Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Str3 R skriver
Intressant. Min praktiska erfarenhet. När jag köpte mitt ryggskydd på Biltema valde jag (173cm lång) Biltema L2 ryggskydd med 9 plattor. Ju längre / ju större desto säkrare. Tänkte jag.
I försöken fixa till problemet med att ryggskyddet tog i hjälmen var en åtgärd att jag tog bort de 2 under plattorna och motsvarande textil och vaddering under plattorna så skyddet är nu 7 plattor långt. Och jag har inte längre problem med det.
Men vad du skriver innebär att det är bättre med
ett ryggskydd som är lite kortare än optimal längd Tack för den lärdomen.
än ett ryggskydd som är lite längre än optimal längd.
Bättre i värsta fall med ryggskada än nackskada.
Med tanke på den här brandmannens erfarenhet är det fler än jag som i missriktad skyddsiver valt för stort/långt ryggskydd.
Se till att ryggskydd sitter bra, petar de i hjälmen finns risk för att de kan slå av nacken vid omkullkörning. Jag fick veta detta av en brandman som jobbar som sjuksköterska vid främst mc-olyckor. Petar de i hjälmen är ryggskyddet för stort, ta en mindre storlek då.
Intressant. Min praktiska erfarenhet. När jag köpte mitt ryggskydd på Biltema valde jag (173cm lång) Biltema L2 ryggskydd med 9 plattor. Ju längre / ju större desto säkrare. Tänkte jag.
I försöken fixa till problemet med att ryggskyddet tog i hjälmen var en åtgärd att jag tog bort de 2 under plattorna och motsvarande textil och vaddering under plattorna så skyddet är nu 7 plattor långt. Och jag har inte längre problem med det.
Men vad du skriver innebär att det är bättre med
ett ryggskydd som är lite kortare än optimal längd Tack för den lärdomen.
än ett ryggskydd som är lite längre än optimal längd.
Bättre i värsta fall med ryggskada än nackskada.
Med tanke på den här brandmannens erfarenhet är det fler än jag som i missriktad skyddsiver valt för stort/långt ryggskydd.