Mr.PB
pbracing.se
Ne inte min hellerstoooffe skrev:2130996Inte min.
Ne inte min hellerstoooffe skrev:2130996Inte min.
Mr.PB skrev:2131021Ne inte min heller
2FAST4U2 skrev:2178453Min kompis hade fel, avgassystemet var strypt. Jag köpte ett begangnat ostrypt orginalsystem igår får 500kr och nu går hojen grymt bra på höga varv. På låga varv går den som en gräsklippare. Men det beror nog på att min avgasventil står på helt öppet (her ingen VARIABEL avgasventil). Tack för alla envisa svar som hjälpte mig hitta felet!
Börja med att sätta dit en variabel avgasport innan du börjar byta med avgassystem!
200 i huvudmunstycke låter väldigt mycket! pröva sänka till 130-120 munstycke ifall du har en 28mm förgasare. kör själv på 130 i huvudmundtycke på min Dellorto och den funkar utmärkt!
Börja med att sätta dit en variabel avgasport innan du börjar byta med avgassystem!
200 i huvudmunstycke låter väldigt mycket! pröva sänka till 130-120 munstycke ifall du har en 28mm förgasare. kör själv på 130 i huvudmundtycke på min Dellorto och den funkar utmärkt!
Man får tacka för omtänksamheten men som sagt är det för sent Kör med 130 munstycke nu. Visst går det att köra utan avgasporten men det är inte kul att köra inne i stan. Har variabel avgasport nu.
Apropå slangstumpen på vajern..
Det är den enda strypningen jag har kvar. Är det bara att klippa och dra bort den eller?
nu när det ändå snackas om avgasportar vill jag fråga alla som skruvat isär sina hojar ett par gånger...hur är det lättast att komma åt den för att skruva loss skiten och göra rent den?
Jag lånar bara tråden lite eftersom ni va inne på effektrör så undrar jag var man skulle hitta billigt effektrör till en rs?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|