Ok tackar, ska kolla uppTofast4Hjo skrev:Kanske är produkten PureVision något för dig?, 3 linser/box, 379 kr/box
Är en dygnetruntlins. Gå o kolla på hemsidan, tfn finns om du undrar något....
Ok tackar, ska kolla uppTofast4Hjo skrev:Kanske är produkten PureVision något för dig?, 3 linser/box, 379 kr/box
Är en dygnetruntlins. Gå o kolla på hemsidan, tfn finns om du undrar något....
Ok Jin Chun skrev:Har dygnetrunt-linser. Focus Night&Day. De fungerar alldeles utmärkt. Det är inga problem för mig. Men...man ska alltid gå till en optiker och få dem utprovade. Den första gången jag provade dem var det återkoll efter en vecka och sen efter 3 månader. Det var gratis återkoll. Man betalade bara för en vanlig synundersökning och fick i princip 3. Det som är bra med det är att de verkligen följer upp om dina ögon passar för dygnetrunt-linser. Linsen är dyrare men å andra sidan så köper man inte linsvätska.
Visst jag betalar mycket för dem,(350/mån) men det är mina ögon det handlar om. Jag laborerar inte med det.
Nja, själv har jag alltid betalat rund en tusing om året för månadslinser. Blir en viss skillnad att helt plötsligt punga ut med 3 papp. Kan man använda dom längre än en månad tro?tjockisbulle skrev:Har samma.
Funkar bra, kostar lika mycket som 1-dags linser så så farligt dyrt är det väl inte.
mb skrev:Nja, själv har jag alltid betalat rund en tusing om året för månadslinser. Blir en viss skillnad att helt plötsligt punga ut med 3 papp. Kan man använda dom längre än en månad tro?
Rundningsmärke skrev:Luleå...säkert att du inte är smålänning?
Det viktigaste är förmodligen att gå på regelbundna undersökningar, minst 2 ggr/år.
/A
Gustav1 skrev:Tror du? Jag var inne -98 senast.
toxicated skrev:...linsor......linsorna...linsor...månadslinsor...linsor...dagslinsor...månadslinsor...
gthyni skrev:Men du är ju smålänning
jag ska oxo bli stödsmålänning så fort Lena Ph friat
Japp det funkar! använder själv endagslinser 2 dagar.Lägger dessa i bakteriedödande vätska.Neanderthalaren skrev:Jag tror att det har och göra med den vätska man använder. Månadslinser lägger man förmodlignen i en bakteriedödande vätska så att de håller sig längre. Det borde ju funka att göra samma sak med endagslinser.
Bananen skrev:Fick lära mig i helgen att man inte ska förvara linser och linsvätska i badrum när man inte har dem i.
Det skulle tydligen vara någon bakterie i vatten som kan infektera ögat.
Går det riktigt långt så kan man tydligen bli blind.
som en 2-veckorslins då linsen tas ut varje kväll och rengörs för att sättas in igen nästa morgon, eller som en 1-veckolins, då den används som en dygnet-runt lins under en vecka.
gthyni skrev:"Öppna avlopp" är väl nyckelordet.
Sen så tycker jag ögat är känsligt så man lär märka att
man har en infektion där,
då ska man inte stoppa dit linser öht.
Bananen skrev:Enligt optikern jag pratade med i helgen så kunde någon bakterie som finns i vanligt vatten sätta sig på hornhinnan och det skulle tydligen vara svårt att upptäcka, och när man upptäcker det så kan det kanske redan skadat ögat.
Jag menar bara att jag betalar hellre för riktiga grejor än Förstör mina ögon.
Men alla får göra som de vill
Freddola skrev:Ajjdå om det stämmer då jag använt vanligt vatten som lins vatten ibland när jag har haft slut på lins vatten :/.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |