Kontroll av bromsbelägg

Abderus

Kawasaki Vulcan S, 2022
Gick med
7 Jun 2024
Ort
Stockholm
Hoj
Custom
När man kontrollerar bromsbeläggen är det det är man ska kontrollera så att de inte är tunnare än 2 mm?
 

Bifogat

  • 3900362E-6B31-4A4E-8256-FBD4684C29A6.jpeg
    3900362E-6B31-4A4E-8256-FBD4684C29A6.jpeg
    447.5 KB · Visningar: 46
  • D71A6B20-CB73-46CD-A57F-0352FB61D605.jpeg
    D71A6B20-CB73-46CD-A57F-0352FB61D605.jpeg
    503.5 KB · Visningar: 41

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Och allt över 2 mm är bra?
Om det är vad som anges som slitgräns så är det OK, men om ena belägget är tydligt mer slitet så kolla att kolv och ok inte har fastnat. Ser ut som enkolvs-ok så då skall själva oket glida på två tappar för att slitaget skall bli jämt
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det beror också på förutsättningarna, är man på väg ut på en resa tvärs genom Europa, eller en 3-dagars på Gelleråsen så ska man ha mer marginaler på slitagedelar än man man puttrar lite i hembygden och kan kolla dagligen.
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top