Svar ja - din pil pekar mot beläggets anläggningsyta som är det intressanta!När man kontrollerar bromsbeläggen är det det är man ska kontrollera så att de inte är tunnare än 2 mm?
Om det är vad som anges som slitgräns så är det OK, men om ena belägget är tydligt mer slitet så kolla att kolv och ok inte har fastnat. Ser ut som enkolvs-ok så då skall själva oket glida på två tappar för att slitaget skall bli jämtOch allt över 2 mm är bra?
Det där måste vara från en 2-taktare, då skall man byta kolvarna med jämna mellanrum (har jag hört)Ser belägget ut såhär så har man kört för länge utan att byta .View attachment 505948
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |