Jag har haft hojen avställd och regelbundet varmkört den en gång i veckan. Under föregående två veckor så gjorde jag inte det. Häromdan när jag skulle ta ut hojen och varmköra den så var batteriet slut.
Så jag tog med mig batteriet och laddade den, men hade den på laddning liiite för länge så att det droppade ut lite vätska ur den.
Sen när jag kopplade dit den på hojen igen och skulle starta den så uppkomm följande fel:
- Väldigt svårstartad.
- Bluddrar för mycket och den låter inte som den gjorde innan.
- Ojämn tomgång. När motorn kommit upp i arbetstemperatur och man bara har den på tomgång så går den ett tag och till och så sjunker varvtalet och dör.
- Omöjligt att ställa in tomgången. När man väl gjort det och gasar lite så är den kvar på höga varv.
- När man ska lägga i ettan och köra iväg så orkar den inte.
Veckorna innan då jag startade hojen var det inga problem alls med den ända tills då jag laddade batteriet.
Kan det bero på batteriet?
Nån som kan hjälpa mig med detta problem???
Så jag tog med mig batteriet och laddade den, men hade den på laddning liiite för länge så att det droppade ut lite vätska ur den.
Sen när jag kopplade dit den på hojen igen och skulle starta den så uppkomm följande fel:
- Väldigt svårstartad.
- Bluddrar för mycket och den låter inte som den gjorde innan.
- Ojämn tomgång. När motorn kommit upp i arbetstemperatur och man bara har den på tomgång så går den ett tag och till och så sjunker varvtalet och dör.
- Omöjligt att ställa in tomgången. När man väl gjort det och gasar lite så är den kvar på höga varv.
- När man ska lägga i ettan och köra iväg så orkar den inte.
Veckorna innan då jag startade hojen var det inga problem alls med den ända tills då jag laddade batteriet.
Kan det bero på batteriet?
Nån som kan hjälpa mig med detta problem???
Last edited: