Kontroll av bromsbelägg

Abderus

Kawasaki Vulcan S, 2022
Gick med
7 Jun 2024
Ort
Stockholm
Hoj
Custom
När man kontrollerar bromsbeläggen är det det är man ska kontrollera så att de inte är tunnare än 2 mm?
 

Bifogat

  • 3900362E-6B31-4A4E-8256-FBD4684C29A6.jpeg
    3900362E-6B31-4A4E-8256-FBD4684C29A6.jpeg
    447.5 KB · Visningar: 48
  • D71A6B20-CB73-46CD-A57F-0352FB61D605.jpeg
    D71A6B20-CB73-46CD-A57F-0352FB61D605.jpeg
    503.5 KB · Visningar: 43

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Och allt över 2 mm är bra?
Om det är vad som anges som slitgräns så är det OK, men om ena belägget är tydligt mer slitet så kolla att kolv och ok inte har fastnat. Ser ut som enkolvs-ok så då skall själva oket glida på två tappar för att slitaget skall bli jämt
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det beror också på förutsättningarna, är man på väg ut på en resa tvärs genom Europa, eller en 3-dagars på Gelleråsen så ska man ha mer marginaler på slitagedelar än man man puttrar lite i hembygden och kan kolla dagligen.
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top