jyx
offroad, sport, custom...allt funkar
har råkat ut för samma sak som jag ? Tidigt i morse ringer det en medelålders man på min annons i förra numret av mc börsen, han talar fort och ivrigt och tycker han har sån tur att den finns kvar osv. Utan att fråga var hojen finns och hur den går och om han kan komma och titta på den vill han att vi ska skriva ett kontrakt på att han köper hojen i januari så att han ska kunna spara ihop pengarna (obs! detta rör sej om en yamaha för 14500 Jag tycker det låter lite märkligt och talar om att jag bara säljer till kund med pengarna i handen och att det är först till kvarn som gäller, ok säger han och vi avslutar samtalet. Vid lunchtid idag ringer ännu en medelålders man på denna annons och han frågar lite om skick och så, men inget om var den finns och om han kan titta på hojen utan istället vill han skriva ett kontrakt så att han kan köpa hojen i december, jag frågar om det inte var han som ringde imorse (dom lät rätt lika) men det var det inte sa han. Jag sa samma sak till honom som till den andra varpå denna man då ber om ursäkt och tar adjö. Den första ringde från skyddat nummer och den andra från ett 073 som inte finns på hitta eller eniro. Låter inte detta lite konstigt ? har någon annan fått liknande samtal? hur gjorde ni?
/Micke
/Micke
Last edited: