Nja, nog har den säkrad elleverans alltid, databoxen känner av förbrukningen på varje utgång och om den är omotiverat hög så stängs den matningen av. Jag har motsvarande i min, och det funkar ypperligt att ta en avstickare för att styra tex ett relä.För att felsöka elen på S1000RR fodras en "specialdator" för ca 300000kr.
Att det bara finns en säkring (40A?) i S1000RR gör ju också allt eljobb extra spännande.
Får man någon kortis så kan ju allt anslutet kablage brinna innan 40A säkringen går.
Jag hade avstått och peta i BMWs el men om jag skulle gjort det hade det blivit ett antal (5?) reläer med inbyggd säkringsplats, Biltema 42305 #
150W / 5 = 30W/st 30W / 12Volt ca 2,5A per extraljus.
och 0,75mm2 kabel till varje extraljus. Ca 0,2 Volt spänningsfall i totalt 4m kabel (tur + retur =4m)
Eller två reläer 1,5mm2 kabel, Ca 0,3 Volt spänningsfall vid 7,5A, ca 0,2 Volt Spänningsfall med 5A.
Från batteri till relä och motsvarande kabel i retur till batteriet minus.
# Använt 4 st i Sprint RS, två till halv, två till hel, sedan blev det bra ljus !
https://www.sporthoj.com/forum/show...h-Sprint-RS-Lucas(-)-Moonlight-och&highlight=
Det är inte på en S 1000 RR som lysena ska monteras.För att felsöka elen på S1000RR...
Som en av bildena visar är kabelhärvan komplett (inkl. strömbrytare), förutom de fyra Deutsch-kopplingarna som jag vill ansluta. Frågan i trådstarten är:Ta spänningsmatning direkt från batteriet, styr reläet med en kabel från helljuset på hojen, jorda i antingen batteriet eller en punkt i ramen. Det kan ju också vara bra att ha en strömbrytare så att du kan välja att inte alltid ha extraljuset på, och kanske dubbla relän och strömbrytare, så att du kan köra lamporna gruppvis, 2+3 tex. Ha gärna 4-kvardraskabel också så att du inte får spänningsfall i kablaget.
Nja, nog har den säkrad elleverans alltid, databoxen känner av förbrukningen på varje utgång och om den är omotiverat hög så stängs den matningen av. Jag har motsvarande i min, och det funkar ypperligt att ta en avstickare för att styra tex ett relä.
Läs vad jag skrev eeeeeeeen gång till Och om du har relän som drar 150W vid omslag så är dom nog inte direkt lämpade för att ha på en hoj i vilket fallOch om man då hänger på 150W på en utgång så lär den nog slå av den utgången !
Enda chansen är matning direkt från batteriet, det kanske fungerar.
Är det inte bättre att berätta VAR de skall sitta, än att berätta var de INTE skall sitta?Det är inte på en S 1000 RR som lysena ska monteras.
Hur man ansluter fyra kablar för extraljus till kabelhärvans enda kabel har inget att göra med på vilken hoj som kabelhärvan ska sitta, så nej det är inte bättre. Det är värdelös information.Är det inte bättre att berätta VAR de skall sitta, än att berätta var de INTE skall sitta?
Det tog 5 sekunder att hitta dom här med Google: https://www.abkati.se/produkter/for...schkontakter/deutsch-grenkabel-universal.htmlHur man ansluter fyra kablar för extraljus till kabelhärvans enda kabel har inget att göra med på vilken hoj som kabelhärvan ska sitta, så nej det är inte bättre. Det är värdelös information.
En hel del inlägg, men ännu inget som besvarar frågeställningen i trådstarten.
"Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience."Ingen har lyckats besvara min enkla fråga...
Tydligare än såhär går frågan knappast att formulera...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |