Konstigt SH.com i Firefox

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Bra, jag har nu även testat 3.0 (utöver tidigare version 2.0).

Firefox har sin charm, men det är för många hemsidor som inte kodar för Firefox att jag ska fortsätta använda denna läsare.
 

Anders73

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki RF900R
Varit knäppt för mig med, både i IE7 o FF. Svårt segt att ladda o så. Kör med en host-fil. Testade att ta bort den där adserver.adtech.de i host-filen, o nu flyter det på bra i bägge webbläsarna.. :)
Kanske är nåt för Falcken..
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Någon som vet varför SH ser ut så här för mig?Kör FF.Många andra sidor ser också konstiga ut!/Johannes
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    139.8 KB · Visningar: 64

manneman

Guest
Men snäääälla swedie kan du inte återgå till det gamla systemet som faktiskt fungerade. Nu blir man bara less för att allt tar så lång tid att ladda vare sig man går fram eller tebax...
Ja jag kör FF men jag vägrar köra IE för det kryllar av buggar som segar ner!
 

Falcken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Sthmlregionen
Hoj
bambustaket på 1100 cc
Varit knäppt för mig med, både i IE7 o FF. Svårt segt att ladda o så. Kör med en host-fil. Testade att ta bort den där adserver.adtech.de i host-filen, o nu flyter det på bra i bägge webbläsarna.. :)
Kanske är nåt för Falcken..

Jo tack men jag har tummen mitt i handen när det gäller IT frågor...:tummenupp Hur tas den filen bort???:confused:
 

Bevel 900SS

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati 900SS -82
Reklamen kommer upp först och i mitten.

Allvarligt. Detta är riktigt irriterande! Försök att fixa så att sidan med trådarna laddar först och sedan reklamen. Det är samma skit om man kör Firefox 2.1.0.14 som Opera 9.50. Att köra Internet Expoder är inget alternativ. :fakta

Jag kommer garanterat inte att klicka på någon av företagslänkarna i reklamen så länge det är som det är nu.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Allvarligt. Detta är riktigt irriterande! Försök att fixa så att sidan med trådarna laddar först och sedan reklamen. Det är samma skit om man kör Firefox 2.1.0.14 som Opera 9.50. Att köra Internet Expoder är inget alternativ. :fakta

Jag kommer garanterat inte att klicka på någon av företagslänkarna i reklamen så länge det är som det är nu.
Jag har kikat på det och det enda sättet är att försena laddningen av vissa javascript. Är det någon här som vet hur man gör så får ni säga till. Alltså en sorts kod som säger att visa javascript först ska laddas när ett kommando ges innan </body>-taggen.

Förövrigt, jag kommer inte fixa sidan för att du ska klicka mer, då varken jag eller företaget som annonserar tjänar på att du enbart klickar. Du måste köpa oxå. Och om du verkligen är intresserad av något som ett företag annonserar om så kommer du klicka, även om sidan laddar segt eller ej.

Förövrigt, så japp. Jag har lagt tid på det, och ska lägga mer tid på det nu att få det fixat.
 

Bevel 900SS

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati 900SS -82
Jag har kikat på det och det enda sättet är att försena laddningen av vissa javascript. Är det någon här som vet hur man gör så får ni säga till. Alltså en sorts kod som säger att visa javascript först ska laddas när ett kommando ges innan </body>-taggen.

Förövrigt, jag kommer inte fixa sidan för att du ska klicka mer, då varken jag eller företaget som annonserar tjänar på att du enbart klickar. Du måste köpa oxå. Och om du verkligen är intresserad av något som ett företag annonserar om så kommer du klicka, även om sidan laddar segt eller ej.

Förövrigt, så japp. Jag har lagt tid på det, och ska lägga mer tid på det nu att få det fixat.

Bra att du jobbar på det! :tummenupp

Jag ska testa med den plug-in som Neutral rekommenderade.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Min FireFox är knasig. Inga bilder visas på sporthoj.com. Allting annat funkar. Om jag skapar en ny profil i FF och surfar in på SH syns bilderna som vanligt. Jag vill dock inte starta ny profil eftersom att all historik försvinner.

Hur fixar jag det här?
Har provat att rensa alla cookies på sökordet: sporthoj.

(jag använder den här tråden eftersom att jag inte lyckades starta en egen en tråd, då bilden som är länk för att skapa en tråd saknas)
 

Bifogat

  • SHutanbilder.PNG
    SHutanbilder.PNG
    12.3 KB · Visningar: 35
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top