Jag jobbar ofta tillsammans med Trafikenheten här i stockholm och dom flesta verkar vara av den uppfattningen att det är bland det mest korkade någon har beslutat att ta bort kontrollmärket....
Jag jobbar ofta tillsammans med Trafikenheten här i stockholm och dom flesta verkar vara av den uppfattningen att det är bland det mest korkade någon har beslutat att ta bort kontrollmärket....
Skoj med en vändning men hade de också nån motivering till det också?
Ja, att det är det enklaste sättet att se omenbil är ok. (bes, skattad, försäkrad o påställd) Nu kommer dom få slå på massa bilar o det blir förmodligen mest på "pundar-åken"
Höj avgiften från 20 till 30kr för märket så kan vibehålla det istället!
Frågan är ju vad det kommer att kosta att köpa in systemet till alla bilar.Då tror jag mer på det automatiska systemet som slår på varje regnummer den ser utan att polisman själv måste kolla och knappa... funkar bra i många andra länder så varför inte här. Det med klisterlappar hit o dit känns otroligt förlegat.
Det innebär nog att Polisen fått sig sån där kamera som man ser att Polisbilarna i england har.
Som filmar hela tiden och kör alla regnummer mot en databas för att se om den är påställd, skattad och försäkrad.
Så plingar det till eller något i polisbilen och tala om för polisen att han måste jobba lite.
Jag bara gissar alltså.
Är det någon som vet mera?
Frågan är ju vad det kommer att kosta att köpa in systemet till alla bilar.
Om det är så de ska kontrollera bilar så blir det ju katastrof - ser ju aldrig polisen! Vi bor i de kriminellas paradis! Polisen äter munkar, dricker kaffe och leker brottsutredare i nåt av sina fina kontor.
Fast det blir skönt att slippa kontrollmärket!
/JPS
Ha, det är inte det enda korkade denna regering har framfört isåfall.
Kanske läge för ett coolt SH-märke att klistra dit istället för skattekvittot?
Yes, snart så kan vi systrar och bröder lura mopedisterna
tex:
C=motorcyklist M=mopedist
C: ska vi köra race? moppe mot moppe
M: är det en moppe
C: ser du nåt kontrollmärke?
M: nää...
C: bra då kör vi
Beställde en ny ren plåt. Får man klistra på något på reg-skylten eller finns det någon paragraf om att man ej får kladda på den?
Neeeh du får inte kladda på regplåten...
Hittar dessvärre inte var det står men jag har hört från både bilprovning
och snutten att du t.ex. inte får sätta dit reflexen..
Ok, tack. Sätta dit reflexen var iofs inte tanken, men någon liten Yoshimura-dekal hade ju varit på sin plats.
Yoshimura dekal skulle varit coolt. Jag tror inte heller att bilprovningen godkänner reflextejp istället för kontrollmärke, men man kan ju prova. Annars kan man sätta reflextejp i skyltens nederkant, där skylten ändå är svart. Undrar hur de ställer sig till det.
De kan inte förbjuda reflextejp på låslisten till skylthållaren. Där tror jag att reflextejpen kan vara godkänd och ersätta den vanliga reflexen. Eller så är det bara önsketänkande, och de sura jävlarna ger mig en 2:a
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |