GubbLasse
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 28 Jun 2008
Inte för att moralpredika. Men nu när våren är i antågande så kan det vara passande med en tankeställare. Ta er tid att läsa Laidbacks rader. Fundera . Gasa klokt. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte för att moralpredika. Men nu när våren är i antågande så kan det vara passande med en tankeställare. Ta er tid att läsa Laidbacks rader. Fundera . Gasa klokt.![]()
Den verkar ju livsfarlig den där stolen.![]()
Man ska ju inte jaga adrenalinkickar hela tiden...
![]()
![]()
Är ju tungt beroende men ska försöka lägga av med det.![]()
Du kör ju värre nu än när du tävlade.
Men är det så vanligt att folk ramlar ur stolarna eller är du extra duktig?
Jag var och levererade ett nytt projekt till Laidback idag. Fantastiskt kul att se din samling Yamaha hojar. Tack för titten. Hoppas du orkar med IT-projektet och levererar bilder här. Ingen brådska förstås. /Lasse
Inte för att jag vill förstöra sommaren för er, men här kommer några klipp som RSS lagt ut, direkt ur verkligheten.
I den första berättar Per om hur han vaknade upp till ett liv som ryggmärgsskadad och hur jävligt det är med trycksår.
https://www.youtube.com/watch?v=lCv5kKQLx5M
Och för er som vill fördjupa (!) er i trycksår berättar Madde allt. Det göttaste börjar vid 2.30 - lova att ni tittar färdigt!
https://www.youtube.com/watch?v=mzztgxid59I
Ja, det är ett riktigt arsel och Ja, det är benet hon sätter topsen mot. Välkommen till våran värld.![]()
Fan, önskar nästan att jag inte tittat... men en bra påminnelse om att ta det varsamt nästa gång man är ute. Ta hand om dig Laidback och tack för att du delar med dig även om det handlar om tunga saker.
Tja!
Ett sånt skydd hade absolut räddat min nacke. Eller... Nu vet jag ju inte hur mycket våld nacken blev utsatt för, och inte heller hur mycket kragen skyddar mot, men den hade säkert motverkat mycket av kraften. Det är en sån skada jag har, en krosskada där jag dök med huvet först i backen.
Jag tänkte mig annars att mitt vanliga gamla ryggskydd gjorde mig nästintill odödlig, men tji fick jag. Nackdelen med skyddet du nämner är såklart att det inte funkar ihop med sporthojar, annars hade de funnits i MotoGP för länge sen.
Men för cross och hojar med upprätt körställning är de säkert användbar. Tex när custom-Leffe ska ut och åka med Berit på söndagarna, blir schnyggt ihop med fransjackan!![]()
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning