jag är skeptisk till om det verkligen hjälper då jag har provat Biltema Racaing, OKQ8 SBK Racing, Motul och fått samma resultat på alla oljorna.
På andra trådar har jag sett att Biltema MC-Racing 10W-40 fungerat i R1 och Q8 SBK Racing 10W-50 fungerar ju med en massa andra hojar och Motuls MC oljor har också bra rykte.
Så har du gjort ren hela paketet av skivor och lameller mellan oljebytena med tex Biltema aceton
och hushållspapper och haft allt helt rent innan du penslat på den "nya" oljan innan du monterat ihop kopplingspaketet så är det nått annat fel än oljan.
Finns det nån mer justering av kopplingen än glappet i wiren?
Rör sig alla delar lätt, tex den del wiren dra i nere vid motorn?
(I min Suzuki finns det en mekanism på vänster sida av motorn som trycker på kopplingsstången och den mekanismen ska också justeras in för glapp, 1/4 varv glapp på justerskruven som stöder mot kopplingsstången)
Har du satt ihop kopplingen rätt?
Rätt ordning på plattorna.
Rätt sida på plattorna in mot motorn?
(På min Suzuki är som jag minns en lamell annorlunda och osymmetrisk. Den lamellen ska sitta närmast motorn som jag minns och med rätt sida in mot motorn.)
Eller har du bara satt ihop lameller och stålskivor som dom satt när du köpte hojen?
För här är det nått som inte stämmer.