Anledningen är att skattekvittot är en gammal lösning som numera är överflödig då polisen i flera år har haft möjlighet att kolla upp status på fordon från bilen. Om de har/har fått något kamerasystem som automatiserar det hela vet jag inte.Det innebär nog att Polisen fått sig sån där kamera som man ser att Polisbilarna i england har.
Som filmar hela tiden och kör alla regnummer mot en databas för att se om den är påställd, skattad och försäkrad.
Så plingar det till eller något i polisbilen och tala om för polisen att han måste jobba lite.
Jag bara gissar alltså.
Är det någon som vet mera?
Yes!Jag bara gissar alltså.
Är det någon som vet mera?
Iofs bra, det borde ju löna sig att slippa skicka ut nån miljon såna där lappar varje år, i längden iaf.Yes!
Polisen i Västerort (Stockholm) har under en tid testkört ett system från England som läser av nummerskyltar på bilar per automatik. Man ställer själv in vad den ska larma om (man kan tex välja bort och bara få larm om stulna bilar etc). Systemet fungerar tydligen väldigt bra.
Ett problem för polisen är att gamla skattemärken varit ett bra kännetecken för bilar där allt inte riktigt står rätt till. Men om de får det nya systemet i alla bilar tror iaf jag att det kommer att innebära en förbättring.
kanske läge för ett coolt sh-märke att klistra dit istället för skattekvittot?
Vilken bra idé!! Nu har jag beställt. Fast det får räcka med ett. Perfekt att ta fram och visa barnbarnen tillsammans med 10 kronors sedeln och 5,25" floppydisken.Så nu borde man kanske beställa ett gäng skattemärken för om 30 år när man vill en likadan gammal R1a som man hade när man va 20 så kan det ju vara coolt med ett skattemärke från den tiden....
Berättigad fråga. Dessvärre kan man nog förmoda med nästan 100% säkerhet att den kommer att kvarstå, om man känner de svenska statliga myndigheterna rätt...Mer intressant är väl om dom tar bort den sedan något år införda "påställningsavgiften", nu slipper om ju skicka klistermärken.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |