Det kanske är så att han vill ha känslan av att ha gjort något själv.Bosse.. Köp ett grenrör det blir bra my billigare än att bygga en fabrik.. Känns som du går fullständigt banans på något som i sig själv är ganska enkelt.
Kapa kilar svetsa slipa o keramcota om utseendet är viktigt...
Bosse.. Köp ett grenrör det blir bra my billigare än att bygga en fabrik.. Känns som du går fullständigt banans på något som i sig själv är ganska enkelt.
Kapa kilar svetsa slipa o keramcota om utseendet är viktigt...
Det kanske är så att han vill ha känslan av att ha gjort något själv.
Att sopa svarvspån gör mer för själen än att pressa kartonger.
I inlägget du hänvisar till men uppenbarligen inte har läst så skriver jag att jag är helt övertygad om att det finns andra material än metalliska som lämpar sig för dessa bockningsmatriser@Thorped sedan krävs väl dyra bockmatriser om man inte kan svarva egna?
lol, jag missade det totalt. Klickade på ritningen, kikade snabbt, fortsatte jobba och sedan undrade jag..I inlägget du hänvisar till men uppenbarligen inte har läst så skriver jag att jag är helt övertygad om att det finns andra material än metalliska som lämpar sig för dessa bockningsmatriser
Finns tunnväggiga på 1,6mmHar sett dom där men väldigt tjockt gods i dom. Ett 4-1 med 2,6 mm gods lär ju väga bly. Nu är ett 2 m långt 44 mm rör köpt på Biltema för att testa att sandbockning på.
Finns tunnväggiga på 1,6mm
Här finns det 33,7x1,5mm: https://montano.se/product.html/runda-ror-rostfrittVar då, blir det ju intressantare? Har du nåt RSK nummer? Bör väl funka till 35 mm avgasrör även om diametern är dryga milimetern mindre.
Vet du om det finns tunnväggigt rostfritt med i 33,7 mm? Hittar bara 2,6 mm hos Ahlsell.
Här finns det 33,7x1,5mm: https://montano.se/product.html/runda-ror-rostfritt
Testa att ringa Bromma stål, dom kanske kan hjälpa dig: https://brommastal.sePrecis, hittade den med då går googlade. Rostfritt 35 mm med 1,5 mm och 33,7 med 1,6 mm gods verkar man kunna hitta, men hittar inte svarta med 1,6 mm gods.
Kolla bara så att röret du köpt är sömlöst och inte svetsat. Mycket svårare att bocka svetsade rör med lyckat resultat. Vet att Biltemas tunnare rör är svetsade, osäker på hur det är med avgasrören dock.Har sett dom där men väldigt tjockt gods i dom. Ett 4-1 med 2,6 mm gods lär ju väga bly. Nu är ett 2 m långt 44 mm rör köpt på Biltema för att testa att sandbockning på.
Ja så blir det ibland Jag kommer nog printa lite formar och gjuta framöver, kan ge en update dålol, jag missade det totalt. Klickade på ritningen, kikade snabbt, fortsatte jobba och sedan undrade jag..
Betong var intressant. Grannen gjorde mina i aluminium och nylon eller delrin. Jag har även sett printade förstärkta med några några mm stålskiva utanpå.
Ja så blir det ibland Jag kommer nog printa lite formar och gjuta framöver, kan ge en update då
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|