Kontaktlinser billigare

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ni e helt galna! Jag förstår inte hur man kan ha linser i ögonen! DET GÖR JU SÅ JÄVLA ONT! Jag har testat 3ggr med olika linser, hårda och mjuka, men DET GÅR INTE! Jag kan inte röra ögonen tom efter 1timmes isittande, det känns som om de är fulla med grus! Sen gråter jag floder och det tar mig säkert en kvart att få i och ur dem! Jag skulle dock gärna vilja ha linser eftersom att det skulle göra livet mkt lättare. Min farsa är optiker och säger att jag har överkänsliga ögon... Nä, linser funkar inte alls!

Bananen

Guest
Nexor skrev:
Ni e helt galna! Jag förstår inte hur man kan ha linser i ögonen! DET GÖR JU SÅ JÄVLA ONT! Jag har testat 3ggr med olika linser, hårda och mjuka, men DET GÅR INTE! Jag kan inte röra ögonen tom efter 1timmes isittande, det känns som om de är fulla med grus! Sen gråter jag floder och det tar mig säkert en kvart att få i och ur dem! Jag skulle dock gärna vilja ha linser eftersom att det skulle göra livet mkt lättare. Min farsa är optiker och säger att jag har överkänsliga ögon... Nä, linser funkar inte alls!

Nä tyvärr kan inte alla ha linser men när man kan det så är det kanon.
:tummenupp

Bruzda

Apstoll Mc
Gick med
28 Mar 2005
Mitt emot kyrkogården, framför djursjukhuset
Hoj
Kawasaki kdx 250
gthyni skrev:
Om man inte köper flera lådor linser blir lensway lika dyra
(efter att de lagt på porto etc) som min lokala optiker.

De håller koll på att jag kommer på kontroll också vilket
är bra för mig som alltid glömmer sånt annars.

Har du brytningsfel då?
Jag har brytningsfel och köper därför mina linser hos optikern eftersom det blir lika dyrt som på nätet. :va
Ringde till en internet sida och ifråga satte priserna och blev kopplad till 3 olika innan jag slutligen inte fick något svar ändå
utan bara en förvirrad kille som tyckte det var konstigt att priset på "vanliga" linser skillde men inte på linser med brytningsfel,
(var därför jag ringde...)
Jag har månadslinser som jag använder i 2-3 mån,
sedan blir linsen för mjuk och ramlar ut när man blinkar.
Skall köpa endagslinser å prova att ha i en månad skulle bli så mycket billigare då, typ 400 per år istället för 1400 :tummenupp

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
mb skrev:
Nja, själv har jag alltid betalat rund en tusing om året för månadslinser. Blir en viss skillnad att helt plötsligt punga ut med 3 papp. Kan man använda dom längre än en månad tro?

Provade dygnetruntlinser i våras. Saken var bara den att det fanns inga som passade mitt synfel helt och hållet på ena öga (brytningsfel på vänster öga). Men valde att prova ett tag ändå. Skulle använda dom som vanliga månadslinser (i och ur dagligen) men tröttnade på det efter ett par dagar och körde dygnet runt. Det ända som var annorlunda med dessa linser var att ögat får ju syre så det kändes ju ovant, nästan som när man började med linser.

Jag körde med samma par i två månader utan problem, hade i dom nästan hela tiden.

Är det någon linsbärare som vet om man kan använda linser som torkat ut? Har hänt ett par ggr att man glömt hälla vätska över dom innan man dratt på locken. Jag är lite tankspridd ibland.

Bruzda

Apstoll Mc
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Kawasaki kdx 250
acura skrev:
Är det någon linsbärare som vet om man kan använda linser som torkat ut? Har hänt ett par ggr att man glömt hälla vätska över dom innan man dratt på locken. Jag är lite tankspridd ibland.

Hjälp!
Så tankspridd får man ju bara inte vara.
Tror knappast att du kan fukta de igen dom är nog rätt döda.
Men prova istället att hälla i linsvätska först så ska du se att det löser sig :pannkyss

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Bruzda skrev:
Hjälp!
Så tankspridd får man ju bara inte vara.
Tror knappast att du kan fukta de igen dom är nog rätt döda.
Men prova istället att hälla i linsvätska först så ska du se att det löser sig :pannkyss
Jo, men typ så här: Man tar ut linserna, börjar borsta tänderna, pissar och så har man vipps glömt att fylla på linsvätska. Men iochförsig så har detta enbart hänt om jag varit mycket trött.

När man provar att hälla på linsvätska på de uttorkade linserna så ser dom knepaiga ut. Får formen utav en kantarell typ.

Bananen

Guest
acura skrev:
Jo, men typ så här: Man tar ut linserna, börjar borsta tänderna, pissar och så har man vipps glömt att fylla på linsvätska. Men iochförsig så har detta enbart hänt om jag varit mycket trött.

När man provar att hälla på linsvätska på de uttorkade linserna så ser dom knepaiga ut. Får formen utav en kantarell typ.

Ja man kan ju inte gå omkring med kantareller i ögonen :3freak
Linser är en färskvara så man ska inte försöka återfukta torkade linser.

Bruzda

Apstoll Mc
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Kawasaki kdx 250
acura skrev:

Man ska inte ha linserna i badrummet!! :fatta!
Förmodar att du har tandborsten i toalettskåpet eller i en mugg på handfatet oxå?!

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Bruzda skrev:
Har man tandborsten mindre än typ 2m ifrån toalettstolen så kan man lika gärna strunta i att borsta tänderna då tandborsten har sugit upp bakterier i från stolen :7peta
Så jag borde vara både blind och tandlös?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...