Arren
Ny medlem
Tjenare!
Har ett litet problem med min hoj. Jag har sökt och hittat en del potentiella lösningar men vill gärna ha lite mer input.
När jag lägger i ettan från neutral så hoppar hojen till. Eller när jag står vid ett rödljus och har ettan i och håller in kopplingen och broms så måste jag hålla lite gas för annars dör den.. som att kopplingen inte riktigt tar.
Jag har bytt motorolja utan framgång.
Har läst mig fram att det kan vara mellanskivorna som har slagit sig eller att det är för mycket nötning i kopplingskorgen så jag öppnade upp för att kolla hur det ser ut.
Så här ser kopplingskorgen ut. Tänkte fila ner skadorna lite men vad jag har läst känns det inte som att denna korg är så illa.
View attachment 417978
Då till mellanskivorna. Är dessa skador något som kan påverka?
View attachment 417989
Denna bild ser det ut som att den är ojämnt nött.
View attachment 417990
En annan liten fundering.
Lamellerna som sitter där nu ser ut på detta vis:
View attachment 417991
De nya jag köpte ser ut så här:
View attachment 417992
Är det möjligt att montera dessa lameller fel?
Tacksam för svar!
Mvh Mattias
Har ett litet problem med min hoj. Jag har sökt och hittat en del potentiella lösningar men vill gärna ha lite mer input.
När jag lägger i ettan från neutral så hoppar hojen till. Eller när jag står vid ett rödljus och har ettan i och håller in kopplingen och broms så måste jag hålla lite gas för annars dör den.. som att kopplingen inte riktigt tar.
Jag har bytt motorolja utan framgång.
Har läst mig fram att det kan vara mellanskivorna som har slagit sig eller att det är för mycket nötning i kopplingskorgen så jag öppnade upp för att kolla hur det ser ut.
Så här ser kopplingskorgen ut. Tänkte fila ner skadorna lite men vad jag har läst känns det inte som att denna korg är så illa.
View attachment 417978
Då till mellanskivorna. Är dessa skador något som kan påverka?
View attachment 417989
Denna bild ser det ut som att den är ojämnt nött.
View attachment 417990
En annan liten fundering.
Lamellerna som sitter där nu ser ut på detta vis:
View attachment 417991
De nya jag köpte ser ut så här:
View attachment 417992
Är det möjligt att montera dessa lameller fel?
Tacksam för svar!
Mvh Mattias