Kontroll av bromsbelägg

Abderus

Kawasaki Vulcan S, 2022
Gick med
7 Jun 2024
Ort
Stockholm
Hoj
Custom
När man kontrollerar bromsbeläggen är det det är man ska kontrollera så att de inte är tunnare än 2 mm?
 

Bifogat

  • 3900362E-6B31-4A4E-8256-FBD4684C29A6.jpeg
    3900362E-6B31-4A4E-8256-FBD4684C29A6.jpeg
    447.5 KB · Visningar: 48
  • D71A6B20-CB73-46CD-A57F-0352FB61D605.jpeg
    D71A6B20-CB73-46CD-A57F-0352FB61D605.jpeg
    503.5 KB · Visningar: 43

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Och allt över 2 mm är bra?
Om det är vad som anges som slitgräns så är det OK, men om ena belägget är tydligt mer slitet så kolla att kolv och ok inte har fastnat. Ser ut som enkolvs-ok så då skall själva oket glida på två tappar för att slitaget skall bli jämt
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det beror också på förutsättningarna, är man på väg ut på en resa tvärs genom Europa, eller en 3-dagars på Gelleråsen så ska man ha mer marginaler på slitagedelar än man man puttrar lite i hembygden och kan kolla dagligen.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top