Mr.PB skrev:2131021Ne inte min heller
![]()
2FAST4U2 skrev:2178453Min kompis hade fel, avgassystemet var strypt. Jag köpte ett begangnat ostrypt orginalsystem igår får 500kr och nu går hojen grymt bra på höga varv. På låga varv går den som en gräsklippare. Men det beror nog på att min avgasventil står på helt öppet (her ingen VARIABEL avgasventil). Tack för alla envisa svar som hjälpte mig hitta felet!![]()
Börja med att sätta dit en variabel avgasport innan du börjar byta med avgassystem!
200 i huvudmunstycke låter väldigt mycket! pröva sänka till 130-120 munstycke ifall du har en 28mm förgasare. kör själv på 130 i huvudmundtycke på min Dellorto och den funkar utmärkt!
Börja med att sätta dit en variabel avgasport innan du börjar byta med avgassystem!
200 i huvudmunstycke låter väldigt mycket! pröva sänka till 130-120 munstycke ifall du har en 28mm förgasare. kör själv på 130 i huvudmundtycke på min Dellorto och den funkar utmärkt!
Man får tacka för omtänksamheten men som sagt är det för sentKör med 130 munstycke nu. Visst går det att köra utan avgasporten men det är inte kul att köra inne i stan. Har variabel avgasport nu.
Apropå slangstumpen på vajern..
Det är den enda strypningen jag har kvar. Är det bara att klippa och dra bort den eller?
nu när det ändå snackas om avgasportar vill jag fråga alla som skruvat isär sina hojar ett par gånger...hur är det lättast att komma åt den för att skruva loss skiten och göra rent den?
Jag lånar bara tråden liteeftersom ni va inne på effektrör så undrar jag var man skulle hitta billigt effektrör till en rs?
![]()
![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |