Kontorsbus att utsätta semestrande kollegor för.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har hittills tejpat stolshjul, slagit in stolar i krympfilm, odlat krasse i tangentbord, möblerat om kontor, vänt uppochner på samtliga kollegans pärmar och tejpat öga på möss. Detta under mina fem år på nuvarande jobb.

Ovanstående har kollegor fått att finna vid sin arbetsplats när de kommit åter på plats. :)

Men nu börjar fantasin tryta och jag behöver eran hjälp till fler harmlösa och lätt återställbara hyss...

Ja, jag är platsens pajas.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
då är vi två.

jag plåtar dessutom mina pranks och det har blivit en del bilder under årens lopp :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Flytta tangenter i t-bord är lite kul om det är lagom låg it-nivå på den som blir utsatt för't.

Vi slog in en hel arbetsplats i plastfolie, vi pratar på detaljnivå, pennor, sladden till telefonen, luren, etc...in absurdum helt enkelt, vi hade bra kul den dagen. :hihi Tydligen upplevdes det buset som lite åt det dryga hållet. :crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bygga ett inomhusrum av pappkartonger som tejpas ihop?
Byta alla prylar på en arbetsplats mot faksimiler byggda av pappkartonger och tejp?
Ställa in datormusen till vänsterhänt?
Sätta fast stolen i skrivbordet med buntband eller annat sånt?
Sätta upp post-it lappar över en hel arbetsplats. Gärna i mönster.
Om det är ett kontorslandskap, möblera om så att det är vänt på andra hållet.
Byt ut lampor mot färgade varianter.
Ställ om deras datorklockor så att de går en dag/vecka in i framtiden, toppas av med att undra varför de inte kom tillbaka när de skulle ha gjort.

...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
officeprank.jpg

draft_lens3054932module19001112photo_1236190503evil_office_pranks67.jpg

Folk har för mycket dötid på jobben.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När jag kom tillbaka från semestern för några år sedan stod en prinsesstårta i en av mina skrivbordslådor. Den hade stått där ett tag. Jag lät den stå ytterligare ett tag tills folk glömt bort den, sen bjöd jag den till fredagsfika vid ett väl valt tillfälle. HAHAHA

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Jag har roat mig med att ta en printscreen på skrivbordet på datorn och sen använt den som underlägg å tagit bort ikonerna och startfältet längst ner, okunniga klickar sig galna :D

Bilder kan bli kul:tummenupp

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag har roat mig med att ta en printscreen på skrivbordet på datorn och sen använt den som underlägg å tagit bort ikonerna och startfältet längst ner, okunniga klickar sig galna :D

Bilder kan bli kul:tummenupp

En annan skön grej är att göra likadant, men innan ps lägger du en mapp märkt "Nakna pojkar" mitt på skrivbordet. Lägg ps som bakgrund och ta bort "Nakna pojkar"-mappen. Med fördel flyttar du sen heller inte undan de andra mapparna utan allt fungerar som det ska förutom att du har en obskyr ickefungerande mapp mitt på bordet.

R5+1

Guest
Har kollegan höj-/sänkbart bord är det bara att höja det lite, köra in stolen under och sänka bordet så det trycker lite på armstöden. Litet kul överraskningsmoment när det inte går att dra ut stolen så lätt som kollegan tänkt sig.:lol
Mindre kul om man är tjej med långa naglar som råkar ut för detta. Avbrutna naglar brukar bli ett faktum...:gnissla

Hur är det man vänder på skärmbilden förresten?
Testade nu på min laptop men bara Ctrl+pil funkar inte. Testade med Ctrl+Alt+pil och fler alternativ också. Minns inte!

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Tejp i datorns USB-portar.
Skitsvårt att upptäcka om det görs ordentligt :D

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har kollegan höj-/sänkbart bord är det bara att höja det lite, köra in stolen under och sänka bordet så det trycker lite på armstöden. Litet kul överraskningsmoment när det inte går att dra ut stolen så lätt som kollegan tänkt sig.:lol
Mindre kul om man är tjej med långa naglar som råkar ut för detta. Avbrutna naglar brukar bli ett faktum...:gnissla

Hur är det man vänder på skärmbilden förresten?
Testade nu på min laptop men bara Ctrl+pil funkar inte. Testade med Ctrl+Alt+pil och fler alternativ också. Minns inte!

Chefens stolshjul är numera tejpade. Samma effekt uppnås fast litet mildare än fastkilad...

R5+1

Guest
Chefens stolshjul är numera tejpade. Samma effekt uppnås fast litet mildare än fastkilad...

Chefer med humor är bra!:tummenupp

Har en till förresten.
En kollega och vän på jobbet är mästare på att busa med andras arbetsplatser. Emellanåt försöker man ju ge igen lite och en gång skrev jag en lapp och la vid hans mus. Stod nåt sånthär: "Jag är så hemskt trött på att du KLADDAR på mig, KÖR med mig... Hela tiden ska du ta på mig. Nu säger jag upp mig!!! Mvh Musen" och så drog jag ur USB:n till musen.
Ni kan ju föreställa er alla som gick förbi som hajade till rejält innan de läst hela lappen. Även kollegan! Hahahaha!!:hihi:hihi

Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Tejpa telefonlurens kontakt (rj11) som går mot telefonen om sådan finnes.
Tejpa Datorns nätverks kontakt.
Färgat klet på telefonlurens öronsida (samma färg som luren) som kletar av sig på örat..

om de är rädda för ormar, en plastorm i någon av lådorna.
Vända saker o ting upp o ner
Kedja fast stolen med kätting.
Vulktejp runt telefonen (sådan som smälter ihop o bildar homogent lager)
någonting under dynan i stolen så att den blir skum att sitta på.
skruva isär saker så att de ser ok ut men så fort man tar i dem så faller de isär.
göra efterbilder i tårta/modellera/lego så att arbetsplatsen ser ut som den gjorde men i tårta/modellera/lego.

Lycka till.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Byt ut den trådlösa musen mot en mus med avklippt sladd. Funkade förvånansvärt bra på förra jobbet. Offret flippar musen för att byta batterier och upptäcker att det inte ens finns någon lucka. Här nånstans brukar fundersamma miner dyka upp.

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION