Jorda mot vilken skruv som helst, som sitter i ramen.. Och sno plus från nåt som bara har ström när tändningen är på. T ex baklyset. Bara att skarva på en kabel
Generatorn har inga problem att driva en gps
Jorda mot vilken skruv som helst, som sitter i ramen.. Och sno plus från nåt som bara har ström när tändningen är på. T ex baklyset. Bara att skarva på en kabel
Generatorn har inga problem att driva en gps
Har kopplat cigguttag direkt på batt med egen säkring . inte så bra då en (min ialla fall) GPS tar en del ström även när den är avslagen,står då hojen ett tag blir batt urladdat .Skulle rekomendera, som någon sa att du kopplar in dig på något som bryts av tändningen te.x tutan ......Vilket jag ska göra ...en vacker dag....
Eller ta bort GPS:n när du parkar hojen?
Har kopplat cigguttag direkt på batt med egen säkring . inte så bra då en (min ialla fall) GPS tar en del ström även när den är avslagen,står då hojen ett tag blir batt urladdat .Skulle rekomendera, som någon sa att du kopplar in dig på något som bryts av tändningen te.x tutan ......Vilket jag ska göra ...en vacker dag....
Varför ??? När den står hemma i garaget ! Och det är lika lätt att koppla in sig på exemelvis tutan????????
Är du verkligen säker på att det är GPS som är skyldig till krypströmmen? Med tanke på att de vanligen klarar sig standby väldigt länge på vanliga 1000mAh AA batterier känns det otroligt att de skulle dra ur ett 10Ah MC batteri.....
Jag tar alltid ur GPS:n när jag parkerar bilen!
Tycker inte att det är nått problem!
Alla har inte elkännedom och instrument att söka tänngsström.
Då är det garanterat lättare att ta jord från lämplig bult och plus från batterit!
En del GPS (ffa för bil) drar ström även om de är avslagna och de är anslutna till nåt ställe där det alltid finns spänning...,inte direkt avsedd för Mc)klarar sig bara typ 7-8 dagar i stand-by läge.Verkar dra en del ström?.Sen har det även hänt att jag glömt stänga av GPS:n och då går det ganska fort att tömma ett mc batt.(i mitt fall ca 3 Dygn).
Jag hade satt ett relä så att när tändningen var på, så hade jag spänning till ciggpluggen. Så att man inte drar ut batteriet.
ta styrspänningen från nåt som fungerar när tändningen är på. tex tutan. Och sen ta spänningen från batteriet. Och avsäkra med en lagom säkring.. 5A?
Men det är ju jag det
Jag satte in ett 12 v uttag på min MC. Uttaget är från Biltema. Fungerar perfekt. Ni kan se den på en något töntig men kanske pedagogik "film". http://www.youtube.com/watch?v=sWuwJ0ccD1k
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|