konstiga mc-köpare, någon som.....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sålde mim Mini Cooper S förra året.
Köparen:eek:j va fin den va !
Jag:japp,den är aldrig körd i regn,ens !!!
Köparen:eek:k,har du vinterdäck till den ?

Det där har jag ändå lite svårt att förstå, varför har man en bil som man inte kör i regn?
Är bilfan gjord av pappkartong och socker?
Vag gör man om det börjar regna när man är ute och kör?
Tar bilen mindre skada av att stå parkerad medans det regnar och köras hem sedan?

Jag gillar väl inte speciellt att köra motorcykel i regn, men inte fan stannar jag och häckar på en mack om det skulle börja regna, klart som fan att den är körd i regn, och det tar den ingen skada av.

sportbike

Guest
Det där har jag ändå lite svårt att förstå, varför har man en bil som man inte kör i regn?
Är bilfan gjord av pappkartong och socker?
Vag gör man om det börjar regna när man är ute och kör?
Tar bilen mindre skada av att stå parkerad medans det regnar och köras hem sedan?

Jag gillar väl inte speciellt att köra motorcykel i regn, men inte fan stannar jag och häckar på en mack om det skulle börja regna, klart som fan att den är körd i regn, och det tar den ingen skada av.

Såja,såja,inte hacka på folk i onödan.
Jag kör väl min bil när jag har lust eller ?

Har man fler bilar kan man välja,sirru.....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Såja,såja,inte hacka på folk i onödan.
Jag kör väl min bil när jag har lust eller ?

Har man fler bilar kan man välja,sirru.....

Nä nä, jag hackar inte, vad jag menar är att antingen vågar man inte använda bilen och ha glädje av den, eller så har du fan så mycket bättre tumme med vädergudarna än vad jag har...

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
hade en skum kille som ringde på fightern när jag sålde den..

han ringde en helg .. och han skulle sätta in alla pengar på mitt bankkonto på måndagen och sedan skulle han fixa med frakten. det var som lite långt ..

till saken hör det att jag hade en till köpare på g. och jag nekar aldrig någon att komma och göra affärer med mig . detta sa ja till killen. han skulle komma på söndagen och på söndagen blev det affär.. naturligtvis ringer jag upp killen från långbotistan och säger att den tyvärr blev såld..

kan ju knappast neka någon att köpa bågen p.g.a någon som man inte ens känner säger att han skall sätta in 40000 på mitt bankkonto utan att ha sett hojen live.. men dröm om min förvånning när jag istället för ett "det var ju synd" blir mordhotad och alla möjliga olustiga saker.. fan då höll ja på att skita ner mig..

sportbike

Guest
Nä nä, jag hackar inte, vad jag menar är att antingen vågar man inte använda bilen och ha glädje av den, eller så har du fan så mycket bättre tumme med vädergudarna än vad jag har...

Jodå,visst hade jag glädje av den,men med fler bilar plus hoj så blev det så lite tid över att använda den,stod i ett eget garage utanför stan,så det blev inte så många mil.
Kul va den i alla fall,men dyrt blev det,kostade mig 290 tusen med allt trim från John Cooper Works,så det va ingen slit-å-släng-bil.

Men som sagt,det va då de :D

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
hojlös
Kanske lite off topic.
Har en köpare på fightern i Malmö. vet inte, men det är väl ca 150 mil.
Jag ska väl ev. skicka den med lastbil ner till stockholm, där han då ska hämta den.
MEN hur ska man göra med betalning?
jag menar, jag vill ju inte att den ska komma hem igen, för att han kanske inte dyker upp eller så.
Förstår ju han om han inte heller vill pynta $$ i förskott heller.
hur löser man det på bästa sätt?

sportbike

Guest
Känner du nån i sthlm som kan ta emot pengar/lämna över hojen ?

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Förstår ju han om han inte heller vill pynta $$ i förskott heller....?

Jag hade krävt full betalning innan jag skickade den. Insättning på bankkonto kan fungera. Alt en underskriven postväxel. Jag har idkat båda metoderna då jag sålt och köpt saker. Du i sin tur får kanske uppge dina uppgifter så han kan verifiera dig som säljare, mot att han kan anmäla dig för bedrägeri om han inte skulle få någon hoj för de redan betalade pengarna.

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
hojlös
Känner du nån i sthlm som kan ta emot pengar/lämna över hojen ?

jo, det är en polare som ska köra ner den med lastbilen.
men om snubben inte dyker upp eller kanske inte vill ha hojen.
då ska jag stå för frakten hem då åxå.
ja mena, är det ju 4k åt h-vete.

Jag hade krävt full betalning innan jag skickade den. Insättning på bankkonto kan fungera. Alt en underskriven postväxel. Jag har idkat båda metoderna då jag sålt och köpt saker. Du i sin tur får kanske uppge dina uppgifter så han kan verifiera dig som säljare, mot att han kan anmäla dig för bedrägeri om han inte skulle få någon hoj för de redan betalade pengarna.
jo, de skulle ju kanske funka.
får väl disskutera med killen lite mer om det.

Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Dock är detta bil men ändå...

En polare till en jobbarkompis skulle sälja sin bil. BMW har jag för mig att det var till råga på allt...

Då ringer en grabb från gbg kl 22 på kvällen och säger att han är i falköping om 40 min. De gör upp en mötesplats där säljaren är inom 40 min. Han står där och väntar i närmare 2 tim. Dock ska han jobba dagen efter så han tröttnar, åker hem, lägger sig och stänger av telefonen... Dagen efter har han följande meddelande på sitt mobilsvar.

http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=35259&st=0&p=369416&#entry369416

Han funderade på om han skulle polisanmäla eller lägga ut på nätet... Ni har säkerligen förstått vad han valde? :tungan

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Mycket idioter finns det!
Dom jag hatar mest är dom som prutar på telefon innan dom ens sett hojen.
Ska börja be dom att dra åt helvete och leta efter en annan hoj.

Åkte till stockholm en gång för att köpa en vara från annons på blocket. sen väl där svarar den fan inte så efter 1h ringande så var det bara att åka hem. Nu hade jag bara ca 12mil hem men ändo!
Jävla idioter det finns!

va glad om idioterna prutar på telefon fick ett prut-sms 05.45 imorse som löd ungefär såhär :tjena försäkringen var dyr du får ------ kr ok?
är ingen räcer jag säljer av heller utan en xt 600 93a för 13 så snacka om dyr försäkring håller knappast för å pruta av den anledningen ,konstigt alla idioter ska ringa när man säljer av nån cykel

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
jo, det är en polare som ska köra ner den med lastbilen.
men om snubben inte dyker upp eller kanske inte vill ha hojen.
då ska jag stå för frakten hem då åxå.
ja mena, är det ju 4k åt h-vete.

jo, de skulle ju kanske funka.
får väl disskutera med killen lite mer om det.

Han får väl förskottsbetala 4-5000:- då för att täcka frakt och besvär...

Själv försöker jag hitta en bra Jeep till att dra hästsläp m.m. med i vinter då min gammelcherokee rostat sönder mer än det är värt att laga. Provkörde en förra veckan som enligt annonsen

"Bra skick både in & utvändigt, motorn i gott skick"

jaja den gick ju på NÄSTAN 7 av de 8 cylindrarna, var knappt så jag trodde jag skulle komma tillbaka från provkörningen...och hela bilen skakade när man bromsade...

Jag hade ju redan kollat in den några dagar innan men hoppade över provkörningen då det var för lite luft i ett av däcken samt att jag kom med mc:n bara för att ta en snabb titt på allmänt skick.

OK lugnt tänkte jag, säkert bara lite dåliga stift i den, och priset var lågt nog att jag kunde tänka mig att få byta ett par bromsskivor utan att pruta speciellt mycket mer. Hälsade att det inte blir affär idag eftersom motorn INTE GÅR men att han gärna får fixa nya stift/whatever och visa upp en bil som går som den skall (underförstått...går som annonserat...).

Får ett SURT svar om att det skall komma fler personer och provköra och att han är säker på att han får den såld utan prut till någon av dom under helgen...för han ORKAR INTE lägga ner någon tid på att fixa till bilen.

Jaja, annonsen är iaf kvar fortfarande.

Vad KUL dessa spekulanter måste tycka det är att få komma och provköra en bil som HOPPAR FRAM när man försöker gasa och skakar så man tappar tänderna när man försöker stanna igen...

Själv hittade jag en i mycket bättre skick (svensksåld vs import m.m.) för en extra 10-tusing, så jag skall väl vara nöjd ändå.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Mycket idioter finns det!
Dom jag hatar mest är dom som prutar på telefon innan dom ens sett hojen.

Jag tycker att det kan vara helt OK om spekulanten t.ex. säger att han han X kr att köpa hoj för, och är beredd att komma och titta på cykeln om jag redan nu säger att jag kan tänka mig att släppa den för det priset. Om det blir ett ja kommer han och kollar på hojen. Blir det ett nej får han leta vidare. Helt OK tycker jag, men det förutsätter ju att båda parter är tydliga och ärliga.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker att det kan vara helt OK om spekulanten t.ex. säger att han han X kr att köpa hoj för, och är beredd att komma och titta på cykeln om jag redan nu säger att jag kan tänka mig att släppa den för det priset. Om det blir ett ja kommer han och kollar på hojen. Blir det ett nej får han leta vidare. Helt OK tycker jag, men det förutsätter ju att båda parter är tydliga och ärliga.

Här upp verkar det vara en magisk gräns på 15 tusen, spelar ingen roll vad det är för gammal häck, en 250 custom från tidigt 80tal eller en 88´s 750 sporthhoj, inga hojar sätts ut för under 15tusen.

Rena lik, gamla trasiga CB500 från 70 som inte har varit besiktade på flera år har jag skambjudit på för att ha något att bygga café-racer på i vinter, trots att dom är utsatta till 15.

Nu kollade jag blocket häromkring igen och vinterpriset på liken verkar vara 11 tusen....

Man läser ju om, och kollar blocket söderut, där såna går för 5500:- med ett nytt däck...

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Hoj
hemlig
ganska säker på att det är samma snubbe som ringde 2ggr
bara säga som det är han får köpa den som den står och om han inte går med på det så kan han dra åt helvete fan så där kan man inte hålla på! efterbliven:va

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Verkar ej som att man får lyssna om man inte är medlem på honda-forumet?

Då gör vi såhär :tummenupp

passade på att göra ett vackert kollage till :D

Bara ifall någon missade storyn bakom

En polare till en jobbarkompis skulle sälja sin bil. BMW har jag för mig att det var till råga på allt...

Då ringer en grabb från gbg kl 22 på kvällen och säger att han är i falköping om 40 min. De gör upp en mötesplats där säljaren är inom 40 min. Han står där och väntar i närmare 2 tim. Dock ska han jobba dagen efter så han tröttnar, åker hem, lägger sig och stänger av telefonen... Dagen efter har han följande meddelande på sitt mobilsvar.

[YOUTUBE-ID]LBhmstMszEc[/YOUTUBE-ID]

Det bästa enligt mig är att han säger "jävla svenska idiot" och "jävla rasist" :D

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3191814 Då gör vi såhär :tummenupp

passade på att göra ett vackert kollage till :D

Bara ifall någon missade storyn bakom

[YOUTUBE-ID]LBhmstMszEc[/YOUTUBE-ID]

Det bästa enligt mig är att han säger "jävla svenska idiot" och "jävla rasist" :D
Vart kan man hitta technoversionen av den? :hihi Vet att det finns en men hittar den inte. :gnissla

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
CBR 600rr-08
Förstår inte riktigt varför man blir upprörd över att man prutar på mail. Det har jag gjort flera ggr när fordonet jag är intresserad av finns typ 60 mil bort. Då är det bättre att kolla om köparen är beredd att gå ner nåt redan innan man sätter sig i bilen, då vet man åtminstone ungefär vilket förhandlingsläge man har. O vad spelar det för roll om det är "rätt pris" redan från början? Och vem bestämmer vad som är rätt pris? Är köparen beredd att gå ner några kronor trots vettig prislapp så är det väl ok för båda?

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras