köpte hoj i vintras när det var svårt att dra ur den ordentligt när man provkörde pga väglaget. Nu har jag hällt i biltemas racing olja och vart ute och kört lite och hojen slirar på kopplingen vid ca 7tusen varv (precis när det börjar bli roligt) det blir något bättre när oljan blir riktigt varm och det märks mest på dom högsta växlarna.
Jag tyckte mig dock inte märka av detta i vintras när jag körde hem hojen men som sagt körde jag inte speciellt hårt då men min spontana tanke är iaf om oljan kan ställa till det?
Vad ska man ha för olja enligt instruktionsboken?
Jag vill att kopplingen skall betta oavsett om oljan är kall eller varm, annars är det ju värdelöst när man ska snärta upp den på bakhjulet.
Ska man handla nya kopplingsprylar och olja direkt och i så fall vad?
Något speciellt man ska tänka på vid eventuellt kopplingsbyte?
/mvh en körsugen erik som har haft uppehåll från mc i 2 långa år ;-)
Jag tyckte mig dock inte märka av detta i vintras när jag körde hem hojen men som sagt körde jag inte speciellt hårt då men min spontana tanke är iaf om oljan kan ställa till det?
Vad ska man ha för olja enligt instruktionsboken?
Jag vill att kopplingen skall betta oavsett om oljan är kall eller varm, annars är det ju värdelöst när man ska snärta upp den på bakhjulet.
Ska man handla nya kopplingsprylar och olja direkt och i så fall vad?
Något speciellt man ska tänka på vid eventuellt kopplingsbyte?
/mvh en körsugen erik som har haft uppehåll från mc i 2 långa år ;-)