckan. Har läst din tråd och det lämnar ingen oberörd. Är imponerad över Dig och din inställning till allt som hänt. Tack för att Du delar med dig.
Ha ha, det får ju inte gå slentrian i tillvaron!Laidback du slutar aldrig förvåna mig.
Skönt att allt gick så bra som det gjorde.
Ang jacket sa min butler att nu har du verkligen hål i huvet!Fy fan det där jacket såg inge vidare ut, men du e verkligen en kämpe, jag som vart illamående när ja spräckte ögonbrynet på jobbet, men det va ju ingenting mot det där jacket, Vi på sporthoj kanske borde sponsra laidback med valfri arai hjälm? (kanske inte arai carbon då)
Då är det riktigt illa. Hade du någon med dig eller kom du åt telefonen? Måste va riktigt tråkigt att ramla ur stolen för dig. Nästan så man ge dig en tröstpresent.
Va fan.. Har du börjar med botox? Blev pannan bättre efter skönhetsbehandlingen? För det var väl de det var??
EcKsaCkt! Det var botoxet jag ville åt, men för att ha en täckmantel slängde jag pannan i asfalten. Man vill ju inte verka fåfäng!
Haha nej, inte pimpad över huvud taget. Väljer att ha den lite nedtonad, man vill ju inte bli ett kännetecken på stan.Vi får heltenkelt hyssa om detta!
Har du lagt upp bilder på rullen? Kittat den? Lättare batteri??
Hej, satt och slösurfade lite och snubblade över detta klipp vilket fick mig att tänka på dig och den här tråden. For what ever det är värt postar jag den, du kanske tycker det är skit och flum eller så kanske ger den dig ngt. Med Vänlig Hälsning, E
http://www.break.com/video/the-power-of-lucid-dreaming-2764682
Ja, lite flum var det nog.
Men fifan om jag kunde drömma mig till att vara ute och åka hoj hela nätterna... Det skulle göra mig till en snällare människa.
Mina nätter sen jag kraschade har blivit fyllda med icke-sömn. Vanligtvis har jag alldeles sagolikt ont i baken = att sova på rygg (med baken i madrassen) är uteslutet. Alltså ligger jag på sidorna och sover, inte så tokigt då baken får vila inför nästa dags sittning i rullen.
Tyvärr brukar tar det minst en timme innan smärtan lindras så det går att sova.
Då jag inte klarar att vända mig själv i sängen får jag hjälp med det, viktigt för att undvika trycksår. Kl. 02.00 kommer det alltså två personer som vänder mig till andra sidan. De måste instrueras hur jag vill ha täcket, hur huvudkudden ska ligga, hur kudden mellan knäna och under ena foten måste vara. Nackdelen är då att jag oftast är KLARVAKEN när de går därifrån, tar en halvtimme - timme att somna om.
05.00 kommer samma personer tillbaks och vänder mig till första sidan igen. Ny föreläsning om hur jag vill ha kuddar och täcke ordnat i sängen. Såhär framåt morgonen är det ännu svårare att somna om, inte alltid det lyckas.
Man kanske tycker att jag inte behöver vara så petig med ordningen i sängen, det är väl bara att ändra själv hur jag vill ha det?! Jo visst, men tack vare mina spastiska händer har jag plastskenor fastspända med kardborre. De spänner ut händerna nattetid och utan dem skulle jag till slut inte kunna öppna händerna alls på dagarna.
Tyvärr gör skenorna att det blir omöjligt för mig att greppa och flytta täcket och kuddarna, därför måste allt vara okej innan de som vänder mig går härifrån.
Jag gissar att ett par - tre timmar går åt till att somna om varje natt, irriterande.
Hur hade det fungerat med en madrass som ändrar form under natten.
När du sover så märker man antagligen inte detta.
Tänkte mig en madrass som fungerar lite som massagefotöljer.
Trycker på ena stället, och släpper efter på det andra.
Undrar hur kroppen reagerar på sånt
Ja, det låter väl som en bra idé. Smart! Ska kolla med min arbetsterapeut när jag stöter ihop med henne nästa gång.
Minns att när jag var på Sahlgrenska och opererade armen så hade de en madrass som ändrade lufttrycket då och då under natten. Kompressorn som satt vid fotändan gick jättetyst och hördes inte. Men de små luftstötar den gav fortplantade sig i madrassen och lät R-R-R-R-R-R-R-R-R-R-R, inte ens kudden dämpade. Jag vaknade varje gång den startade, flera gånger i timmen kändes det som!
Vi tillverkar här i lilla Tranemo en säng som heter Care of sweden. De har tydligen riktigt bra madrasser som levereras till sjukvården. http://www.careofsweden.se/produkter/
Kanon att du berättar det nu!
Faktum är att det snart är dags att byta madrassen i min säng och det skulle va fint om mitt landsting hade avtal med Care of Sweden, ska kolla med arbetsterapeuten.
I min säng krävs det en rätt okej madrass eftersom jag inte kan vända mig själv och för att i det längsta undvika trycksår (som kan se ut såhär: https://www.google.se/search?q=tryc...a=X&ei=lR44VJ7-N-nnygPc1YHwDw&ved=0CAYQ_AUoAQ). Det gör att jag blir liggande tre timmar på samma sida innan de kommer och vänder på mig. "Jaha, och varför vänder de dig inte oftare då?" Jo, när jag blivit vänd tar det evigheter innan jag somnar om och skulle de komma oftare kan jag lika gärna strunta i att lägga mig.
Madrassen har jag för mig ska bytas vart fjärde-femte år eller så och det är nog tur att det inte är oftare, den kostar nämligen vansinniga pengar.
Kanon att du berättar det nu!
Faktum är att det snart är dags att byta madrassen i min säng och det skulle va fint om mitt landsting hade avtal med Care of Sweden, ska kolla med arbetsterapeuten.
I min säng krävs det en rätt okej madrass eftersom jag inte kan vända mig själv och för att i det längsta undvika trycksår (som kan se ut såhär: https://www.google.se/search?q=tryc...a=X&ei=lR44VJ7-N-nnygPc1YHwDw&ved=0CAYQ_AUoAQ). Det gör att jag blir liggande tre timmar på samma sida innan de kommer och vänder på mig. "Jaha, och varför vänder de dig inte oftare då?" Jo, när jag blivit vänd tar det evigheter innan jag somnar om och skulle de komma oftare kan jag lika gärna strunta i att lägga mig.
Madrassen har jag för mig ska bytas vart fjärde-femte år eller så och det är nog tur att det inte är oftare, den kostar nämligen vansinniga pengar.
Hej!
Jag såg dokumentären på SVT (såg att du själv länkade till den nyss), om gymnasten. Känner du igen dig i hans situation? Har ni liknande skador?
Angående din nattsömn, jag antar att du inte har samma personal som kommer om nätterna? Om samma personer kommer hade du kanske sluppit instruera dem varje natt. Jag blev farsa för första gången för 2 veckor sedan och jag har aldrig saknat en hel natts sömn så mycket som jag gör nu. Dock är ju mitt problem bara tillfälligt...
Jag beundrar människor som dig som har en sån livsglädje trots handikapp och sjukdomar. Ni är ett föredöme.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|