PMR skrev:Annars går det bra att lägga sig på 140-150 i trean och koppla upp den. Den går upp i tvåans växel utan större problem, på gas.
säker på att du har 2:an i
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
PMR skrev:Annars går det bra att lägga sig på 140-150 i trean och koppla upp den. Den går upp i tvåans växel utan större problem, på gas.
crazy88 skrev:säker på att du har 2:an iå varför går inte min upp för då
![]()
crazy88 skrev:hur gör du då? släpper du gasen å kopplar eller håller du stadig gas duttar in kopplingen fort å gasar??
PMR skrev:Det sistnämda kan jag inte svara på. Givetvis går den inte upp om du lägger dig på tanken och ger gärnet från noll och intet. Sätt dig upp mitt på sadeln håll jämn hastighet vid runt 6-7000 rpm, tror jag, och ge sedan fullt ös. Gör du rätt så kommer den upp snabbare än ditt konto töms efter löning.
//PMR
Edit: Swedie fick ju för bövelen upp en gammal CBR 900 i sexan, utan kopplingen. (Han hade väl vissa andra knep iofs.)
Geiger skrev:Men herregud... Har ni ingen aning om hur man kan tänkas koppla upp den, så borde ni inte ens ge er på bakhjulsåka.
kunde du hålla den uppe tom?PMR skrev:Appropå swedies wheelie. Det gick att studsa upp RD125:an i 90 knyck om man inte hade gaffelolja i gaffeln![]()
eus skrev:Kör på ettan, fullgas från botten
dra in koppling å håll kvar gasen på fullt, sen släpper ni kopplingen efter en 3 sekunder
Vips så är ni bakhjulet
Robbano skrev:Tack för alla svar! Är inte helt handikappad vad gäller kopplingen, ville bara ha lite sjyssta tips... Har inte haft rettan så länge...
Hjular på gas på ettan hur lätt som helst...
Har även provat av-på i tvåan typ 100kmh men den reser sig bara minimalt.
Får ut o prova mer snart...Fler knep är välkommna!![]()
Geiger skrev:Men herregud... Har ni ingen aning om hur man kan tänkas koppla upp den, så borde ni inte ens ge er på bakhjulsåka.
MatteKholm skrev:Men allvarligt? Min vtr går upp med bara gas vid typ 4k på ettan, aslätt att koppla upp på 2an, en r1'a med typ 40hk mer lär väll inte vara något problem?!
Om jag ligger å cruisar på 2.5k på ettan å vrider fullt så är det bakan direkt.
Silwer skrev:kunde du hålla den uppe tom?![]()
crazy88 skrev:hur gör du då? släpper du gasen å kopplar eller håller du stadig gas duttar in kopplingen fort å gasar??
NilleR1 skrev:Nej nej nej..
Om du vill slanga med avpå gas ( vilket jag tycker är lite svårare om du inte har åkt mycket bakhjul innan)
för det första så använder du inte kopplingen när du ska få upp den på det här viset.
utan ligg på en 5-6ooo Rpm eller mer, beror på vad som känns bäst för dig, prova dig fram.
Vrid på, så att du känner att fram dämparna sträcker på sig, sedan slår du snabbt av på gasen, och direkt när du har slagit av, så vrider du på för fullt igen, luta dig gärna lite bakåt, det gör att hojen reser sig snabbare och du kommer inte upp i 200 blås på nolltid..
Om du vill koppla upp den så gör du så att du ligger i kanske en 50-60 kmh
sen vrider du på, varvtalet är ointressant, du lär, efter ett tag..
när du vrider på så drar du snabbt in kopplingen medans du har gas,
sedan släpper du snabbt ut den, skulle den inte resa på sig nu, då har du för lite gas, då är det bara att vrida mer på rullen så lovar jag att den kommer att resa sig..
Hoppas att man har bidragit med något i alla fall....
Lycka till!!!
![]()
sandstream71 skrev:Precis vad skaparen av tråden ville höra
Ni som inte har något vettigt att tillföra kan väl bara läsa och sedan sucka lite för er själva över hur dåliga alla andra är och vara lyckliga för att ni föddes med kunskaper som vi andra saknar!![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |