Badsituation
Ny medlem
Jag har två erfarenheter av att köra med en avställd obes och ej försäkrad bil.
Första när jag haft B kortet ett par år.
Blev stoppad och fick böter.
Dom sa att jag fick inte köra en meter till sen stack dom.
Efter att hört div historier trodde jag dom skulle ta kortet på plats.
Det gjorde dom inte och jag körde vidare ett bra tag tills bilen blev stulen (Karma)
Andra gången var med en bil som inte klarade bes, jag ställde av den och bestämde mig för att sälja den. Körde den till macken för tvättning mm.
Polis tog mig och jag svarade ärligt på alla frågor och var dessutom trevlig.
Vilket resulterade i att jag endast fick böter för att kört utan bälte.
Jag frågade även rent ut om dom skulle vänta på mig för att ta mig igen när jag skulle kör hem. Han svarade nej med kunde inte styra över om en annan patrull korsa min väg.
Jag förstår inte varför folk här reagerar starkt på personer som kör oförsäkrade när dom själva gazzar på då o då och kanske annat olagligt?
Är ni själva 100% laglydiga så har jag förståelse, men en har erkänt att han inte är det.
Båda är ett brott och båda kan få allvarliga konsekvenser.
Den ena drabbar förarens ekonomi och den andra ekonomin ev kropps skada eller död.
Jag föredrar en kille som kör omkring utan försäkring mm, än att se en hoj blåsa på i 200, då min tanken ibland infinner sig att det kan hända något tragiskt.
Tvivlar på att förstnämnda har dödat eller skadat någon i trafiken
Jag tycker båda sakerna är idiotiska att göra.
Dock har jag gjort båda och kommer försätta då o då
under övervägt beslut.![]()
Du kommer dö! Ja, det ska du... möjligen kommer du dö dubbelt för dom synder du begått, men allra helst kommer du möta forumdöden för att du skruvat upp alla andras försäkringspremier. Jo så är det!
Eller ja, nu var det ju bil.... en ½ död per gång + din normala död... gör snarast en ghostrajderfilm så e du förlåten