konstiga mc-köpare, någon som.....

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
de är sånt man akriverar :fatta! :D

hehe kollade igenom mailen förut... mina älsta mail är just från den affären:D

Kom på en annan rolig mc-affär jag gjorde då jag läste om han som lämnade tbx tt600:an.

Sålde en gammal GSX 750R -89 för typ 5 år sedan. den gick halv risigt över 7000 varv och nyckeln var bortsupen så sålde den för 16000.Telefonen gick varm och det var först till kvarn som gällde, kommer en kille på typ 35år som åkt typ 12-15 mil som är toknöjd med att han är först. Han slantar upp och drar hem. (det var hyffsat sent på kvällen) Dagen efter hör jag mobilen ringa 6:50, jag är trött och svarar inte.... Mobilen fortsätter ringa en gång i kvarten så jag svarar lagom sur efter en stund...

Det är killen som har köpt hojen och han låter helt förstörd. Han undrar om jag inte kan ta tillbaka hojen ifall han kör upp den till mej.

Jag är givetviss inte sugen och undrar vad som är problemet

Han förklarar att då han kommit hem hade frugan fått tokspel och vägrat släppa in honom i huset förrens han gjort sig av med hojen. Han hade sovit i garaget den natten....:huvet

Jag förklarade trevligt att jag inte var ansvarig för att inte han har pli på sin fru och hänvisar till att han får dra ut ny annons. Han tjatar lite till men förstår mej till slut....

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
som sagt de är lite lustigt att folk tar sig tid å berbjuda sin Ford Scorpio från 85 när man skriver BMW ej äldre än 95

Det är absolut inget konstigt med det, har man blivit sittandes med en scorpio så byter man den mot precis vad som helst. :D

Det är två saker som är ständigt återkommande som bytesobjekt (oavsett vad man säljer) det ena är Fordar av alla de modeller, det andra är traktorskopor med antingen stora eller lilla BM fästet.

Eftersom det är så många här som köper/säljer/byter grejor på blocket borde det finnas en tråd med roligaste bytesförslaget.

En polare blev erbjuden en kastraktionsbänk mot en plastbåt...
Var är logiken i det förslaget?
"Hmm, killen har en båt, alltså bor han vid en sjö, vid sjöar brukar det finnas jordbruk, på jordbruk finns det ofta djur, några av djuren kan behöva kastreras, jag slänger iväg ett mail...?"

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras