Kontorsbus att utsätta semestrande kollegor för.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hur är det man vänder på skärmbilden förresten?
Testade nu på min laptop men bara Ctrl+pil funkar inte. Testade med Ctrl+Alt+pil och fler alternativ också. Minns inte!
CTRL+ALT -pil, men det fungerar inte på alla datorer.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Om ni har en sån där vattenmojäng med flaska så töm ut vattnet och fyll den med cyanid.

tumblr_laennpN7PP1qa15kd.jpg

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ställa in påskpyntet och julgranen i någons rum är annars poppis. Är man redan "online" så att säga, så kan epost direkt via smtp-porten vara skitskoj - med falsk avsändare m.m. kan man fixa fram kärleksförklaringar och annat hyss till intet ont annanda kollegor (från någon annan helt oskyldig). På vissa ställen kan det dock betraktas som dataintrång och leda till obehagligheter - det är ju spårbart i många fall...

Gladpack över toan? Någon som nämnt det än? :D

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Programera om snabbval i telefonen. Psykakuten får t.ex. många konstiga felringningar från min arbetsplats.

Krasse i tangentbordet: klassiskt.

Telefon med sladd: sätt ett pyttelitet buntband så att lursladden sitter ihop, precis invid lur och telefonen. När det ringer så tar kollegan luren och hela telefonen följer med med buller och brak.

Göm undan ett hjul från skrivbordsstolen.

Ändra språkinställning för tangentbordet på datorn, typ till franska.

Pilla in nån obekväm frigolitmoj innanför tyget i skrivbordsstolen.

Flytta någons skrivbord, stol, hurts osv. successivt under lång tid, men bara mycket lite, typ någon cm. Efter några veckor blir det lite bissart när kollegan undrar om han alltid nästan suttit ute i korridoren. Funkar bäst när han/hon är på plats men borta på toa el.d.

Maxa volymen på datorns högtalare.

Fyll en spruta+kanyl med vatten, skjut in försiktigt i skrivbordsstolens skumgummi. Syns inget förrän någon sätter sig. Görs med fördel kort innan han/hon kommer tillbaks.

Sätt post-it lappar med texten "ollad" på de mest konstiga ställen.

Göm en högljudd siren/larmklocka eller liknande som du kan slå på från din egen plats. Tryck igång den vid en slumpmässig tidpunkt.

Göm en sån där nyckelknippa som piper när man visslar.

Ta en näve sönderrivet papper från papperstuggen, lägg hos chefen eller ekonomiansvarig tillsammans med en lapp: "förlåt".

Öppna datorn och lägg in nån ful frukt. (Apelsin funkar sådär, den torkar bara utan någon större odör-effekt...)

Snabblim och tejp går att använda till jättemycket, från datormöss till lunchlådor.

...ja, det är väl ungefär det jag själv gjort eller råkat ut för. :D

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Flytta någons skrivbord, stol, hurts osv. successivt under lång tid, men bara mycket lite, typ någon cm. Efter några veckor blir det lite bissart när kollegan undrar om han alltid nästan suttit ute i korridoren. Funkar bäst när han/hon är på plats men borta på toa el.d.

Klockrent!!!:D

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
http://www.sweclockers.com/forum/10...425318-javulskap-annat-kul-med-cmd-bat-filer/
För er med lite datorvana kan jag rekommendera tipsen i denna tråd på sweclockers.
Förbereda filerna på egna datorn, lägga in på en sticka och snabbt köra igång dem på någon annans dator!

Ett kort exempel:
Code:
rundll32.exe user32.dll,SwapMouseButton
Kopiera koden ovan, öppna "Anteckningar" (notepad.exe) och klistra in. Välj "spara som" och spara som exempelvis Swapmousebutton.bat

Filändelsen är jätteviktig! När man sedan dubbelklickar på bat-filen kommer vänster och höger musknapp byta plats :hihi Detta är nog det enklaste bat/vbs-buset, sedan eskalerar det snabbt till otänkbara nivåer. Med lite fantasi kan man knepa ihop helt oskyldiga felmeddelanden som gör massa skoj med datorn.

svrajder

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2009
Hoj
SV'n såld. Triumph Sprint ST 1050
Programera om snabbval i telefonen. Psykakuten får t.ex. många konstiga felringningar från min arbetsplats.

Krasse i tangentbordet: klassiskt.

Telefon med sladd: sätt ett pyttelitet buntband så att lursladden sitter ihop, precis invid lur och telefonen. När det ringer så tar kollegan luren och hela telefonen följer med med buller och brak.

Göm undan ett hjul från skrivbordsstolen.

Ändra språkinställning för tangentbordet på datorn, typ till franska.

Pilla in nån obekväm frigolitmoj innanför tyget i skrivbordsstolen.

Maxa volymen på datorns högtalare.

Fyll en spruta+kanyl med vatten, skjut in försiktigt i skrivbordsstolens skumgummi. Syns inget förrän någon sätter sig. Görs med fördel kort innan han/hon kommer tillbaks.

Sätt post-it lappar med texten "ollad" på de mest konstiga ställen.

Göm en högljudd siren/larmklocka eller liknande som du kan slå på från din egen plats. Tryck igång den vid en slumpmässig tidpunkt.

Göm en sån där nyckelknippa som piper när man visslar.

Ta en näve sönderrivet papper från papperstuggen, lägg hos chefen eller ekonomiansvarig tillsammans med en lapp: "förlåt".

Öppna datorn och lägg in nån ful frukt. (Apelsin funkar sådär, den torkar bara utan någon större odör-effekt...)

Snabblim och tejp går att använda till jättemycket, från datormöss till lunchlådor.

...ja, det är väl ungefär det jag själv gjort eller råkat ut för. :D

Fan vad jag garvar! Varför ser jag Ricky Gervais (The office) framför mig? (Typ; lägg en dildo halvdold på någons skrivbord, vilket förekom i ett avsnitt)

Black_Betty

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2011
Hoj
2010 Ducati Monster 696
Gladpack i huvudhöjd

Gladpack i huvudhöjd vid någon dörr där folk går. Spänn upp filmen så pass att det inte är väck på den eller "vågor". Distrahera gärna ditt "offer" för att verkligen vara säker på att offret sväljer det med hull och hår. Funkade bra på mitt jobb. :) Och är det så att man är med i matchen så att säga och upptäcker det i sista stund, så vinglar folk till. Vi var tvungna att spänna upp det med tejp.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tack för alla tipsen!

Nu ska jag välja ut ett par som är både roliga och harmlösa. (Nej, cyanid är inte harmlöst :) )

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Från The Office:

Fyll successivt kollegans telefonlur med överblivna tio-öringar eller liknande när han/hon tex. går på toa eller hämtar kaffe. När luren är full så tömmer du istället ut alla på en gång.

Kollegan som med tiden vant sig vid den allt tyngre luren kommer nu nocka sig själv medvetslös nästa gång det ringer.

En annan jag hört någonstans funkar väl bäst hemma hos någon men bygger lite på samma sak. Låna badrummet varje gång du är där och passa då på att korta duschslangen ca 1 cm...

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
CTRL+ALT -pil, men det fungerar inte på alla datorer.

Det där var skoj :D

Funkade på de flesta kollegornas datorer. Det tråkiga är väl att fler och fler kommer låsa sin dator när dem hämtar kaffe eller ska rasta rökeriet.

Vet inte varför, men jag var tydligen huvudmisstänkt... min telefon har gått varm med allt från skrockande till pannvensbultande kollegor senaste timmen....

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Sätt upp fejkövervakningskamera riktad mot valfri kollegas plats under semestern. Blir garanterat ett jävla liv när det upptäcks

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Rigga deras datorer så att de exploderar när de trycker på powerknappen, sen så kopplar du sprinklersystemet till en stoooor dunk med svavelsyra.

När datorerna exploderar så kommer det rök och sprinklersystemet går igång:

robocop.jpg

:yoparty

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Vad det inte nån här på forumet som hade gjort en riktigt rolig grej som "på jobbet prank".
Nämligen mixtrat lite med en kollegas mobiltelefon:
- Bytt ringsingal på mobilens mötesprofil till ett pruttljud på maxvolym.
- Sedan under mötet diskret ringt upp denne (som helt ovetandes såklart hade mobilen i fickan med mötesprofil aktiverad)

Blev en del roliga blickar på det där mötet tydligen :)

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Rigga deras datorer så att de exploderar när de trycker på powerknappen, sen så kopplar du sprinklersystemet till en stoooor dunk med svavelsyra.

När datorerna exploderar så kommer det rök och sprinklersystemet går igång:

robocop.jpg

:yoparty

Är du en sån där ond jävel?

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år