Konserter - extranummer

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fakkverk skrev:
Nä nu känner jag mig förolämpad. :4skrika

......ska du kila stadigt med markus är det bäst du vänjer dig! :hihi

Holkiie trodde ju att han var Mackans favvo-sidekick å Vice Hövding i kettingjenget men han har ju fått sig en å annan bitchslap... :tungan

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
UrbanTiger skrev:
Det har inte jag och jag har sparat 1.800:- plus res och matkostnader.

Ska nog partaja upp dom i helgen tror jag :fyllisar
och det är du nöjd över din dåre? Du är ju gammal nog att ha sett metallica när dom var BRA :mad: Jävulskt störande att man är så ung att man missat allting av värde typ. Ramones, nirvana och gamla metallica hade jag velat se som satan.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
korvgubbe skrev:
......ska du kila stadigt med markus är det bäst du vänjer dig! :hihi

Holkiie trodde ju att han var Mackans favvo-sidekick å Vice Hövding i kettingjenget men han har ju fått sig en å annan bitchslap... :tungan
Måste du påminna mig? Du river upp såren gång efter gång :gråta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nirvana? Klart man var där, Sjöhistoriska Juni 1992. 30/6 tror jag till och med, jag har både biljetten, affischen i nyskick (inramad) och officiell t-shirt kvar.
Sug på det du, snorunge.
:rofl

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Markus skrev:
Nirvana? Klart man var där, Sjöhistoriska Juni 1992. 30/6 tror jag till och med, jag har både biljetten, affischen i nyskick (inramad) och officiell t-shirt kvar.
Sug på det du, snorunge.
:rofl
:mad: :huvet :finger :gråta

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
UrbanTiger skrev:
Det har inte jag och jag har sparat 1.800:- plus res och matkostnader.

Ska nog partaja upp dom i helgen tror jag :fyllisar

Ja, saaaaatan vad mycket pengar man har sparat när man tänker efter. Kanske ska slå till på den där M5:an ändå!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Men bara för att bättra på då så kan jag ju meddela att Dee Snider tillhör skaran som aldrig kör extranummer. Han frågar "Do you want more" och kör ett par till. Sen lämnar han. Rätt ut i limon. Att skrika på extra där är ingen större ide.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Chrille skrev:
Men bara för att bättra på då så kan jag ju meddela att Dee Snider tillhör skaran som aldrig kör extranummer. Han frågar "Do you want more" och kör ett par till. Sen lämnar han. Rätt ut i limon. Att skrika på extra där är ingen större ide.
Nirvana slog väl även sönder sina instrument varje concert för att slippa spela extranummer. Sen är jag osäker på om trent heller någonsin kört extranummer.

Förövrigt apropå att vara borta från scenen så såg jag Born to lose om johnny thunders i helgen. Smidig kille, mitt i en spelning så säger han bara att han kommer strax och är borta i 40 minuter och kommer tillbaks hög som ett jävla hus. Jävligt mycket misär i den filmen

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Kolla inte på extranumret och gå hem istället för att sitta här och klaga. Surgubbe. :7peta

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Gillar att Mustasch driver med extranummerhysterin.
Efter två låtar på Augustibuller sa Ralf:
-Ni har varit en bra publik, det här är vår sista låt.
Sen vände dom och skulle gå av men gick på igen följt av skratt.
Sen blev det järnet ända tills slutet även om Ralf klev ut på scen och bjöd på sig själv och skojade och hade sig efter att dom hade spelat klart.
Kanonspelning!

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hinkas skrev:
Jag blev rätt sur för ett gäng år sedan när Bon Jovi var på stadium och spelade. Dom gick ut, var ute i 20min, vi började gå därifrån och efter 30min bakom scenen så kommer dom ut igen, då har vi hunnit gått en bra bit, och dom spelar alltså i 30min till! Det var dålig stil! Speciellt eftersom konserten var en födelsedags present åt min sambo! Hade ju velat se dom där extra 30minuter också, men att sitta på en jävla träbänk i 30min och lyssna på jubel hade vi inte lust med.
Det var dålig stil!

Gjorde dom inte i onsdags. Då var det ut som alla andra i fem minuter och sen in igen med en fem-sex låtar till.

Skitfånigt.

Emil_in_hifi

Do you, do you dig destruction?
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
ingen alls just nu....
När bob hund spelade på Hultsfred för några år sedan spelade dom en ordinarie låt och därefter bara extranummer, typ 12-15 st.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu var det konsertdags igen, och mer genomskinligt än någonsin så kör de en 3+1. Vad är problemet, kan de inte köra 4 extranummer direkt, eller till och med inga extranummer för att spara tid?

Jag blir fly förbannad. :mad:

Och vad är grejen med att artister kommer för sent in på scen för jämnan? Skiter de fullständigt i att tusentals människor gemensamt lagt några miljoner i deras kassa och sitter och väntar? Man borde gå när de kommer, eller bara kasta suddgummin (luktisar) på de jävlarna.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Markus skrev:
2205212 Nu var det konsertdags igen, och mer genomskinligt än någonsin så kör de en 3+1. Vad är problemet, kan de inte köra 4 extranummer direkt, eller till och med inga extranummer för att spara tid?

Jag blir fly förbannad. :mad:

Och vad är grejen med att artister kommer för sent in på scen för jämnan? Skiter de fullständigt i att tusentals människor gemensamt lagt några miljoner i deras kassa och sitter och väntar? Man borde gå när de kommer, eller bara kasta suddgummin (luktisar) på de jävlarna.

HAHA :tummenupp

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Gustav O skrev:
1777810 Det är ju en ganska fånig företeelse med extranummer och Clawfinger brukar ju driva med hela rockmyten hela tiden, jag jobbar med dem och det gör de ofta.

Jag jobbar även med Meshuggah live och de kör aldrig extranummer utan det är ett set och sedan slut. Satan vad sura folk blir på alla spelningar för attd e inte kör extranummer. :D
I Wien på senaste turnén så stod ca 150 personer kvar och skrek på mer låtar fast det var tänt i hela lokalen och vi hade packat ihop alla instrument. :va

Hehe..jag tycker att de gör rätt (Meshuggah). Att extranummer är standard och att folk spelar hela teatern "nu är det slut men stå o dumklappa o skrik i 10 minuter så kommer vi tillbaka iallafall precis som ni visste att vi skulle" är fjantigt.
Har varit på ett gig där extranummren var guld..annars blir jag ganska trött på skiten och orkar inte hålla på..kom ut om ni skall ut..vi har ju redan visat att vi gillar er musik genom att komma på giget.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag hoppas The Kristet Utseende kör ett extranummer imorgon! Duschring eller något sådant hade varit kul om dom kunde köra som extra nummer.

"Han var finne jag var svensk, och förlovningen blev hemsk!"
"Duschring duschring, det är vad jag vill ha.... Runt snaskarpåsen!"
Kan vara kul att stå och sjunga med till =)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0